2008-07-18, 21:32
Medlem
månss avatar
Vart tog Galenzos inlägg om sitt bizarra möte vägen förresten??
Citera
2008-07-18, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Jag vill absolut inte vara otrevlig men eftersom dansken med 99,9% säkerhet inte hade med morden att göra så finns det ingen anledning att spinna vidare på honom här. Starta en ny tråd?

Hur kan du veta det?
Att han figurerade i utredningen är ju klart.
Men har du själv en insideinfo som klarlägger exakt hur sveriges värsta seriemord gått till, så fram med det.
Citera
2008-07-18, 22:09
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LäppePelle
Hur kan du veta det?
Men har du själv en insideinfo som klarlägger exakt hur sveriges värsta seriemord gått till, så fram med det.

Av allt jag har läst, både dom och böcker, nämns ingen dansk någonstans överhuvudtaget. Tvärtom slår utredarna fast att A.H gjort det helt utan påverkan av andra så du får nog gärna förklara var och när han figurerade i utredningen istället!
Senast redigerad av måns 2008-07-18 kl. 22:11.
Citera
2008-07-18, 22:14
Medlem
Futurums avatar
Citat:
Hur kan du veta det?

Utifrån det jag läst om det här fallet så verkar det som att en hund ligger begraven någonstans. Det fattas en del bitar i tråden verkar det som...

Futurum
Citera
2008-07-18, 23:14
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Futurum
Utifrån det jag läst om det här fallet så verkar det som att en hund ligger begraven någonstans. Det fattas en del bitar i tråden verkar det som...

Futurum

Ja det är möjligt och visst hade det varit spännande om det framkommit något nytt som gjort att allt hade tagit en ny "twist" i detta fallet! Ni får dock rikta er uppmärksamhet någon annanstans isåfall för dansken kan vi nog avskriva helt. Han jobbade inte ens där när det hände
Citera
2008-07-19, 00:04
Medlem
Citat:
Ja det är möjligt och visst hade det varit spännande om det framkommit något nytt som gjort att allt hade tagit en ny "twist" i detta fallet! Ni får dock rikta er uppmärksamhet någon annanstans isåfall för dansken kan vi nog avskriva helt. Han jobbade inte ens där när det hände

Han jobbade visst där. Just när morden begicks.
Du dribblar iväg en väsentlig del av utredningen. Varför?
Visa upp utredningsmaterialet för att stärka din åsikt.
Tills dess är du bara en dimridå, som så mycket annat kring det här fallet.
Citera
2008-07-19, 00:16
Medlem
månss avatar
Citat:
Han jobbade visst där. Just när morden begicks.
Du dribblar iväg en väsentlig del av utredningen. Varför?
Visa upp utredningsmaterialet för att stärka din åsikt.
Tills dess är du bara en dimridå, som så mycket annat kring det här fallet.

Haha! Varför dessa påhopp? I domen finns ju varenda anställd på papper, med fullständiga namn och pers.nr, från högsta ledning och nedåt. Vad jag minns är där ingen med ett danskt namn överhuvudtaget. Om nu denna, för övrigt mycket intressanta, dansk förekom i utredningen kan man ju fråga sig varför han inte ens finns med bland all annan personal där? Nejdu, bevisbördan ligger helt och hållet på dig. Bevisa att han jobbade där Och framförallt- bevisa att han finns med i utredningen!
Citera
2008-07-19, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Futurum
Men grabbar, case Anders Hansson har kommit till vägs ände nu.

Dansken som nämndes tidigt i tråden skulle jag dock vilja veta mer om. Han verkar ha gjort en hel del konstiga saker.
Nån som har nån info på honom? Mer än det som nämnts tidigare i tråden.

Futurum

Tyvärr har en del info som fanns på Google tidigare, försvunnit.
Visst, han finns i Kanada.
Rödrockarna har plockat honom och frågat om Sverige vill ha tillbaka honom.
Mexikanska polisen har tagit honom efter en resa till Kuba och frågat samma sak.
Sverige svarar med att han inte är internerad och därför inte utlämningsbar.

Tro mig, inget land vill ha med den här mannen att göra.
Sverige har skickat problemet utomlands.
Och betalar gladeligen hans pension i 20 år till.

Skönt att slippa svinet? Visst, men hur ställer det vårt lands egen moral?
Citera
2008-07-19, 00:28
Medlem
Citat:
Haha! Varför dessa påhopp? I domen finns ju varenda anställd på papper, med fullständiga namn och pers.nr, från högsta ledning och nedåt. Vad jag minns är där ingen med ett danskt namn överhuvudtaget. Om nu denna, för övrigt mycket intressanta, dansk förekom i utredningen kan man ju fråga sig varför han inte ens finns med bland all annan personal där? Nejdu, bevisbördan ligger helt och hållet på dig. Bevisa att han jobbade där Och framförallt- bevisa att han finns med i utredningen!

En sak är i varje fall säker...Jag var vuxen redan när den här historien utspelade sig. Arbetade i samma bransch dessutom.
Jag hade dessutom en relation till några av figuranterna.
Vill du trolla i den här tråden så har du gett dig på fel gubbe, definitivt.
Citera
2008-07-19, 00:33
Medlem
månss avatar
Citat:
En sak är i varje fall säker...Jag var vuxen redan när den här historien utspelade sig. Arbetade i samma bransch dessutom.
Jag hade dessutom en relation till några av figuranterna.
Vill du trolla i den här tråden så har du gett dig på fel gubbe, definitivt.

Case closed, bevisen är överväldigande!
Allvarligt, är du full människa?
Citera
2008-07-19, 06:00
Medlem
Citat:
Av allt jag har läst, både dom och böcker, nämns ingen dansk någonstans överhuvudtaget. Tvärtom slår utredarna fast att A.H gjort det helt utan påverkan av andra så du får nog gärna förklara var och när han figurerade i utredningen istället!

om jag fattat rätt så var det väl personalen på avd som ansåg att dansken var inblandad? det står ju i början av tråden..
Citera
2008-07-19, 11:33
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat från NosaCastro tidigt i tråden:

"Som kuriosa kan jag nämna att det arbetade en lite äldre kille på samma avdelning. Som också förekom i utredningen, men gick fri.
Den andre hamnade sedemera på rättspsyk p.g.a. andra skruvade grejer.
Han rymde från Sidsjön i mitten av 90-talet och har inte hittats än.

Gärningsmannens IQ bedömdes ju som synnerligen låg.
Den andres är bedömd som synnerligen hög.

Min egen instinkt säger mig att det finns saker kring denna seriemördare som aldrig har utretts. Speciellt när det gäller den andre."

Något luddigt kanske, men av inlägget att döma samt trovärdigheten på NosaCastro så verkar det visst som att Bernhard jobbade där samtidigt som AH. Bernhard var känd som en mycket manipulativ människa som kunde dupera och "snacka omkull" precis vem som helst.
Senast redigerad av Carl Serung 2008-07-19 kl. 11:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in