2016-03-31, 22:27
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milfner
Kom in här för att hylla hans brev till Mona som precis har länkats i tråden. Jag gillar Birro; han är lite självupptagen men han är sådär arg på samhället som jag också är så det känns som vi är på samma våglängd.
Precis. Jag har alltid gillat honom, och i synnerhet nu när han tagit bladet från munnen på allvar.
Han säger sanningar hela tiden... Att han tigger pengar bryr jag mig inte om, han ska leva han också.
Att han har vacklat i sin riktning, okej. Jag är också stor nog att byta åsikt ibland.
Go for it. Vi behöver fler raka åsikter i detta landet.
Citera
2016-04-01, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Precis. Jag har alltid gillat honom, och i synnerhet nu när han tagit bladet från munnen på allvar.
Han säger sanningar hela tiden... Att han tigger pengar bryr jag mig inte om, han ska leva han också.
Att han har vacklat i sin riktning, okej. Jag är också stor nog att byta åsikt ibland.
Go for it. Vi behöver fler raka åsikter i detta landet.
Birro är jättebra. Visst är han kristen också, eller hur?
Kristen som vågar stå för att abort är fel osv.
Samtidigt som att han han är emot massinvandring. Mycket sund människa.
Citera
2016-04-01, 00:28
Medlem
Citat:
Att han tigger pengar bryr jag mig inte om, han ska leva han också.
Precis som en romsk tiggare. Oväntat, men skönt, att höra din förståelse för de romska gruppernas situation.
Citera
2016-04-01, 15:43
Bannlyst
När det gäller Birros pengatiggande och resan till Rom:

1 - Birro kanske har en lite annan syn på vad som utgör en "havererad ekonomi" än Flashback? Jag vet inte vilken typ av bakgrund han har.

2 - Kan det inte vara så att tjejen betalade resan till Rom? Vad är det som säger att Birro själv betalade i vårt feministiska Sverige. Om hon har ett jobb men inte han så var det säkert hon som pröjsade.

Birro är mycket populär i kristna tidningar, socialkonservativa och invandringskritiska.
Flyktingfrågan är något som splittrar det kristna Sverige ganska rejält.

Jag undrar
NÄR blev Birro kristen och vad talar vi om för slags engagemang här?
Är han aktiv medlem i en frikyrkoförsamling, i så fall vilken? Utgår från att det är protestantisk tro men om han har italienskt påbrå så undrar man hur pass mycket katolik han är eller varit?
Citera
2016-04-01, 16:24
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prusssiluskan
Birro är jättebra. Visst är han kristen också, eller hur?
Kristen som vågar stå för att abort är fel osv.
Samtidigt som att han han är emot massinvandring. Mycket sund människa.

Åh ack du nyförälskade människa.

Han är sliskig, hans gudstro böjer verkligheten för att det ska passa, han ljuger och uppmanar till äktenskapsbrott.

Vad i Markus Birros historia anser du vara "sunt"? Tiggaren eller den alkoholiserade martyren, vilken är din favvo?

Sen får ju ni förälskade sverigedemokrater komma ihåg att göteborgsvänstern höll den här mannen lika högt.
Han spelar på er kollektiva känsla av utanförskap, ni blir sol och vårade här.
Senast redigerad av Littlepaw13 2016-04-01 kl. 16:26.
Citera
2016-04-01, 16:33
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prusssiluskan

Jag undrar
NÄR blev Birro kristen och vad talar vi om för slags engagemang här?
Är han aktiv medlem i en frikyrkoförsamling, i så fall vilken? Utgår från att det är protestantisk tro men om han har italienskt påbrå så undrar man hur pass mycket katolik han är eller varit?

Jag kan säga att du får tänka på Birros Gud som en sköld man håller upp för att rättfärdiga sitt eget sunkiga beteende.

Han skulle annordna resor till Rom med Uffe Ekman och titta på petruskyrkan..
Han var katolik utan att konvertera.
Gud är en argsint mullrande kraft när han är förnärmad men med Marcus ser han genom fingrarna när äktenskapsbrott begås och, i vanliga människors ögon (just nu), svindleri.

(Hur resan till Rom än finansierats så får han ju förstå att det kanske sticker i ögonen efter den bönen om hjälp...)
Citera
2016-04-01, 17:37
Medlem
Sunghirs avatar
Som skild skulle han inte få begå nattvard om han blev katolik på riktigt...

http://fragaprasten.katoliknu.se/html/aktenskap5.htm
Citera
2016-04-01, 18:13
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenBoy
Precis som en romsk tiggare. Oväntat, men skönt, att höra din förståelse för de romska gruppernas situation.
Du hade lika gärna kunnat dra en parallell till Frälsningsarmén eller Röda korset.
Men icke.
Citera
2016-04-02, 05:48
Medlem
Hahaha flashback är för skönt! En uppenbart sinnessvag förlorare och driftkucku, utskrattad även på flashback, goes gonzo politiskt och blir plötsligt en klippa i flashbackvärlden.

Inte ens om man delar hans förvirrade verklighetsuppfattning borde man undgå att notera att han är svårt mentalsjuk.
Citera
2016-04-02, 10:45
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Du hade lika gärna kunnat dra en parallell till Frälsningsarmén eller Röda korset.
Men icke.

Röda Korset samt Frälsningsarmén tigger pengar för att ge till behövande, det borde vara en väsentlig skillnad.
Romska tiggare och Marcus Birro tigger i sant egenintresse.
Citera
2016-04-02, 17:26
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Referenshumla
Röda Korset samt Frälsningsarmén tigger pengar för att ge till behövande, det borde vara en väsentlig skillnad.
Romska tiggare och Marcus Birro tigger i sant egenintresse.

Romska tiggare vill ha skor och mat
Marcus Birro vill ha en resa till Rom och till amorteringar betalda.

Vem är värst?
Citera
2016-04-02, 18:04
Medlem
Giant Squids avatar
Haha,,, som vanligt när Mackan presterar stormar, näthatar, exfrugans entourage och AB redaktionen i ett vattenglas.

Han driver en radiopod, och skriver krönikor, till en stor del utan betalning, att samla in cash på andra sätt än det vanliga sticker tydligen i ögonen, visst han måste amortera på bostaden på slöddermalm men han vill väl naturligtvis vara nära sina barn. Att resa till Italien kostar väl lika mycket som en t,o,r till Hallsberg i dagsläget.

Jag swishar en hundring direkt ikväll, vad han gör med dem skiter jag i. Bara jag slipper spendera en tjuga för att sponsra Virtanens sniffande och snapsande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in