Sommarjobbet mellan nian och gymnasiet. Jag jobbade som sotare och fick ta mig till jobbet med moped, ca 45 minuters resa. Efter den turen klockan sex varje morgon var man stelfrusen, det som fanns till hands att värma händerna på var kaffekoppen. Hade man väl fått sin kopp så fick man ju vara såpass mycket karl att man drack ur den. Efter ett tag var det kärlek. När jag tänker efter så gick det väldigt fort att lära sig tycka om. Eller var det för att det var första steget mot vuxendomen som gjorde att man så prompt ville bli kaffedrickare?
Gott är det iallafall.
5 år, tyckte det var gott redan då, fick dock inte dricka hur ofta och mkt som helst, några ggr/vecka kanske. Morsan tyckte jag blev lite "störig" av det. -Mjölk och socker hade jag i då, gick ifrån sockret när jag var tonåring.
Var ungefär i samma veva som jag slutade att dricka läsk regelbundet och då var ja väl 15-16 år. Hade ju druckit några gånger innan men det var då jag började dricka ordentligt.
Idag tycker jag det är mycket njutbart att ta en kopp kaffe i nästan alla situationer.
Var ca 13 år gammal då jag började dricka kaffe. Jag drack endast kaffet svart och utan sockerbitar, började dricka det för att jag faktiskt gillade smaken av en kopp kaffe på morgonen, sedan att man blev lite piggare efteråt var bara ett plus.
Började på mellanstadiet när jag var med i Strövarna. När vi var ute på läger (vilket vi var väldigt ofta) fick vi alltid vara med och koka kaffe med ledarna. Då drack jag inte så ofta hemma men gillade smaken starkt redan då. Sedan ökade det ju mer vännerna började uppskatta kaffe. Skulle väl säga att jag varit koffein "beroende" sedan högstadiet iaf. Nu är jag snart 25 år, så jag har väl druckit kaffe i mer än halva mitt liv iaf. och det var helt klart stärkt min karaktär och gjort mig till en bättre människa.
Började dricka kaffe i sjuan, mest för att jag tyckte det var gott. Sen hade man väl smakat av mamma och pappa tidigare, men utan att man riktigt fastnat för smaken.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!