2008-03-08, 14:58
Medlem
Denoms avatar
Jag började lite smått dricka kaffe runt 7 år åldern. När jag sedan började högstadiet så drack jag säkert någon kopp om dagen. Nu ungefär tio år senare kan jag lätt dricka en (om inte mer) panna kaffe om dagen utan större besvär.
Kaffe är så lätt att dricka. Jag tycker att det passar till allt, det behöver inte nödvändigtvis vara fikabröd till utan det går bara bra att sitta och läsa lite på fb med en kaffekopp i handen.
Citera
2008-03-08, 15:03
Medlem
Mikaelias avatar
Jag började dricka kaffe på gymnasiet eftersom jag alltid var trött i skolan. Sen har det gått i perioder under åren
Citera
2008-03-08, 15:09
Medlem
waaaH_5s avatar
jag startade min kaffe karriär en gång i tiden då jag började jobba tidiga morna på jobbet. var väll i 13-14års ålder då. sen dess har det hållit i sig, en god vana
Citera
2008-03-08, 16:00
Medlem
Trumpeters avatar
Jag kommer inte riktigt ihåg, men jag borde ha varit 15-16 år.
Citera
2008-03-08, 16:22
Medlem
Shiloos avatar
Började dricka kaffe när jag var typ 13bast eller något ungefär samtidigt som man började snusa, insåg att det var dags att växa upp var väll darför jag började dricka kaffe.
Citera
2008-03-08, 16:28
Medlem
Testade första gången på riktigt när jag var kanske 7-8 år. Fick det i en plastmugg helt svart med en kaka till. Försökte vara cool inför alla vuxna och klunkade i mig det. Sen kom jag på att man kunde ha socker och mjölk i, och började dricka det seriöst när jag var kanske 12 år.
Citera
2008-03-08, 16:38
Medlem
är 24 men tycker fortfarande inte det är gott.. blir nog ingen karl av mig
Citera
2008-03-08, 16:39
Medlem
Zumas avatar
Började väl dricka lite smått ute på landstället när alla satt och fikade vid 11-12års ålder.. Nu dricker jag 3 koppar om dagen och jag älskar kaffe
Citera
2008-03-08, 17:32
Bannlyst
Såklart man smakade när man var liten, men avskydde det. Hade en pojkvän som var arbetslös och vände på dygnet när jag var 16. Blev inte särskilt många timmars sömn när man gick och la sig sent och upp tidigt för att gå iväg till skolan. Började dricka Cappuccino (snabbvarianten) med chokladsås i, för att piggna till lite på eftermiddagarna. Det var inget jag fortfarande tyckte om men vänjde mig efter ett tag. På sommaren när jag var 17 började jag dricka vanligt snabbkaffe, med eller utan mjölk. Vilket jag gör än idag nästan dagligen. Kompisarna hade börjat redan för länge sen, så det kändes barnsligt att inte dricka kaffe.
Citera
2008-03-08, 17:47
Medlem
askers avatar
Det är egentligen underligt hur en dryck som nästan alla i början tycker är vidrig kan vara så omtyckt. Jag kan heller inte förstå varför man skulle fortsätta tvinga i sig smörjan när man märkt att man inte gillar smaken. Hela fenomenet är för mig väldigt mystiskt.

Jag har aldrig gillat kaffe och har inte tänkt tvinga mig själv att tycka om det bara för att man förväntas dricka det. Jag kan förstå om man dricker det för koffeinets skull, trots att jag själv aldrig fått någon uppiggnande effekt av det.

Måhända att jag har Sveriges mest underutvecklade smaklökar. Jag äter inte broccoli eller fisk heller, och häller i mig kopiösa mängder Coca-cola. Man skulle kunna tro att jag är 12 om man tittar på mina matvanor.
Citera
2008-03-08, 19:13
Medlem
Jånni Balles avatar
Började att smaka på det när jag var riktigt liten, kanske 5-6 år. Enda referensen jag har när jag vet att jag drack kaffe "på riktigt" är från när jag var på PRAO i 6:an, alltså när jag var 11-12 år. Drack det svart fram till för något år sedan, då fick jag problem med magen och gick över till att ha mjölk i. Finns inget bättre innan man tar tag i balkteori, transformer eller annat jobbigt än att läsa mogontidningen och suga i sig en stor mugg kaffe
Citera
2008-03-08, 19:19
Medlem
wallabazzs avatar
Började dricka kaffe på daglig basis när jag var ungefär 15 år gammal. Men hade förstås smakat på det när jag var flera år yngre, och druckit det då och då i flera år. Började byta ut kaffe mot té succesisvt när jag var i 18 års åldern eftersom jag behövde sova för att klara studierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in