Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-19, 17:02
  #469
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claw
håller på och mixtrar med ett Chokladmjöd som jag hopppas ska bli gott
Har kört en som ligger till sig.
Den vart hiskeligt besk i början, men har rundat av sig en hel del nu.
Ska tydligen ta ca2år för att lagra till sig och beskheten försvinna.
Men tycke redan efter ett år så kunde man känna att det hade lagt sig såpass mycket att det var gott.

Så när 2 år har gott så kan jag tänka mig det är delikat.
Gjorde min söt med startvärde på närmare 140 och slutvärde 34-35.
Citera
2010-10-20, 18:56
  #470
Medlem
Brajonistens avatar
Kör en 7-dagars vin från pgw: http://www.pgw.se/product_info.php?products_id=494
Puttrar på fint nu! =)

Hade tänkt göra vin på egna druvor senare, skulle behöva hjälp med vad jag ska tänka på.

MVH
Brajonisten
Citera
2010-11-15, 19:29
  #471
Medlem
karlsson911s avatar
Har precis satt en munstons cider från pgw så får se hur det går
Första gånger man ger sig åp något sånt här :P
Citera
2010-11-17, 11:09
  #472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brajonisten
Kör en 7-dagars vin från pgw: http://www.pgw.se/product_info.php?products_id=494
Puttrar på fint nu! =)

Hade tänkt göra vin på egna druvor senare, skulle behöva hjälp med vad jag ska tänka på.

MVH
Brajonisten


Rekommenderar att du slänger en hundring till på Cantina om du ska göra fler snabbvinsatser. Chateau - samtidigt som det inte smakar illa - smakar mest äpple då det innehåller mest äpple.
Citera
2010-11-29, 12:20
  #473
Medlem
swarlzs avatar
tänkte plocka upp sakerna till en glögg på vägen hem från skolan idag, första jag gör någonsin, hittade bara ett recept här på fb igår kväll, något som någons päron brukade göra och det verkade lätt nog
återkommer med svar om hur det går om jag kommer ihåg det =)
Citera
2010-12-03, 13:30
  #474
Avstängd
Plaguetongues avatar
Satt 200 liter mäsk idag, jävla arbete faktiskt. ca. 25 liter orenat och 100 liter färdig mäsk.

ska göra lite energidryck om ja hittar nå bra recept, så jag orkar göra mer brännvin höhöhö
Citera
2010-12-03, 13:37
  #475
Medlem
Fluffass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
Satt 200 liter mäsk idag, jävla arbete faktiskt. ca. 25 liter orenat och 100 liter färdig mäsk.

ska göra lite energidryck om ja hittar nå bra recept, så jag orkar göra mer brännvin höhöhö


Du kör storskaligt du. =O)

Vad menar du? Kan man göra egen red bull? Eller du kanske menar nåt att dricka med energi i?
Citera
2010-12-04, 00:26
  #476
Medlem
Aleopas avatar
5-7liter glögg
Citera
2010-12-08, 18:06
  #477
Medlem
Traktorkraschs avatar
25L äppelvin.
Gjort på
7kg äpplen, 4kg socker, vatten och champagne-jäst.
Har stått sen i måndags och man kan höra gurgel från vattenlåset samt att vattnet har blivit upptryckt i det så att det mesta av vattnet är i ena sidan av vattenlåset(Ska de va så eller?)
Citera
2010-12-08, 18:18
  #478
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traktorkrasch
25L äppelvin.
Gjort på
7kg äpplen, 4kg socker, vatten och champagne-jäst.
Har stått sen i måndags och man kan höra gurgel från vattenlåset samt att vattnet har blivit upptryckt i det så att det mesta av vattnet är i ena sidan av vattenlåset(Ska de va så eller?)
Bara nu i början (stormjäser), innan det har lugnat ner sig. Behöver kanske fylla på mer vatten i låset efter en tid.
Fullt normalt, inget märkligt!.
Citera
2010-12-09, 23:36
  #479
Medlem
breaking news: simon har upptäckt framtidens generations dryck som kommer konkurrera coca coola och vatten för lång framtid.

Double super fürer

1 del päron kräm
2 delar ananas och apelsinjuice
Eventuellt en handflata socker efter smak

rör om med sked och avnjut en kall alla sinnens mättande dryck
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback