2009-12-02, 13:34
Medlem
Jag smakade kaffe när jag var ung men hatade smaken. Provade det igen när jag var i mitt första år på universitet för min vän rekomenderade det för att hjälpa med ett stort projekt jag skulle göra, men gillade det fortfarande inte.

Till slut började jag dricka det när jag var 19. Jag älskade kaffebönor täckta med choklad för jag gillar choklad, och det fick mig o gilla kaffe smaken och sen började jag gilla att dricka kaffe. Nu tycker jag att det är väldigt bra när man måste plugga!
Citera
2009-12-02, 15:01
Medlem
fishattacks avatar
Började väl dricka kaffe ungefär när jag var 16 då morsan hade gett än daimcappuccinopulver i julklapp. Sedan började man med riktigt kaffe ett tag senare. Var väl även en social grej när man började jobba som extra tennistränare i samma veva.
Citera
2009-12-02, 17:09
Medlem
mankinds avatar
Då jag började dricka kaffe på riktigt var i samband med mitt första sommarjobb när jag var 15. Blev att man drack konstant för att hålla sig vaken och fördriva tiden. Älskar smaken av kaffe, men den stora anledningen till att jag börja dricka flera koppar varje dag är nog p.g.a. snuset, eftersom att det är så gott att kombinera det med kaffe.
Citera
2009-12-02, 17:14
Medlem
Jag var ganska ung, kanske runt 8-9 år och det var min kära mormor som ledde in mig i kaffeträsket!
Började självklart med mjölk och en jävla massa socker i, men avvecklade mjölkfasonerna och kör bara en jävla massa socker i kaffet nu för tiden

Men får ni "abstinens" om ni inte får erat dagliga kaffe?
Citera
2009-12-02, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morbideglidaren
Jag var ganska ung, kanske runt 8-9 år och det var min kära mormor som ledde in mig i kaffeträsket!
Började självklart med mjölk och en jävla massa socker i, men avvecklade mjölkfasonerna och kör bara en jävla massa socker i kaffet nu för tiden

Svar ja.... Huvudvärken kommer som ett brev på posten...
Citera
2009-12-02, 18:42
Medlem
zpaxens avatar
Var väl runt 16. Självklart med en massa massa mjölk, knappt något kaffe hehe!
Citera
2009-12-02, 20:24
Medlem
mankinds avatar
Citat:

Faktiskt inte. Det skulle bara bli en slags psykologisk omställning, då jag är såpass van med att alltid koka upp kaffet så fort jag vaknat på mornarna.
Citera
2009-12-02, 20:29
Medlem
smides avatar
Jag började dricka kaffe hösten då jag gick i 2:an och hade praktik. Alla gubbarna där drack kaffe stup i kvarten, då var det bara att hänga på.
Dricker numera kaffe varje morgon
Citera
2009-12-02, 20:53
Medlem
Julkos avatar
Repade på ett ställe där det jobbade en kille som var besatt av det svarta guldet, då jag och mina polare repade rätt ofta så satt vi ofta under pauserna och snackade med honom, resultat: vi började hinka kaffe och blev torskar vi med
Var nog 14 då
Citera
2009-12-02, 21:46
Medlem
Nyårslöfte 09, jag insåg att folk i alla fall trodde de var beroende av det. Jag gillar beroenden, så jag hoppade på tåget. Dricker med mjölk, men aldrig provat med socker. Kan dock knappast påstå att det har skapat något som helst beroende, dricker när det är läge typ.
Citera
2009-12-02, 22:00
Medlem
fishattacks avatar
Citat:

Får inte någon abstinens om jag inte dricker kaffe varje dag. Har gått för långt om jag skulle få det anser jag.

Angående socker i kaffe tycker jag det förstör kaffet. Är bara ett osunt beetende enligt mig, men det är bara min åsikt. Brukar själv bara toppa med lite mjölk, men går även bra utan.
Citera
2009-12-02, 22:02
Medlem
Rakiis avatar
Minns det som igår. Jag tillsammans med en vän hade varit på ungdomsgården intill min dåvarande högstadieskola och tog en väg genom centrum hemåt. Vi stannade intill Pressbyrån varpå jag gick in och fick för mig att köpa en kaffe. Sagt och gjort, efter den kvällen då man upplevde sin första kaffe med en snus gjorde verkligen susen. Idag är jag en kaffedrickare utav stora mått mätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in