2011-01-13, 19:48
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Det är väl inte intressant. Inte heller var han jobbar, äter eller har för filmsmak.
Att skriva om själva brottet och påföljden är en sak men det fanns ju vissa som sprang i hans trappa och tog foto.
Även jag själv har säkert skrivit dumma saker när man trodde det handlade om en blodtörstig best.
Han har tagit sitt straff, knegar på och sköter sitt. Låt honom vara ifred nu.

Jag håller med. Låt honom vara. Det vore skillnad om myndigheterna fick för sig att släppa ut Helge Fossmo. Då skulle jag vara mycket tacksam om jag fick uppdateringar på var han befinner sig med nytagna foton regelbundet.
Citera
2011-01-14, 09:00
Medlem
razaones avatar
Citat:
Det är väl inte intressant. Inte heller var han jobbar, äter eller har för filmsmak.
Att skriva om själva brottet och påföljden är en sak men det fanns ju vissa som sprang i hans trappa och tog foto.
Även jag själv har säkert skrivit dumma saker när man trodde det handlade om en blodtörstig best.
Han har tagit sitt straff, knegar på och sköter sitt. Låt honom vara ifred nu.

Tycker det känns intressant att veta hur Sveriges _mesta_ seriemördare genom tiderna ser ut.
Tänk alla andra mördare i Sverige som hängs ut titt som tätt i media. Varför ska man tycka synd om just A.H?

Har väl mest med nyfikenhet att göra från min sida, men borde vara en skyldighet av samhället att informera hans omgivning om vem han är, vart han bor. Är man kapabel till en sån här sak utesluter det inte att man inte kan göra det igen.
Citera
2011-01-14, 09:04
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razaone
Tycker det känns intressant att veta hur Sveriges _mesta_ seriemördare genom tiderna ser ut.
Tänk alla andra mördare i Sverige som hängs ut titt som tätt i media. Varför ska man tycka synd om just A.H?

Har väl mest med nyfikenhet att göra från min sida, men borde vara en skyldighet av samhället att informera hans omgivning om vem han är, vart han bor. Är man kapabel till en sån här sak utesluter det inte att man inte kan göra det igen.
Han ser i stort sett ut som han gjorde när han var ung. Speciellt utseende, lätt att känna igen..
Citera
2011-01-15, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Dessa mord kallas även "saftmorden". En 18 åring förgiftade patienter på Malmö Östra Sjukhus 1979 med saft som han förgiftade. Har förr mig att han tog livet av 15-20 stycken. För ett tag sedan var det ett reportage i tidningen om den här mördaren. Vill minnas att jag också har sett namnet på honom. Enligt rykten så skall han fortfarande bo kvar i Malmö.

Nån som vet något mer om morden och mördaren?? Hade varit kul å veta..

Jag var runt 5-6 år då det hände, så jag har själv inte så mycket minne kvar av historien..

Mördaren sitter inlåst o kommer förmodligen inte ut under sin livstid det var en ung kille som hade tillfälligt praktik som vikarie trots varningar från arbetskamrater fick han fortsätta läste en bra bok om det här fallet men har tyvärr glömt bort vad den heter (det behöver väl knappast påpekas att han är dömd till sluten vård med extrema krav)
Citera
2011-01-15, 20:35
Medlem
_jss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wickis
Mördaren sitter inlåst o kommer förmodligen inte ut under sin livstid det var en ung kille som hade tillfälligt praktik som vikarie trots varningar från arbetskamrater fick han fortsätta läste en bra bok om det här fallet men har tyvärr glömt bort vad den heter (det behöver väl knappast påpekas att han är dömd till sluten vård med extrema krav)

Enligt alla andra så är han en fri man?!
Citera
2011-01-15, 20:42
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _js
Enligt alla andra så är han en fri man?!
Det verkar som om Wickis somnade 1982 och nyss vaknade.
Jag tippar på att hans nästa inlägg kommer att handla om Gyllene tiders kommande folkparksturné..
Citera
2011-01-15, 23:01
Medlem
_jss avatar
Citat:
Det verkar som om Wickis somnade 1982 och nyss vaknade.
Jag tippar på att hans nästa inlägg kommer att handla om Gyllene tiders kommande folkparksturné..

skön kommentar!
Citera
2011-01-16, 14:55
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Är du på riktigt människa??
Citera
2011-01-19, 08:31
Medlem
razaones avatar
Legat och funderat hela natten på om A.H cyklar till jobbet även på vintern
Någon som vet med säkerhet? Nämligen sett en skummis på cykel i dagarna.
Citera
2011-01-19, 08:38
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Tror du inte vet så mycke
Citera
2011-01-19, 08:42
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razaone
Legat och funderat hela natten på om A.H cyklar till jobbet även på vintern
Någon som vet med säkerhet? Nämligen sett en skummis på cykel i dagarna.
Finns ju många skummisar på cykel. Men han cyklar/cyklade ofta. Åtminstone när han jobbade i "utkanten av malmö"...
Citera
2011-01-22, 08:24
Medlem
Ada Holub dog den 14 Januari i Malmö R.I.P.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in