2008-07-14, 13:53
Medlem
Idiotpods avatar
Pimplat kaffe sedan jag gick i 7an, ungefär 1 kopp per dag.

Tror det är ca 7-8 år sen nu
Citera
2008-07-14, 14:10
Medlem
Jag började dricka någon gång i 1an (gymnasiet) har jag för mig för att det ökade fettförbränningen till mina morgonpromenader. Tyckte det smakade skit i början och "tog det som medicin" men nu gillar jag det big time och har o kopp vid min sida i detta nu
Citera
2008-07-14, 22:40
Medlem
Svampfests avatar
Datumet är nånstans runt Lucia i nådens år 2003.

Svampfest blickade upp mot en blytung decemberhimmel med ett hålögt utseende, han hade uthärdat några fruktansvärda dygn på Utö beståendes av snöblandat regn som trillade ner sidledes kombinerat med fältovana och skavsår. Kamrater låg i eldställningar tills de fick köldkramper och inte en pinal var torr.

Efter ett par eländiga timmars halvslummrande i sin puppa under hällregn så vaknade Svampfest på totalt fel sätt. Handen som försökte öppna puppan mötte motstånd och snart kom en rejäl kalldusch regnvatten rakt i ansiktet från den grop i puppan där det ansamlats. Så var den dagen förstörd.

Han tog sin komarock, björnfitta samt stridssäck och spatserade ut på ett fält. Väl ute på fältet hittade han en fin sten att sätta sig på, det var då det hände! När han skulle köra ner handen i komafickan fick han tag på ett litet fyrkantigt paket som visade sig vara en portion Nescafé. Dagen kunde ju inte bli sämre så han tog upp sin termos och rörde ner pulvret. Den himmelska aromen steg från det barrtäckta termoslocket och värmen spred sig i hans lemmar.

Sen den dagen räcker det med att lukta på kaffe för att framkalla det bitterljuva minnet..
Citera
2008-07-14, 22:47
Medlem
yellowlights avatar
Gick i sjuan. Dricker sedan dess ca 1-4 koppar om dagen.

Berodde nog på att min mamma är kaffeoman, gick i arv.
Citera
2008-07-15, 20:33
Bannlyst
I sjuan skulle jag tro, blir ca 2-3 koppar per dag nuförtiden. Dricker väl det för att det är gott och lite uppiggande.
Citera
2008-08-08, 10:11
Medlem
Sommarlovet mellan 9an och ettan hade jag tre veckors sommarjobb och var tvungen att gå upp halv 6, vilket resulterade i en närmast sjuk trötthet på jobbet (efter att ha haft sommarlov i ett antal veckor och gått upp på sena eftermiddagen). För att klara av de 8,5 timmar jag var tvungen att jobba var då koffein en närmast obligatorisk del, så mycket kaffe blev det då. Det var dock ett äckligt billigt jobbkaffe, så jag slutade dricka såfort jag slutade jobba.

Året därpå jobbade jag på samma ställe och samma procedur upprepades. När jag slutade det året började jag dock ta en kopp hemma då och då (betydligt godare) för att till slut bli helt fast <3
Citera
2008-08-08, 16:07
Medlem
hippienns avatar
Prao i 8:an därefter har det bara rullat på..
Citera
2008-08-08, 21:01
Medlem
Berusade_Padelns avatar
6år, slutat dricka kaffe så mycket nu då jag märkt att jag blir ganska beroende av det
Citera
2008-08-10, 05:10
Medlem
Melongrasss avatar
I sjuan, tyckte om smaken.

Dem första kopparna var det ju "vuxet" att sitta och fika med pappa över en kopp kaffe.

Såsmåningom köpte jag ett paket snabkaffe och jag dricker snabbkaffe än idag (om jag endast ska ha en eller två koppar till mig själv dvs.)
Citera
2008-08-10, 12:06
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melongrass
I sjuan, tyckte om smaken.

Dem första kopparna var det ju "vuxet" att sitta och fika med pappa över en kopp kaffe.

Såsmåningom köpte jag ett paket snabkaffe och jag dricker snabbkaffe än idag (om jag endast ska ha en eller två koppar till mig själv dvs.)

Snabbkaffe? Bryggkaffe är så jävla mycket godare (dock inte ett för länge öppnat packet...)!
Citera
2008-08-11, 09:45
Medlem
Blastins avatar
Jag började dricka kaffe i årkurs 8, då skaffade "skolkiosken" en kaffemaskin och en kopp kaffe precis på morgonen var det enda som kunde få liv i en ( Under den tiden satt jag uppe och nattsuddade väldigt mycket.)
Citera
2008-08-16, 03:32
Medlem
XXtazys avatar
Nån gång i åttan eller nian, för att orka gå upp på morgonen. Började gilla det och har fortsatt på den vägen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in