2015-07-13, 16:05
Medlem
Hyperexiums avatar
Hade en polare (Janne) som träffade Birro helt kort på en fest:

https://www.youtube.com/watch?v=pGQgxpe7j8k

Källa: Riktigt djup
Citera
2015-07-13, 16:10
Medlem
Magictrixs avatar
Låt oss vända på steken. Vem vill vara ihop med en femton år äldre alkoholist som inte är Ulf Lundell eller Micke Persbrandt? Jo en kvinna gift med en SD-politiker.

Vad har Michaela tillfört världen? Jo, en snabb googling visar att hon effektivt hunnit radera det mesta av sin gamla blogg och bilder finns inte heller särkilt många. Det är ju lite märkligt av en kvinna som däremot hunnit hamna i blåsväder inte mindre än två gånger.

Jag vet inte vilken gång som var först, men det var ju tydligen så att hon och hennes man påstått att de har blivit överfallna och misshandlade i Gullmarsplans t-bana. Tingsrätten och Hovrätten höll inte med.

Sedan var det ju den här incidenten där Michaela skulle ha blivit kidnappad. I sitt eget hem. Här blev det lite pinsamt då deras historier om vad som hände gick isär och där Michaela påstod att hon blivit tvingad att sätta silvertejp över sin egen mun. Men polisen hittade inga spår av tejpklister på Michaela. Däremot hittade man hennes mans fingeravtryck och man la ner utredningen. Mannen fick sedan sparken från ordförandeskapet hos SDs ungdomsförbund.

Vi har alltså en kvinna som skapar stora rubriker med påhittade brott. En så kallad attention seeker. Har man dessutom en smule Borderline på det så skaffar man sig en ny man innan den gamla tröttnar. Eller så är man helt enkelt en gold digger fast på en lite lägre nivå... brons digger?

Jag gissar att Marcus drar iväg Michaela på kärlekssemester snart. Men i höst har de gått skilda vägar när vardagen blev för tråkig.
Citera
2015-07-13, 16:42
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Låt oss vända på steken. Vem vill vara ihop med en femton år äldre alkoholist som inte är Ulf Lundell eller Micke Persbrandt? Jo en kvinna gift med en SD-politiker.

Vad har Michaela tillfört världen? Jo, en snabb googling visar att hon effektivt hunnit radera det mesta av sin gamla blogg och bilder finns inte heller särkilt många. Det är ju lite märkligt av en kvinna som däremot hunnit hamna i blåsväder inte mindre än två gånger.

Jag vet inte vilken gång som var först, men det var ju tydligen så att hon och hennes man påstått att de har blivit överfallna och misshandlade i Gullmarsplans t-bana. Tingsrätten och Hovrätten höll inte med.

Sedan var det ju den här incidenten där Michaela skulle ha blivit kidnappad. I sitt eget hem. Här blev det lite pinsamt då deras historier om vad som hände gick isär och där Michaela påstod att hon blivit tvingad att sätta silvertejp över sin egen mun. Men polisen hittade inga spår av tejpklister på Michaela. Däremot hittade man hennes mans fingeravtryck och man la ner utredningen. Mannen fick sedan sparken från ordförandeskapet hos SDs ungdomsförbund.
Kidnappningen med tejpen (2007, den första incidenten) betraktas visst ganska allmänt som bluff, misshandeln på Gullmarsplan 2011 däremot, skedde inför kameror och ledde till domar, bl. a. för grov misshandel. Tre kvinnor dömdes, en till 18 månaders fängelse, så vi får anta grov misshandel med marginal. Både hon och nuvarande äkta maken misshandlades, han misshandlades av män och utanför övervakningskamerornas räckvidd.

Men en gång är skruvat nog.

Citat:
Vi har alltså en kvinna som skapar stora rubriker med påhittade brott. En så kallad attention seeker. Har man dessutom en smule Borderline på det så skaffar man sig en ny man innan den gamla tröttnar. Eller så är man helt enkelt en gold digger fast på en lite lägre nivå... brons digger?

Jag gissar att Marcus drar iväg Michaela på kärlekssemester snart. Men i höst har de gått skilda vägar när vardagen blev för tråkig.
De har redan varit på snabbsemester i Rom, så fort de kom hem ringde Marcus Aftonbladet.

Här poserar hans lagvigda vid löpsedeln.

https://twitter.com/finnjonna/status/619935182154539008

Citat:
Nämen. Här visar (soontobeex-) maken upp sitt vänsterprassel. På vartenda löp. Så fint... på ett småsmutsigt sätt 😂😂😝
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2015-07-13 kl. 16:48.
Citera
2015-07-13, 18:06
Medlem
Ratads avatar
Jag sitter redan och laddar för kommande twitterstorm när den här kärringen sticker. Som de kristna skriver i tråden verkar Macke mest kasta citat och tankar omkring sig i självhjälpssyfte. Jag är ingen spirituell person men jag kan förstå att ni blir upprörda när han ena dagen hävdar sin tro och sedan gnäller om de gränser det sätter.

Marcus är nu kvalificerad att vara Knuglig Hovnarr. Bjällermössa på?
Citera
2015-07-13, 22:25
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Kidnappningen med tejpen (2007, den första incidenten) betraktas visst ganska allmänt som bluff, misshandeln på Gullmarsplan 2011 däremot, skedde inför kameror och ledde till domar, bl. a. för grov misshandel. Tre kvinnor dömdes, en till 18 månaders fängelse, så vi får anta grov misshandel med marginal. Både hon och nuvarande äkta maken misshandlades, han misshandlades av män och utanför övervakningskamerornas räckvidd.

Men en gång är skruvat nog.

De har redan varit på snabbsemester i Rom, så fort de kom hem ringde Marcus Aftonbladet.

Här poserar hans lagvigda vid löpsedeln.

https://twitter.com/finnjonna/status/619935182154539008

Aha, jag googlade lite mer noga och det visade sig att de (tjejerna) blev fällda för misshandel på Michaela.Men för att åka på pisk av ett tjejgäng (i den färska kärleksintervjun tar hon ju helt avstånd från SD och har aldrig varit medlem påstår hon) måste hon ha retat upp dem ordentligt. Visserligen var det terrorvänsterbrudar, men ändå, hon var ju som sagt inte SD-anhängare själv.

Varför hade de så snabb semester? De är ju nykära och arbetslösa?
Citera
2015-07-13, 22:51
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Aha, jag googlade lite mer noga och det visade sig att de (tjejerna) blev fällda för misshandel på Michaela.Men för att åka på pisk av ett tjejgäng (i den färska kärleksintervjun tar hon ju helt avstånd från SD och har aldrig varit medlem påstår hon) måste hon ha retat upp dem ordentligt. Visserligen var det terrorvänsterbrudar, men ändå, hon var ju som sagt inte SD-anhängare själv.
Hon sa väl att hon inte varit medlem på flera år, inte att hon aldrig varit medlem? Det hon vände sig emot var att bli kallad "SD-frun". Men vad ska murvlarna annars hitta på att kalla henne? Hon är ju ingen kändis annars. SD-frun säljer, nu hamnade hon på löpsedlarna.

Vad gäller reta upp räckte det väl, för extremisterna, med att gå i sällskap med Martin Kinnunen som var känd från TV redan då. Han blev alltså själv misshandlad vid samma tillfälle, det var inget renodlat tjejgäng, utan tjejerna i gänget tog sig an Michaela. Männen tog Martin, hann undan och fälldes aldrig för brottet.
Citat:
Varför hade de så snabb semester? De är ju nykära och arbetslösa?
Är hon arbetslös? Han, Birro har väl lite grann att jobba med trots allt. Han skulle ju skriva någon krönika för GP, han fotbollsbloggar och har sig.
Citera
2015-07-14, 04:57
Medlem
Bronco68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Michaela, ser inte så svensk ut (eller har jag fel). På bilden ser man att något är tatuerat på tyska. Tyska ?

Tatueringen på vänsterarmen är mycket riktigt på tyska. Det står "Alles war ihr tut, geschehe in Liebe", d.v.s. "allt som ni gör, låt det ske i kärlek". Det är ett bibelcitat från första korinterbrevet, 16:e kapitlet.
Citera
2015-07-14, 17:17
Medlem
Basil Fawltys avatar
Nu kommer MB ut med sin sjuttonde bok, en tegelsten på 128 sidor "4 årstider", med korta texter om det som inträffat i hans liv det senaste året. Förlaget varnar för att vissa texter tidigare varit publicerade i Världen idag.

http://www.semnos.com/bocker-0/alla-...der-med-birro/

En helt vanlig Birroprodukt m.a.o.

På sin facebooksida vädjar Birro till sina följare:
Citat:
Rent krasst. Efter allt som hänt och om du tycker den verkar intressant. Sprid ordet. Både förlag och poet lär behöva kronorna...
Citera
2015-07-14, 17:43
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Hon sa väl att hon inte varit medlem på flera år, inte att hon aldrig varit medlem? Det hon vände sig emot var att bli kallad "SD-frun". Men vad ska murvlarna annars hitta på att kalla henne? Hon är ju ingen kändis annars. SD-frun säljer, nu hamnade hon på löpsedlarna.
My bad. Jag uppfattade det som att hon aldrig varit aktiv.

Citat:
Vad gäller reta upp räckte det väl, för extremisterna, med att gå i sällskap med Martin Kinnunen som var känd från TV redan då. Han blev alltså själv misshandlad vid samma tillfälle, det var inget renodlat tjejgäng, utan tjejerna i gänget tog sig an Michaela. Männen tog Martin, hann undan och fälldes aldrig för brottet.
Jag skulle aldrig känt igen honom i alla fall. Så för mig var han anonym. Och hon än mer anonym. Men de här tjejerna (och antagligen killarna också) var ju med i någon vänstersekt så de hade väl koll.

Citat:
Är hon arbetslös? Han, Birro har väl lite grann att jobba med trots allt. Han skulle ju skriva någon krönika för GP, han fotbollsbloggar och har sig.
Jag vet inte om hon är det. Hon kanske studerar? Jag fick bara för mig att hon varit någon slags hemmafru eftersom hon tidigare varit "bloggerska", vilket enbart ett fåtal kan leva av. Och hade hon det hade vi vetat vem hon var.
Birro har ju själv sagt att han har väldigt dåligt med jobb. Om man undantar den här boken som ska komma ut strax. Det lär ju knappast bli en kioskvältare...
Citera
2015-07-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blixtvikaren
sådant lågvattenmärke av Birro att ställa upp på AB's bilder. Trashstil rakt genom, noll hänsyn gentemot andra berörda i den här härvan. Bisarrt. Skoj för hans ungar att se farsan släta av en okänd kvinna i tidningen.

Och den här Michaela, hur många efternamn har hon egentligen?
Stellnert/Kinnunen/Motvalls/Kälveskog och snart då Birro får man förmoda.

Tydligen är de låtsaskatoliker bägge två också.

Det bisarraste i artikeln var väl ändå: " Och de väljer att berätta om sin kärlek för "för att kunna gå vidare, skydda sina respektive barn, tidigare relationer och undvika ryktesspridning"."

Idioti eller självförvillelse är mej veterligen ingen synd enligt den katolska tron fåfänga och lögner lär dock vara det, men jag tippar på att självbedrägeriet har gått så långt att de övertygat varandra att "nej, vi gör inte detta för att synas, vi gör det för våra baaarn..."

Har man barn och inte ens skrivit på sina skilsmässopapper, som t ex kvinnan inte har, bör man försöka hålla låg profil. Inte fläka ut sej i media.

Väntar på att nån gräver upp krönikan där Birro ondgör sej över folk som skiljer sej, hur fel det är med hans katolska tro. Tror det var i samma veva han lät lite homofobisk...typ gud har skapat mannen och kvinnan att ingå äktenskap inga andra.

Hur är det egentligen har frikyrkorna någonsin bjudit in honom TVÅ gånger till samma kyrka eller kan dessa arrangemang ha sinat ut redan före han började luncha med SD och gå bärsärkagång i sociala media?
Citera
2015-07-14, 18:19
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basil Fawlty
Nu kommer MB ut med sin sjuttonde bok, en tegelsten på 128 sidor "4 årstider", med korta texter om det som inträffat i hans liv det senaste året. Förlaget varnar för att vissa texter tidigare varit publicerade i Världen idag.

http://www.semnos.com/bocker-0/alla-...der-med-birro/

En helt vanlig Birroprodukt m.a.o.

På sin facebooksida vädjar Birro till sina följare:
Rent krasst. Efter allt som hänt och om du tycker den verkar intressant. Sprid ordet. Både förlag och poet lär behöva kronorna...
189 spänn lär den visst kosta på Bokus då den släpps.

http://www.bokus.com/bok/97891878272...der-med-birro/

Antal sidor: 128
Vissa texter har tidigare varit publicerade som krönikor.

Och sedan vädjar Birro själv att Både förlag och poet lär behöva kronorna. Då får han nog leverera lite mer än drygt 120 sidor med både nya och gamla texter. Eller att priset sänks med en hundralapp.
Citera
2015-07-14, 21:11
Medlem
Z.Z.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Det bisarraste i artikeln var väl ändå: " Och de väljer att berätta om sin kärlek för "för att kunna gå vidare, skydda sina respektive barn, tidigare relationer och undvika ryktesspridning"."

Idioti eller självförvillelse är mej veterligen ingen synd enligt den katolska tron fåfänga och lögner lär dock vara det, men jag tippar på att självbedrägeriet har gått så långt att de övertygat varandra att "nej, vi gör inte detta för att synas, vi gör det för våra baaarn..."

Har man barn och inte ens skrivit på sina skilsmässopapper, som t ex kvinnan inte har, bör man försöka hålla låg profil. Inte fläka ut sej i media.
Birro är inte katolik och har aldrig varit. Bara sagt att han är det för att han gillar gregoriansk musik, typ. Han har haft planer på att konvertera på riktigt men det har aldrig blivit av.

Och gott är nog det, när han uppenbarligen inte tror på katolicismen. Är t o m benägen att tro att han fläckade ut sitt vänsterprassel med Michaela här senast i AB för att han visste att han reaktionerna från det kristna Sverige skulle bli starka, så att han skulle kunna känna sig kränkt över dem offentligt. Det verkar vara hans livsluft. Det och att låtsas sluta twittra/blogga eller ta livet av sig för att få en dos godtrogna människors medömkan.

En vänninna nailed it gällande honom: Det enda han bryr sig om är Birro. Allt börjar och slutar där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in