2008-04-11, 13:25
Medlem
Benganiolos avatar
Se där ja!
Det enda problemet jag upplever är att jag blir disconnectad allt som oftast när jag tankar/hårdsurfar. Det är inget som du upplever?
Blir ett jäkla klickande på "mobile connect" om dagarna
Citera
2008-04-11, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benganiolo
Se där ja!
Det enda problemet jag upplever är att jag blir disconnectad allt som oftast när jag tankar/hårdsurfar. Det är inget som du upplever?

Nej, kanske en gång i veckan att det tappar kontakten. Det enda jag stört mig på är att modemet blir så jävla hett när man tankar.
Citera
2008-04-11, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
Det stod inget om att man kan lägga till en hundring för att slippa få sitt bredband devalverat till ett litet sketet smalband på Glocalnets hemsida. Det vore guld om man slapp denna stora försämring efter bara 5 GB:s surfande.

Finns det verkligen ingen operatör på den svenska marknaden som kan erbjuda mig ett bandbreddsmässigt oinskränkt bredband?

.

Tydligen får man kontakta Glocalnet när man nått 5GB-gränsen och be dem ta bort spärren, och det kostar 100 kronor varje gång.

Citat:
användandet överstiger 5 GB under en månad stryps hastigheten resten av månaden till riktigt låga 30 kbit/s. I det skedet kan kunden höra av sig till Glocalnet och för 100 kr få hastighetsspärren borttagen. Tjänsten går inte att abonnera på utan kunden måste höra av sig varje gång man vill få spärren upphävd. Således tillämpar Glocalnet samma princip som Tele2 - och Telia för den delen - att sänka till 30 kbit/s efter att man surfat till en viss gräns.
Citera
2008-04-12, 13:19
Medlem
Zaklins avatar
3's mobila bredband har i dagsläget ingen gräns på hur mycket data du får överföra. Det står dock i avtalen att 3 förbehåller sig rätten att sänka hastigheten om datamängden överstiger 10gb. Men då skall detta meddelas till kunden.
I dagsläget har dock 3 ingen tanke på att införa detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Benganiolo
Se där ja!

Tips nr 1: Uppdatera modemet på www.tre.se/bredband
Då får du den nya programvaran som heter 3connect.

Tips nr 2: Vid nedladdning via torrents så begränsa antalet aktiva asnlutningar, huawei modemen klarar inte av för många på en gång.
Testa med ~50.
Citera
2008-04-16, 10:23
Medlem
Nån som har nån uppfattning om det skulle fungera att ersätta min 0.5mbit ADSL-lina med mobilt bredband från t.ex Tele2s 7.2mbit-tjänst? (förutsatt att täckning finns förstås).

Antar att t.ex latens är högre med mobil access, hur mycket spelar det roll när man kör lite torrents och vid normalsurfning? Något annat att tänka på?
Citera
2008-04-21, 16:03
Medlem
bolie11s avatar
Skulle behöva fixa mobilt bredband. bor i en mellanstor svensk stad som tele2 ska bygga ut till 7.2 mbit under sommaren. de flesta verkar ha begränsningar på 5gb download under en månad. Vad räknas som download? är det bara det man laddar ner till datorn eller kan det även vara tex youtube mm? måste skaffa mobilt eftersom jag kommer flytta runt lite och inte bo kvar på samma plats kommande året. Vilket av alla bredband rekommenderar ni? förstår att det är svårt att svara på. jag har tidigare tankat en del och streamat en del (men det lär väll bli en omöjlighet nu). är det något bolag som fungerar bättre än andra?

ps. vad är skillnaden mellan dessa?
http://www.tele2.se/mobilt-bredband.html

båda är 7.2?
Citera
2008-04-21, 18:51
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolie11
Vad räknas som download?

All data naturligtvis. Även websidor du surfar runt på, mail, flashback osv.

/capmac
Citera
2008-07-11, 13:15
Medlem
Mr.Zebs avatar
bumpar en avsomnad tråd...

Men jag kanske får svar här så jag slipper starta ny tråd...

för en vecka sedan satt jag på flyget och läste en gratis ex av svenska dagbladet... och där stod det att konsumentverket förbjudit tele2 att strypa data tillgången om den översteg 1 gig...

skulle de fortsätta med det skulle det bli vite...

stod inte så mycket mera i artikeln än detta...

så är det någon som vet om de i fortsättningen inte kommer att strypa hastigheten?
Citera
2008-07-11, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaklin
3's mobila bredband har i dagsläget ingen gräns på hur mycket data du får överföra. Det står dock i avtalen att 3 förbehåller sig rätten att sänka hastigheten om datamängden överstiger 10gb. Men då skall detta meddelas till kunden.
I dagsläget har dock 3 ingen tanke på att införa detta.

Tips nr 1: Uppdatera modemet på www.tre.se/bredband
Då får du den nya programvaran som heter 3connect.

Tips nr 2: Vid nedladdning via torrents så begränsa antalet aktiva asnlutningar, huawei modemen klarar inte av för många på en gång.
Testa med ~50.

Har problem med att mitt 3 disconnectar, men va ändrar man hur många anslutningar man har aktiva! Dum fråga kanske, men kan inget om datorer!
Citera
2008-07-11, 14:33
Medlem
Sergeant.Barness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Har problem med att mitt 3 disconnectar, men va ändrar man hur många anslutningar man har aktiva! Dum fråga kanske, men kan inget om datorer!

Jag hade 3 tidigare när jag var i behov av mobilt bredband..
När jag använde deras mobileconnect så efter ett par timmar
allt från 12-48 så hängde sig programmet och skiten koppla ner..
Jag testade att stänga av mobileconnets och istället
ansluta via "Mina anslutningar" och sen höger klicka på
ikonen med 3g uppkopplningen och sen anslut..

Worka skitbra
Citera
2008-07-13, 17:25
Medlem
Ghastens avatar
Har 3 som lev och för min del funkar det kanon. Perfekt att sitta i stugan nu och surfa lite. I stan kommer jag upp i 3.5 som bäst. Ute på landet kommer jag upp i 1.8.
Citera
2008-07-13, 21:57
Medlem
zixls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77

Det beror på vad du använder för torrentprogramvara, men det finns i utorrent
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in