Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-27, 02:20
  #397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Citat från NosaCastro tidigt i tråden:



"Som kuriosa kan jag nämna att det arbetade en lite äldre kille på samma avdelning. Som också förekom i utredningen, men gick fri.
Den andre hamnade sedemera på rättspsyk p.g.a. andra skruvade grejer.
Han rymde från Sidsjön i mitten av 90-talet och har inte hittats än.

Gärningsmannens IQ bedömdes ju som synnerligen låg.
Den andres är bedömd som synnerligen hög.

Min egen instinkt säger mig att det finns saker kring denna seriemördare som aldrig har utretts. Speciellt när det gäller den andre."


Något luddigt kanske, men av inlägget att döma samt trovärdigheten på NosaCastro så verkar det visst som att Bernhard jobbade där samtidigt som AH. Bernhard var känd som en mycket manipulativ människa som kunde dupera och "snacka omkull" precis vem som helst.

Tyvärr är det största problemet med trådar som denna, murvlar som vill göra ett scoop. Min egen PM-box kommer jag inte att öppna längre.

Det finns mycket kunskap och kännedom om olika fall, här på Flashback.
Jag själv har ruttnat helt på journalister och snutar.

Låt trådarna gå, utan att aggressivt jaga folk som gör inlägg.
Det tjänar både ni och vi på.
Citera
2008-07-27, 02:22
  #398
Medlem
någon som vet vad killen fick för straff?
Citera
2008-07-28, 08:15
  #399
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wavve
någon som vet vad killen fick för straff?

Sluten psykiatrisk vård. Skrevs ut 1995.
Citera
2008-07-29, 13:48
  #400
Medlem
Giggis avatar
Skulle sätta mig i parken igår och sola och plockade med mig två tunna böcker från hyllan för att ha något att roa mig med under tiden. En av böckerna råkade vara Svenska Brott - Från Salaligan till Mattias Flink. Och jodå, visst fanns det ett kapitel om vår kära Saftmördare.

Ett intressant stycke är detta då "Hans Andersson" frågat åklagaren om han har för avsikt att överklaga domen, vilket han inte hade;

"Åklagaren insåg till sin förfäran att gärningsmannen efter rättegången inget hellre önskade än att få fortsätta i en högre instans, för att kunna berätta om sina gärningar inför en ännu större publik i en ännu större rättssal än Malmö Tingsrätt."

Han verkar ju vara stolt över sina handlingar snarare än att ångra dem.



En liten undran också över om den dåvarande överläkaren (eller tf?) är helt frisk med sitt snack om KGB och giftmord på politiker beställda av den polska maffian. Enligt boken har han även sökt upp åklagaren och försökt intala denne att det i själva verket var en annan kollega som använt "Hans Andersson" som redskap för att utföra dåden.
Citera
2008-07-29, 19:18
  #401
Medlem
"En liten undran också över om den dåvarande överläkaren (eller tf?) är helt frisk med sitt snack om KGB och giftmord på politiker beställda av den polska maffian. Enligt boken har han även sökt upp åklagaren och försökt intala denne att det i själva verket var en annan kollega som använt "Hans Andersson" som redskap för att utföra dåden."
__________________
Quote Giggi


Många läkare/överläkare inom geriatrisk eller psykogeriatrisk vård, är inte helt 100 själva. Det finns liksom anledningar till att man fastnar i den typen av vård. Nu menar jag inte att det är så i samtliga fall.

Den ytterst ansvarige för dylika fall kan hitta på de mest vridna teorier om hur detta kunnat hända.

Din sista mening om "kollegan" stämmer överens med en stor del av den övriga personalstyrkans uppfattning.
Citera
2008-07-29, 21:31
  #402
Medlem
månss avatar
Fast nu snackade ju den ytterst förvirrade biträdande överläkaren om just polskan och ingen annan ev. kollega
Citera
2008-07-30, 01:21
  #403
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Fast nu snackade ju den ytterst förvirrade biträdande överläkaren om just polskan och ingen annan ev. kollega

OK. Då är jag med.
Har du mer koll på hur snacket gick bland arbetskamraterna?
Citera
2008-07-30, 08:14
  #404
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
OK. Då är jag med.
Har du mer koll på hur snacket gick bland arbetskamraterna?


AH var i princip den första som ploppade upp i folks huvuden. Man ville väl egentligen inte tro det, men samtidigt så "fattade" man. Jag har under min semester lyckats, av en ren slump, springa på en av vaktmästarna som jobbbade där under denna tid. Vaktmästaren rörde sig rätt mycket i den byggnaden där b la Avd 26 låg. Även hans uppfattning var densamma...
Citera
2008-07-30, 13:07
  #405
Medlem
steeldongs avatar
Mkt intressant semesterläsning! Credit till er privatspanare!
Citera
2008-07-30, 15:56
  #406
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
OK. Då är jag med.
Har du mer koll på hur snacket gick bland arbetskamraterna?

Nej inte mer än att ingen i personalen, varken i böcker, domstolshandlingar eller dokumentär snackat om någon annan.
Väldigt märkligt med tanke på att han skulle ha förekommit i utredningen och inte bara i snacket bland arbetskamraterna.

Ur nämnda bok:
"Ett märkligt efterspel blev det då avdelningens biträdande överläkare, som sedermerafråntogs sin läkarlegitimation, sökte upp åklagaren och förklarade att det var fel personsom hade fällts för morden. Han förklarade sig vara övertygad om att den kollega, som istället för honom hade fått den ordinarie överläkartjänsten, var skyldig och hade utnyttjat Hans Andersson som redskap att utföra morden"

Vad gjorde denna ev. dansk på sjukhuset förresten?
Citera
2008-07-30, 19:22
  #407
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Nej inte mer än att ingen i personalen, varken i böcker, domstolshandlingar eller dokumentär snackat om någon annan.
Väldigt märkligt med tanke på att han skulle ha förekommit i utredningen och inte bara i snacket bland arbetskamraterna.

Ur nämnda bok:
"Ett märkligt efterspel blev det då avdelningens biträdande överläkare, som sedermerafråntogs sin läkarlegitimation, sökte upp åklagaren och förklarade att det var fel personsom hade fällts för morden. Han förklarade sig vara övertygad om att den kollega, som istället för honom hade fått den ordinarie överläkartjänsten, var skyldig och hade utnyttjat Hans Andersson som redskap att utföra morden"

Vad gjorde denna ev. dansk på sjukhuset förresten?

Han ska enligt uppgift ha arbetat som sjukvårdsbiträde, precis som AH.
På samma avdelning.
Citera
2008-07-30, 19:42
  #408
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Han ska enligt uppgift ha arbetat som sjukvårdsbiträde, precis som AH.
På samma avdelning.

Men han finns ju som sagt inte ens med på avdelningens personallista som ingår som bilaga i domen. Njaä jag är skeptisk..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in