2015-07-11, 00:20
Medlem
sådant lågvattenmärke av Birro att ställa upp på AB's bilder. Trashstil rakt genom, noll hänsyn gentemot andra berörda i den här härvan. Bisarrt. Skoj för hans ungar att se farsan släta av en okänd kvinna i tidningen.

Och den här Michaela, hur många efternamn har hon egentligen?
Stellnert/Kinnunen/Motvalls/Kälveskog och snart då Birro får man förmoda.

Tydligen är de låtsaskatoliker bägge två också.
Citera
2015-07-11, 00:44
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blixtvikaren
sådant lågvattenmärke av Birro att ställa upp på AB's bilder. Trashstil rakt genom, noll hänsyn gentemot andra berörda i den här härvan. Bisarrt. Skoj för hans ungar att se farsan släta av en okänd kvinna i tidningen.

Och den här Michaela, hur många efternamn har hon egentligen?
Stellnert/Kinnunen/Motvalls/Kälveskog och snart då Birro får man förmoda.

Tydligen är de låtsaskatoliker bägge två också.

Men dom gör det ju FÖR barnen. För att dom inte ska få höra det "någon annan stans".

Hela upplägget är så paradoxalt och WT att jag sitter här och skruvar lite på mig.
vad vinner dom på det här utspelet? För vems skull är det EGENTLIGEN? Jag vill ta den lätta vägen och anta att det är Burro som initierat det hela då det rakt igenom andas narcissism men att hon går med på det är ett mysterium.
men men, inte ens 30 fyllda och uppslukad av DEN STORE POETEN så jag antar att hon tycker att det är rimligt att ställa upp på intervju och klaga på uppmärksamheten...
Citera
2015-07-11, 00:51
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Här är Birros brud som 18-åring 2006.

http://www.svd.se/vad-som-ar-svenskt-forandras

Citat:
Många omkring henne tycker att hon umgås med rasister och hennes egen pojkvän skulle aldrig rösta på partiet. Men sedan en vecka tillbaka är 18-åriga Michaela St*llnert från Täby medlem i Sverigedemokraterna
. (*=e)
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2015-07-11 kl. 01:03.
Citera
2015-07-11, 00:59
Medlem
Jag har försvarat Birro, dels för hans kristna ställningstagande men även som debattör på högerkanten, detta är någonting som jag nu börjar att ångra. Han behandlar sin f.d. fru som smuts, han är otrogen med en gift kvinna, han beter sig på samma sätt som vänstern med sitt twitterhat, han utvidgar sin offerkofta varje dag som går och han verkar inte ha någon skam i kroppen. Vad hände med konverteringen till katolicismen? Vad hände med det kristna idealet?

Birros prosa och lyrik har alltid varit tämligen svag och pekoral, men hans personlighet har vägt upp detta: någon som går mot strömmen i just känsliga politiska frågor. Men vad hände? Det verkar vara – som vi sett av twitterutbrott m.m. – alkoholen som spökar igen. Birro har helt enkelt tappat omdömet totalt.
Citera
2015-07-11, 01:21
Medlem
Har han gjort er något?
Varför skulle inte han förtjäna lite lycka på äldre dagar?
Citera
2015-07-11, 01:25
Medlem
rex144s avatar
raggade hon honom genom facebook?

det verkar helt sjukt, eller träffade han henne när han umgicks med SD-are?

de bägge två verkar inte särskillt stabila psykiskt, Birro är neurotisk om hon också är neurotisk och hysterisk då kan det ge upphov till starka känsloyttringar och bråk,
just nu kanske Birro ska ner mellan hennes ben och slicka, jag undrar om en sån man med livlig fantasi föreställer sig hur hennes man slickade på samma ställe och sprutade sperma,
Citera
2015-07-11, 01:27
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique
Jag har försvarat Birro, dels för hans kristna ställningstagande men även som debattör på högerkanten, detta är någonting som jag nu börjar att ångra. Han behandlar sin f.d. fru som smuts, han är otrogen med en gift kvinna, han beter sig på samma sätt som vänstern med sitt twitterhat, han utvidgar sin offerkofta varje dag som går och han verkar inte ha någon skam i kroppen. Vad hände med konverteringen till katolicismen? Vad hände med det kristna idealet?

Birros prosa och lyrik har alltid varit tämligen svag och pekoral, men hans personlighet har vägt upp detta: någon som går mot strömmen i just känsliga politiska frågor. Men vad hände? Det verkar vara – som vi sett av twitterutbrott m.m. – alkoholen som spökar igen. Birro har helt enkelt tappat omdömet totalt.
Han är väl som vanligt? Jag ser ingen skillnad.

Han har skapat Gud efter sin egen avbild, dundrande och dömande - alla andra.

Och hans debattinlägg har alltid varit slarviga, utan konkreta exempel och fulla av självmotsägelser. Jag tror inte att han ens orkar googla.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2015-07-11 kl. 01:40.
Citera
2015-07-11, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
raggade hon honom genom facebook?

det verkar helt sjukt, eller träffade han henne när han umgicks med SD-are?

de bägge två verkar inte särskillt stabila psykiskt, Birro är neurotisk om hon också är neurotisk och hysterisk då kan det ge upphov till starka känsloyttringar och bråk,
just nu kanske Birro ska ner mellan hennes ben och slicka, jag undrar om en sån man med livlig fantasi föreställer sig hur hennes man slickade på samma ställe och sprutade sperma,

*asg*

Ja, visst är hela grejen absurd, man får bilden av en trainwreck.

Låter som att de (efter allt) inte kunde få napp annanstans, som minst har nog den insikten slagit hårt.
Citera
2015-07-11, 09:15
Bannlyst
Marcus Birro är påväg mot helvetet om han nu är ihop med en tjej som han inte gift sig med nu samt så har han brytit upp sitt tidigare äktenskap och är därför en äktenskapsbrytare och dessutom är han äktenskapsbrytare då han är ihop med en gift kvinna. Han följer även katolicismen vilket är villolära och det leder till helvetet. Marcus Birro måste OMVÄNDA sig från sina synder helt enkelt!
Senast redigerad av Repent-OR-Perish 2015-07-11 kl. 09:20.
Citera
2015-07-11, 10:57
Medlem
Mats Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Har han gjort er något?
Varför skulle inte han förtjäna lite lycka på äldre dagar?

Jag har tyckt att Birro varit en relativt underhållande person i medierna genom åren. Även om jag inte håller med honom i mycket, så ska ha cred för att stå fast vid sina åsikter när det blåser hårt.

Men det som händer nu är direkt plågsamt att följa. Välja att tala ut om sörjan i AB - med bilder och allt - fick nog bägaren att rinna över för många av oss som varit försiktigt postiva till Birro under åren. Det är så många bottnar i denna sorgliga historia med exfru, exman, barn, alkoholism, syskonbråk, arbetslöshet, åldersskillnad, religon och till viss del politik. Allt inför öppen ridå.

Alla förtjänar passion och lycka. Denna historia påminner om Tom Cruises härdsmälta hos Oprah när han vill visa hur kär och galen han var inför hela världen. Undrar om Cruise ångrar sig ?

https://www.youtube.com/watch?v=frI_BUkH5OY
Citera
2015-07-11, 14:46
Medlem
Amors avatar
Visst som kristna ska vi inte döma, det finns sannerligen saker i vårt eget liv som skulle kunna skärskådas. Detta påpekar Birro hela tiden.

Ändå stör det mig att Birro anammar den "kristna scenen" och plockar åt sig de godbitar som finns där, även den konservativa moralen kring sex och relationer. Sedan när han faller för köttets lustar, då pratar han istället om hyckleri och bigotteri inom kristendomen.

Hade varit en annan sak om han kunde erkänna att det är djupt problematiskt att inleda relationer med gifta kvinnor. Istället gnäller han för att hans möjlighetet att tjäna pengar på kristna arrangemang minskar.

Religion handlar inte om något förbannat självförverkligande och självspeglande. Birro har själv sagt att det handlar om att underordna sig eviga sanningar. Men det var mest poserande när han pratade om sådana saker.
Citera
2015-07-11, 16:07
Medlem
Ja jag är inte kristen, vilket jag är jäkligt glad för, men oavsett så undrar man ju varför en del måste visa upp sig med sin nya hela tiden. Som om dem inte kan vara lyckliga om ingen tittar på dem. Spelar ingen roll egentligen om det har med politik eller religion att göra. Det här påminner ju om Ann Heberlein också, tänk om det plötsligt tar slut i morgon, så kan det ju kännas lite pinsamt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in