2020-06-11, 22:08
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Vad gjorde Birro med alla pengar? Han uppgav ju för ett tag sen att han tjänade väldigt mycket på att dra in pengar via sociala medier från människor som tyckte om hans kritik av etablissemanget. Efter det fick han problem med ha råd med att betala räkningarna eller hur det nu var.
Pengarna rinner väl mellan fingrarna - ingen planering för morgondagen och många små utgifter som tickar pengar.
Citera
2020-08-08, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Tveksamt om ens boken kommer bli skriven. Bodde inte Birro en längre tid på ett hotell där han dyrt och heligt lovade att skriva en bok med hotellet som huvudtema, detta blev dock aldrig av.
”Mitt liv – inget försvarstal” ges ut på Ekerlids förlag nästa vecka.
https://www.aftonbladet.se/sportblad...r-18-000-pa-ko
Citera
2020-08-08, 23:02
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrajenFan
”Mitt liv – inget försvarstal” ges ut på Ekerlids förlag nästa vecka.
https://www.aftonbladet.se/sportblad...r-18-000-pa-ko
Undrar hur han betalade Birro?
Citera
2020-08-08, 23:17
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Undrar hur han betalade Birro?
Det tror jag inte att han gjorde, troligare är att de delar på eventuell vinst.

Birro förnekar att det är en partsinlaga. Antingen vet han inte vad ordet betyder, eller så tror han att frågeställningen rör huruvida han, Birro, tar parti för Kindberg. Alltså, en spökskrivare är liksom inte ämnet för sin text, Mackan ...
Citera
2020-08-09, 00:22
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Marcus har återanvänt ca 10 krönikor om och om och om igen under hur många år som helst nu. Obegripligt han fortfarande får betalt för dom, har ju varit välkänt länge nu liksom... Säkerligen minst 25 gånger samma texter publicerats för olika sajter och tidningar nu.

Så länge det ger tillräckligt många klick så bryr sig nog inte sajterna om det är en gammal krönika.

Citat:
Han hade ju seriösa planer på att bli partiledare (inte vanlig medlem inte...) för KD för några år sedan. Det får man väl inte bli om man inte är svensk medborgare?

Nej, du behöver inte vara svensk medborgare för att vara ordförande för en förening. För att vara valbar till Riksdagen måste du dock vara svensk medborgare så det är en fördel om du tänker bli ordförande för ett Riksdagsparti.
Citera
2020-08-10, 13:23
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det tror jag inte att han gjorde, troligare är att de delar på eventuell vinst.

Vinst och vinst... Birro drar väl inte in särskilt många kronor från Sirius (eller vilken klubb han låtsas älska just den här månaden)? Att spökskriva en annan människas livshistoria lär ju ändå ta några månader av heltidsarbete. Jag har svårt att tro att Birro gjort det gratis. Han har väl också en hyra att betala och ungar att försörja? Småbarn dessutom som gör det svårt att skriva varannan vecka. Kindberg är ju utmätt med miljonskulder och lär väl inte ha många ören själv att leva på. Man anar att det finns en kappsäck med sedlar i blandade valörer gömd någonstans?
Citera
2020-08-10, 13:34
Medlem
Citat:
Vinst och vinst... Birro drar väl inte in särskilt många kronor från Sirius (eller vilken klubb han låtsas älska just den här månaden)? Att spökskriva en annan människas livshistoria lär ju ändå ta några månader av heltidsarbete. Jag har svårt att tro att Birro gjort det gratis. Han har väl också en hyra att betala och ungar att försörja? Småbarn dessutom som gör det svårt att skriva varannan vecka. Kindberg är ju utmätt med miljonskulder och lär väl inte ha många ören själv att leva på. Man anar att det finns en kappsäck med sedlar i blandade valörer gömd någonstans?

kanske har det gått till som vanligt: att det förlag har betalat?
Citera
2020-08-10, 13:45
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
kanske har det gått till som vanligt: att det förlag har betalat?

Ha ha... Du har helt rätt. Såg nu att boken faktiskt distribueras via ett riktigt förlag. Jag var så övertygad om att ingen ville ta i den där med tång. Då behöver jag inte fundera på det då.
Citera
2020-08-18, 19:38
Medlem
Silltunnas avatar
Nu ska han skriva Lasse Berghagens memoarer.
Inget dåligt gig han tjatat sig till. Folk älskar Lasse, och boken kommer sälja som smör.
Citera
2020-08-18, 20:23
Medlem
Bacchus94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Nu ska han skriva Lasse Berghagens memoarer.
Inget dåligt gig han tjatat sig till. Folk älskar Lasse, och boken kommer sälja som smör.

Herregud...giv mig styrka! Kunskap, glädje...och så lite tango!
Citera
2020-08-18, 20:56
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacchus94
Herregud...giv mig styrka! Kunskap, glädje...och så lite tango!
Äntligen kommer hans litterära ådra sättas på prov. Men det är en bit ifrån Lädernunnan va? 😂
Citera
2020-08-19, 11:36
Medlem
Pope666s avatar
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/no...id=mailsignout

Birro har äntligen fått ett jobb. Ska skriva lasse berghagens biografi. Lite roligt att msn pixlar birros ansikte och sedan i artikeln skriver att den kontroversiella figuren är birro

Hade förstått det på den kaxa pixlade bilden ändå men varför sandlådenivå hos msn för?

aja, undra om det räcker o betala birros räkningar med att spökskriva en biografi över en svensk kändis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in