2014-06-01, 17:10
Medlem
Svaagdrickas avatar
Jag hamnade bredvid Jörgen Svenonius med fru på en middag för några år sedan. Då frågade han om jag också var frimurare. Det var många i sällskapet tydligen. Dock hittar jag inte honom på de listor över frimurare som skvalpar runt på nätet.
Citera
2014-06-30, 11:36
Medlem
LastDaysofDiscos avatar
Har försökt leta i tråden, men inte hittat.
Finns Svenonius utredning tillgänglig någonstans för läsning eller nedladdning?
Citera
2015-01-04, 00:36
Medlem
Carl Serung och ni andra. Jag har inte kunnat skriva detta till dej/er tidigare pga sekretess på mitt arbete. Men det är så att jag sen ett bra tag tillbaka fick i uppgift av domaren i detta fallet att tacka er. Jag ägnade timmar åt att läsa upp för honom allt ni skrivit och han fullkomligt älskade det. Det speciella tacket var till dej Carl för fotografiet du lade ut på Anders, du skulle sett hur det glittrade i ögonen på gubben när han åter igen fick se fanskapet efter alla dessa år.
Citera
2015-02-02, 11:07
Medlem
SpecialEditions avatar
Lång tråd så jag undrar hur det ligger till med den dömde AH.
Läste/hörde någonstans att han kom ut 1994 och undrar om det stämmer?
Citera
2015-02-02, 11:10
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Lång tråd så jag undrar hur det ligger till med den dömde AH.
Läste/hörde någonstans att han kom ut 1994 och undrar om det stämmer?
Det stämmer bra. Bor på samma gata som han växte upp på.
Citera
2015-02-02, 20:26
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superzoo
Carl Serung och ni andra. Jag har inte kunnat skriva detta till dej/er tidigare pga sekretess på mitt arbete. Men det är så att jag sen ett bra tag tillbaka fick i uppgift av domaren i detta fallet att tacka er. Jag ägnade timmar åt att läsa upp för honom allt ni skrivit och han fullkomligt älskade det. Det speciella tacket var till dej Carl för fotografiet du lade ut på Anders, du skulle sett hur det glittrade i ögonen på gubben när han åter igen fick se fanskapet efter alla dessa år.

Kul att höra för de som bidragit till denna intressanta och viktiga tråd.
När jag först fick höra om de här ruskigheterna trodde jag att det var ett skämt eftersom man aldrig hade hört om det tidigare. Förtjänar väldigt mycket mer uppmärksamhet även om nu förövaren var psykiskt sjuk.

Minns jag inte fel så var det här den allra första tråd jag läste på FB, bara en sån sak...
Citera
2015-02-03, 11:10
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det stämmer bra. Bor på samma gata som han växte upp på.
Känns ju väldigt obehagligt att en sån person rör sig i frihet. Du vet inte om han gjort något brottsligt sen han kom ut och vad han heter idag (för jag antar att han ändrat sitt namn)?
Citera
2015-02-03, 11:19
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Känns ju väldigt obehagligt att en sån person rör sig i frihet. Du vet inte om han gjort något brottsligt sen han kom ut och vad han heter idag (för jag antar att han ändrat sitt namn)?
Han förekommer inte i brottregistret sedan 1979 och han heter fortfarande Anders Hansson.
Citera
2015-02-03, 11:50
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Han förekommer inte i brottregistret sedan 1979 och han heter fortfarande Anders Hansson.
Tack!

En lustig detalj från de första förhöret med honom var att han frågade om han fick gå hem och äta middag
Citera
2015-02-03, 11:53
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Tack!

En lustig detalj från de första förhöret med honom var att han frågade om han fick gå hem och äta middag
Ja och inte bara det, han tyckte att han kunde gå hem efter det sista förhöret eftersom han nu "hade sagt sitt".
Citera
2015-02-03, 12:19
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ja och inte bara det, han tyckte att han kunde gå hem efter det sista förhöret eftersom han nu "hade sagt sitt".
Haha!

Som sagt, man kan ju undra hur en sån kille kan få gå fri.
Citera
2015-02-03, 12:36
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Haha!

Som sagt, man kan ju undra hur en sån kille kan få gå fri.
Tja, han satt 15 år på rättspsyk och ansågs som "färdigbotad" Det är faktiskt en helt harmlös filur till trots. Han förstod helt enkelt inte sitt handlande,(Han är ju som bekant något "klent begåvad" att han de facto mördade gamlingar tyckte han ju inte var något speciellt. Han tyckte synd om gamlingarna och ville korta deras lidande. Saft med gevisol/Ivisol är väl inte det bästa sättet att ta någon av daga dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in