2015-02-03, 13:22
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Tja, han satt 15 år på rättspsyk och ansågs som "färdigbotad" Det är faktiskt en helt harmlös filur till trots. Han förstod helt enkelt inte sitt handlande,(Han är ju som bekant något "klent begåvad" att han de facto mördade gamlingar tyckte han ju inte var något speciellt. Han tyckte synd om gamlingarna och ville korta deras lidande. Saft med gevisol/Ivisol är väl inte det bästa sättet att ta någon av daga dock.
Om man är kapabel att mörda så många människor utan att förstå vidden av det är jag inte helt säker på att man kan botas. Men vi får hoppas att han inte hittar på något dumt under resten av sin tid.

Sen kan jag fundera på varför en person som mördat så många inte får sitta på hispan tills han dör. Ta det säkra före det osäkra så att säga.
Citera
2015-02-03, 13:25
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Om man är kapabel att mörda så många människor utan att förstå vidden av det är jag inte helt säker på att man kan botas. Men vi får hoppas att han inte hittar på något dumt under resten av sin tid.

Sen kan jag fundera på varför en person som mördat så många inte får sitta på hispan tills han dör. Ta det säkra före det osäkra så att säga.
Berodde till stor del på reformerna inom psykiatrin på 90-talet. Att han skulle hitta på något dumt är högst osannolikt.
Citera
2015-02-03, 14:25
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Berodde till stor del på reformerna inom psykiatrin på 90-talet. Att han skulle hitta på något dumt är högst osannolikt.
Är med på varför han kom ut men ifrågasätter om det är så vettigt. Kan man mörda så många människor utan att förstå ser jag risken som rätt hög att man gör något liknande igen när man får en idé.
Citera
2015-02-03, 19:19
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Tja, han satt 15 år på rättspsyk och ansågs som "färdigbotad" Det är faktiskt en helt harmlös filur till trots. Han förstod helt enkelt inte sitt handlande,(Han är ju som bekant något "klent begåvad" att han de facto mördade gamlingar tyckte han ju inte var något speciellt. Han tyckte synd om gamlingarna och ville korta deras lidande. Saft med gevisol/Ivisol är väl inte det bästa sättet att ta någon av daga dock.

Han jobbade på en dysfunktionell avdelning, där ansvarig läkare knappt var närvarande, och där övrigt personal helst tillbringade arbetstiden med en kaffekopp i ena handen och en cigg i andra. Han tog antagligen sina kolleger på för stort allvar när de sa att patienterna skulle ha det bättre som döda.
Citera
2015-04-02, 04:02
Medlem
Vad gör Sveriges värsta seriemördare genom tiderna idag?
Citera
2015-04-20, 10:32
Medlem
Carl Serungs avatar
Notis idag i Expressen ang Bernhard som en användare här i tråden envisades om att det var han som låg bakom alla mord.(Redan på sida 1 i denna tråd faktiskt) Anders var tydligen bara en "marionett".
Vilket naturligtvis är rent nonsens.
http://www.expressen.se/nyheter/rymt...an-skrivas-ut/

För 18 år sedan rymde en man från rättspsyk i Sundsvall och sedan till Kanada. Där har han enligt egen uppgift i dag ett normalt liv med bostad, sambo och goda sociala relationer.
Senast redigerad av Carl Serung 2015-04-20 kl. 10:43.
Citera
2015-05-20, 06:56
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superzoo
Carl Serung och ni andra. Jag har inte kunnat skriva detta till dej/er tidigare pga sekretess på mitt arbete. Men det är så att jag sen ett bra tag tillbaka fick i uppgift av domaren i detta fallet att tacka er. Jag ägnade timmar åt att läsa upp för honom allt ni skrivit och han fullkomligt älskade det. Det speciella tacket var till dej Carl för fotografiet du lade ut på Anders, du skulle sett hur det glittrade i ögonen på gubben när han åter igen fick se fanskapet efter alla dessa år.

Fotografi?
Citera
2015-06-21, 07:46
Medlem
Står om denna dåren på expressens sida idag.
Citera
2015-06-21, 07:53
Medlem
Citat:
Han är Sveriges värsta seriemördare

Citat:
I januari 1979 erkände Erik 27 mord.
Senare dömdes han för elva av dem.
- Jag har gått vidare och tänker aldrig på det, säger Sveriges värste seriemördare när vi träffar honom hemma i hans lägenhet i en stad i Sydsverige.

Citat:
36 år efter den hemska höstvintern på Malmö östra sjukhus bor Erik i en centralt belägen lägenhet i en stad i södra Sverige. Han dömdes till sluten psykiatrisk vård, men har varit en fri man sedan 1990-talet.
- Jag trivs bra här, det gör jag, säger Erik, 55, när vår reporter träffar honom.
Han är vänlig och försynt. Sällan håller han kvar ögonkontakt mer än ett par sekunder. Erik berättar att han har ett arbete som han trivs med och att han ser fram emot sommaren.

http://www.expressen.se/kvallsposten...-seriemordare/
Citera
2015-06-21, 09:58
Medlem
Epaminondass avatar
Beklämmande att Expressen inte ens anger hans riktiga namn utan kallar honom "Erik" - trots att de själva etiketterar honom som Sveriges värsta seriemördare. Och vad är det för mening att publicera en bild på ett till oigenkännlighet pixlat ansikte som sticker fram bakom en ytterdörr? Intervjun gav heller ingenting.
Citera
2015-06-21, 11:37
Bannlyst
Tycker en hel del här ger AH lite för mycket skit faktiskt. Det är en förståndshandikappad person som aldrig skulle ha jobbat i den roll han gjorde oövervakad.

Om man sätter en förståndshandikappad person att övervaka driften av ett kärnkraftverk så kan man knappast skylla honom för det blir härdsmälta o dödar massa människor. Ok kanske lite drar parallellen lite långt men principen är densamma, den som placera honom på avdelningen och den som skulle övervakat honom har lika stort ansvar i detta enligt mig.

En förståndshandikappad kan inte förstå vidden av sitt handlande och kan inte förstå slutgiltigheten i att dö. Han trodde han gjorde något bra, han ville vara hjälpsam. Hade han haft bättre handledare som förstod hans handikapp bättre så hade detta aldrig hänt.
Citera
2015-06-21, 11:38
Medlem
Carl Serungs avatar
Tycker att jag känner igen denna intervju och artikeln? Har dom inte publicerat något liknande för inte så länge sen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in