Jag började dricka kaffe som 10-åring - hälften kaffe och hälften mjölk och mycket socker. Sedan slutade jag när jag var i 16-års åldern och gick över till te för att återuppta kaffedrickande när jag var i 30-års åldern. Numera dricker jag nästan bara kaffe. Te enbart när jag blir bjuden.
Vet inte när jag började dricka kaffe. Om man ens kan säga att jag dricker. Inte ofta jag har kaffe hemma, men tar gärna om det bjuds. Föredrar dock fortfarande ungefär 1/3 mjölk och någon sockerbit. Svart kaffe är jag inte speciellt förtjust i alls faktiskt.
Senast redigerad av yokisuci 2015-12-07 kl. 02:32.
Jag kommer ärligt talat inte ihåg. Men tror jag ville känna mig vuxen. Sen tyckte jag det var gott (med mjölk) och sen gillade jag effekten men fick av det. Och på den vägen är det.
Började på riktigt när jag var 19-20 år. Tyckte inte om smaken förrens vid 22 års ålder men började dricka det för jag hade ett sommarjobb som jag jobbade skift på och på kvällarna var jag ensam och hade väldigt ofta ingenting att göra, sen skulle man köra hem, 40 min, mitt om natten...
Drack kaffe första gången runt 16, men väldigt sällan, och utan att riktigt tycka om det. Jag började dricka regelbundet två år senare.
Hade precis fyllt 18 och var utbytesstudent i Lettland. Till frukost serverades alltid kaffe, som jag blandade ut med bra mängder socker och lite mjölk. Med tiden försvann sockret, men mjölken levde kvar ett år till. Nu är det bara svart som gäller.
Det var väl runt 13års åldern, tröttnade på att alltid vara den som skulle krångla i alla sociala sammanhang.
I början var det inte särskilt gott, men man vande sig snabbt, och idag vill jag inte vara utan mina fyra-fem dagliga koppar.
Tog min första riktiga kopp kaffe under sommarlovet efter första ring på gymnasiet (17 år). Jobbade tidiga morgnar 7-16 och hade varit hemma hos en kompis och tittat på film till 03 på natten.
Kände mig tvungen att testa dricka kaffe för att orka jobba samma dag. Gott var det inte trots alla sockerbitar jag la i, men pigg som en mört blev man.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!