2008-04-09, 15:51
Medlem
Discoverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frutten
Jag äger telia´s mobila bredband och jag tycker att det är lite väl segt har 0.384mbit och sedan ogillar jag deras 5gb gräns som jag uppnår efter en halv månad ungefär, men nu har jag beställt nmt´s lösning och hoppas på att det ska ge ett bättre resultat, jag bor ute i skogen i dalarna så jag torr inte att 3´s mottagning är den bästa.

klokt beslut, jag kör oxå med NMT, men då det ej fungerar på tågen så använder jag 3´s mobila bredband genom mobiltelefonen.
Citera
2008-04-09, 16:28
Medlem
herdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discovery
klokt beslut, jag kör oxå med NMT, men då det ej fungerar på tågen så använder jag 3´s mobila bredband genom mobiltelefonen.

Efter vad jag hört så är det en tidsfråga innan även NMT har täckning på tågen.
Om jag förstått det hela rätt, så fattas det att de likt de andra operatörerna monterar sändare på tågen.
Citera
2008-04-09, 19:45
Medlem
Discoverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herden
Efter vad jag hört så är det en tidsfråga innan även NMT har täckning på tågen.
Om jag förstått det hela rätt, så fattas det att de likt de andra operatörerna monterar sändare på tågen.

okej, hoppas det kommer på pendeltågen snart då...
Citera
2008-04-09, 20:04
Medlem
Kör numera bara med 3,s mobilbredband, sa upp ADSL och teleabbonemanget.
Funkar mycket bra, kan koppla ner nångång men vafan bara att ansluta igen.
Tar med modemet när jag skall ut till landet och stoppar in i laptopen där, varför ha två bredband och två teleabbonemang?

MÖJAhedin
Citera
2008-04-10, 06:21
Medlem
En fruktpizzas avatar
Hur får man samma "höga" hastighet även efter 5 GB/månad?

Är lite småsugen på att skaffa ett mobilt bredband till en släkting, men som vän av att läsa ALLA villkor och ALLT finstilt så läser jag följande hos samtliga operatörer: "vid mera än 5 GB datatrafik per månad så förbehåller vi oss rätten att begränsa hastigheten till 30 kbps"... VAD I HELVETE!!!?

Bredband = 30 kbps?!

Finns det verkligen ingen leverantör av mobilt bredband som kan hålla samma hastighet, oavsett om datatrafiken överstiger en dryg porrfilms ( ) längd storleksmässigt - i månaden? Om det inte finns någon sådan lösning så slipper företagen mig som ny kund av denna halvmesyr...

.
Citera
2008-04-10, 11:45
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
[center]Är lite småsugen på att skaffa ett mobilt bredband till en släkting, men som vän av att läsa ALLA villkor och ALLT finstilt så läser jag följande hos samtliga operatörer: [i]"vid mera än 5 GB datatrafik per månad så förbehåller vi oss rätten att begränsa hastigheten till 30 kbps"...

Man är bra naiv om man tror att alla kunder kan köra obegränsat med data över en kraftigt begränsad resurs för 129:- per månad eller vad det kostar i det senaste priskriget.

Ni måste fatta att detta är ett komplement, och inte en ersättning till ett riktigt bredband, oavsett vad reklamen säger. Känns som vi har haft den här diskusionen förut....

http://www.flashback.org/showpost.p...91&postcount=4

/capmac
Citera
2008-04-10, 14:51
Medlem
"Många missnøjda med mobilt bredband"

http://www.idg.se/2.1085/1.155407
Citera
2008-04-10, 15:50
Bannlyst
Citat:
Är lite småsugen på att skaffa ett mobilt bredband till en släkting, men som vän av att läsa ALLA villkor och ALLT finstilt så läser jag följande hos samtliga operatörer: "vid mera än 5 GB datatrafik per månad så förbehåller vi oss rätten att begränsa hastigheten till 30 kbps"... VAD I HELVETE!!!?

Bredband = 30 kbps?!

Finns det verkligen ingen leverantör av mobilt bredband som kan hålla samma hastighet, oavsett om datatrafiken överstiger en dryg porrfilms ( ) längd storleksmässigt - i månaden? Om det inte finns någon sådan lösning så slipper företagen mig som ny kund av denna halvmesyr...

.

glocalnet låter en väl slippa 5 GB-gränsen om man lägger till 100 kronor i månaden?
Citera
2008-04-11, 01:42
Medlem
Discoverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KantStolt
glocalnet låter en väl slippa 5 GB-gränsen om man lägger till 100 kronor i månaden?

inte vet jag...

med NMT får ja 5 GB / vecka innan man får en varning... har aldrig hänt och endå kör jag IP-tele & webbradio/ tv.
Citera
2008-04-11, 06:22
Medlem
En fruktpizzas avatar
...

Citat:
Ursprungligen postat av KantStolt

Det stod inget om att man kan lägga till en hundring för att slippa få sitt bredband devalverat till ett litet sketet smalband på Glocalnets hemsida. Det vore guld om man slapp denna stora försämring efter bara 5 GB:s surfande.

Finns det verkligen ingen operatör på den svenska marknaden som kan erbjuda mig ett bandbreddsmässigt oinskränkt bredband?

.
Citera
2008-04-11, 12:59
Medlem
Benganiolos avatar
Citat:

Bredband = 30 kbps?!

Jag har tankat cirka 50gb från diverse torrent-sidor sedan början av oktober förra året och har inte märkt nån "strypning". På detta har jag streamat XX timmar sport från myp2p.eu...
Kör med 3, 199:-/månad fri data.
Citera
2008-04-11, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benganiolo
Jag har tankat cirka 50gb från diverse torrent-sidor sedan början av oktober förra året och har inte märkt nån "strypning". På detta har jag streamat XX timmar sport från myp2p.eu...
Kör med 3, 199:-/månad fri data.

Ligger sj på 50 gb/månad med tre utan klagomål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in