2008-03-07, 17:07
Medlem
Nutshell_89s avatar
Tja, som rubriken lyder.

Har just börjat dricka kaffe och tycker det är mumma när läget är rätt. Har alltid hatat smaken tills nyligen.

Är detta en mognadssak kanske? eller nåt de flesta mer eller mindre blir tvingade att "gilla"?
Citera
2008-03-07, 17:09
Medlem
Kranbilsattacks avatar
Jag drack kaffe då jag var typ 5-6 år första gången, men det var ju bara så att man fick smaka lite av mamma och pappa.

Jag började dricka på "riktigt" ungefär i 8an. Varför vet jag egentligen inte.
Citera
2008-03-07, 17:13
Medlem
Snusets avatar
Sommarjobbet mellan nian och gymnasiet. Jag jobbade som sotare och fick ta mig till jobbet med moped, ca 45 minuters resa. Efter den turen klockan sex varje morgon var man stelfrusen, det som fanns till hands att värma händerna på var kaffekoppen. Hade man väl fått sin kopp så fick man ju vara såpass mycket karl att man drack ur den. Efter ett tag var det kärlek. När jag tänker efter så gick det väldigt fort att lära sig tycka om. Eller var det för att det var första steget mot vuxendomen som gjorde att man så prompt ville bli kaffedrickare?
Gott är det iallafall.
Citera
2008-03-07, 17:16
Medlem
Yeah!!s avatar
Började dricka kaffe väldigt tidigt, var runt 10 skulle jag tro. Mest en social sak, inte många 10åringar som uppskattar smaken.
Citera
2008-03-07, 17:18
Medlem
jag började i åttan, i samband med att jag upptäckte flashback ...för 5 år sena alltså, time flies
Citera
2008-03-07, 17:18
Medlem
felstavadds avatar
5 år, tyckte det var gott redan då, fick dock inte dricka hur ofta och mkt som helst, några ggr/vecka kanske. Morsan tyckte jag blev lite "störig" av det. -Mjölk och socker hade jag i då, gick ifrån sockret när jag var tonåring.
Citera
2008-03-07, 17:39
Medlem
Var ungefär i samma veva som jag slutade att dricka läsk regelbundet och då var ja väl 15-16 år. Hade ju druckit några gånger innan men det var då jag började dricka ordentligt.
Idag tycker jag det är mycket njutbart att ta en kopp kaffe i nästan alla situationer.
Citera
2008-03-07, 17:42
Medlem
-jOE!s avatar
Började dricka kaffe på gymnasiet, det var nog en blandning mellan att vara social samt koffeinet.
Citera
2008-03-07, 17:51
Medlem
Earthblinds avatar
Jag började dricka kaffe för några år sedan och ibörjan gillade jag det inte men sedan så hade jag massa mjölk i kaffet så var det jättegott
Citera
2008-03-07, 18:11
Medlem
Var ca 13 år gammal då jag började dricka kaffe. Jag drack endast kaffet svart och utan sockerbitar, började dricka det för att jag faktiskt gillade smaken av en kopp kaffe på morgonen, sedan att man blev lite piggare efteråt var bara ett plus.
Citera
2008-03-08, 14:21
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Började på mellanstadiet när jag var med i Strövarna. När vi var ute på läger (vilket vi var väldigt ofta) fick vi alltid vara med och koka kaffe med ledarna. Då drack jag inte så ofta hemma men gillade smaken starkt redan då. Sedan ökade det ju mer vännerna började uppskatta kaffe. Skulle väl säga att jag varit koffein "beroende" sedan högstadiet iaf. Nu är jag snart 25 år, så jag har väl druckit kaffe i mer än halva mitt liv iaf. och det var helt klart stärkt min karaktär och gjort mig till en bättre människa.
Citera
2008-03-08, 14:44
Medlem
ap47s avatar
Började dricka kaffe i sjuan, mest för att jag tyckte det var gott. Sen hade man väl smakat av mamma och pappa tidigare, men utan att man riktigt fastnat för smaken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in