2015-07-08, 21:21
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Man upphör aldrig att förvånas över den omvända logik som drabbat Marcus. Jag menar, hans kortvuxne tattarbror Peter Birro (som verkligen är en blatte) är respekterad och populär hos bl.a Mona Sahlin m.fl. Ingen jantelag tycks ha drabbat honom heller.
Den långe och betydligt svenskare Marcus Birro är däremot hatad av hela PK-samhället, och han göder sina mobbare med att avslöja egna fadäser och tabbar varje vecka - Galet !

Marcus skriver dåliga grejer som uppskattas av få och är en mediahora av rang. Peter skriver bra grejer som uppskattas av många och har knappt synts i media på flera år. Det är därför Peter är mer poppis.
Citera
2015-07-08, 21:29
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickname248
Han verkar vara i Rom med nya tjejen, ska han visa alla ställen han och hans fru upptäckt tillsammans? Gulligt! Han och frun var väl där jämt?

Den nya heter Michaela. Maria som han skriver om i krönikan, som han "inte kan lita på var han har den ena dagen till den andra" tror jag är ett ex som figurerat i hans böcker.
Och ja, som en skrev - han kallar Jonna för Johanna i krönikan. Grattis! Och jag tycker den är hemsk, inget vackert alls i den krönikan. Han berättar hur ensam han är - fast han erkänner att det är hans eget fel. Att kalla hela hans förhållande för banalt. Fy fan. Undrar vad barnen kommer tycka när de blir äldre och läser det där. Att allt bara vara en banal resa för att göra barn.
Han använder pseudonymer på både fru och älskarinna. "Maria" är helt enkelt Michaela. Det kan mycket väl vara så att det är publikationen Inblick med chefredaktören och pingstfromlaren Tommy Dahlman som försöker hålla det lite "diskret" för "anständighetens" skull. Birro själv har inget hum om diskretion.
Citat:
Att Marcus går ut med att han aldrig varit så lyckliga blablabla så ska man tänka på att han i tidningen Mama i juni 2015(!) där han skrev en "skilsmässohyllning till Jonna". Han skrev detta samtidigt som han knullade en annan, som tydligen är den bästa som hänt honom. Hycklare!

Citat från Mama:
"Jonna reste mig från en nerdekad förlorare till en framgångsrik författare, en god äkta man och en relativt närvarande pappa. Jag önskar av hela mitt hjärta att jag hjälpte henne med någonting jag också. Nu när vi ska skiljas gråter jag fota. Men inte så mycket för att vi inte ska leva tillsammans, utan för det bitterljuva i att ha delat den viktigaste delen av mitt liv med henne. Mina år med Jonna har varit de lyckligaste i mitt liv. Men inte bara det. De har också varit de värdigaste åren."

Hur ska han ha det? Vad är sanning?
Fan vet hur han ska ha det. Ibland får jag nästan intrycket att han är något opålitlig.
Citera
2015-07-09, 12:37
Medlem
Ny vändning!

http://shimodas.hant.se/martin-kinnu...eras-en-grans/

Det här är ju spännande. Nu berättar även Martin Kinnunen om hur han känner... Hihi, värsta triangeldramat. Han är rätt piss. Kan man förstå.
Men det största problemet eller frågan tycker jag fortfarande är hur någon skulle vilja ligga med Birro?
Citera
2015-07-09, 12:42
Medlem
Citat:
”Jag har som tidigare sagt ingen som helst lust att uttala mig kring detta men jag måste ändå säga att jag aldrig tagit del av någon så historierevisionistisk bild av någon händelse i mitt liv. Någonstans passeras en gräns när någon i offentligheten sprider lögner även om mig för att rädda sitt eget skinn istället för att ta ansvar och gå vidare”.

Martin Kinnunen om Birro. http://shimodas.hant.se/martin-kinnu...eras-en-grans/

Apropå Birros pålitlighet.

Birro skriver om mötet med Jonna på ett banalt dansgolv i ett banalt alkoholrus.
Hur banalt framstår då inte detta senaste möte med Kinnunens fru?

Nej, Birro sänker sitt marknadsvärde alltmer. Han tycks inte begripa att inte ens frikyrkorna vill ha honom längre. Snart är det bara Tommy Dahlman på Inblick som har förtroende för honom plus en fullständigt okritisk beundrarskara på Facebook.
Citera
2015-07-09, 13:01
Medlem
Ja du.... Det är ju helt skruvat allt.... Kanske återfall som någon annan skrev?
Citera
2015-07-09, 18:34
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blixtvikaren
Martin Kinnunen om Birro. http://shimodas.hant.se/martin-kinnu...eras-en-grans/

Apropå Birros pålitlighet.

Birro skriver om mötet med Jonna på ett banalt dansgolv i ett banalt alkoholrus.
Hur banalt framstår då inte detta senaste möte med Kinnunens fru?

Nej, Birro sänker sitt marknadsvärde alltmer. Han tycks inte begripa att inte ens frikyrkorna vill ha honom längre. Snart är det bara Tommy Dahlman på Inblick som har förtroende för honom plus en fullständigt okritisk beundrarskara på Facebook.
Och här är Hänts källa, som visserligen inte innehåller vidare kommentarer från Martin Kinnunen:

http://aletheia.se/2015/07/09/birros-sanning/

Citat:
För Birro verkar hela denna tragiska sak handla mycket om att han förlorar betalda jobb inom kristenheten. För Martin Kinnunen handlar det att han förlorar en fru och att hans familj splittras, men det tycker kanske Birro inte är så viktigt så länge han själv blir lycklig på andras djupaste olycka?
Birro verkar inte fatta vilka krafter han muckar med. Han tror att han obekymrat kan supa och begå hor samtidigt som han avlönas som andlig ledare och moralist av diverse frikyrkor. Från fyllan kan han nyktra till och be om förlåtelse, det har han lärt sig. För äktenskapsbrottet förväntar han sig avlat medan det pågår. Han har gett sig i lag med moralisternas moralister och fattar inte att han själv kan dömas. Hur tänker han egentligen?
Citera
2015-07-09, 19:07
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Jag undrar om inte Tommy D är på väg att lämna skeppet han med? Från Mackans fejja:

Citat:
Jag skulle uppträtt ihop med tidningen Inblick på Öland den 18 juli men efter att ha läst skvallerpressen har de bestämt att jag inte är välkommen dit.
Heller...

Jag är inte välkommen någonstans. Längre.

Alla skyddar sina skenheliga ryggar så fort de kan.
Tidningen Dagen meddelar att de inte vill publicera en intervju med mig rörande min nya bok “pga allt som händer”… “Du är inte välkommen till Dagen just nu”.

[...]

Tommy Dahlman meddelade mig att jag måste sluta prata om min nya relation i pressen och blev förvirrad när jag ringde upp och meddelade att jag inte pratat med pressen om relationen. Det är skvaller. Så på grund av detta skvaller har jag nu förlorat de sista jobb jag hade efter den vinter när jag jagades som en hund efter att ha ätit lunch med folkvalda. Då vände jag mig till mina kristna syskon och nu väljer de att skicka ut mig ur alla sammanhang baserat på något de läst i veckopressen.

Så det som har skrivits i Hänt Extra är skvaller. Men det verkar ju vara sant skvaller i alla fall.
Han har nämligen därefter delat nya kärlekens inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av Motvalls
Jag har valt att avsluta mitt äktenskap. Jag har valt att inleda en relation med en man vars yrke gör att han räknas som en offentlig person. Jag älskar Marcus. Obeskrivligt mycket. Han gör mig lycklig och tillsammans med honom vågar jag vara mera mig själv än jag varit på många år. Enligt oväntat många är det fel. Jag kan bara omöjligt begripa hur den kärlek jag känner nu kan vara annat än rätt och vacker och det största och finaste som hänt. Ingen kan ta det ifrån mig.

Vilken soppa...
Citera
2015-07-09, 19:44
Medlem
Hur träffades turturduvorna? Var det i kölvattnet av "SD-topparna" som åt middag med Birro? I sådana fall borde Kinnunen vara lite sned på kollegorna som bjöd in Birro i värmen.
Citera
2015-07-09, 20:16
Medlem
Michaela, ser inte så svensk ut (eller har jag fel). På bilden ser man att något är tatuerat på tyska. Tyska ?
Citera
2015-07-09, 20:35
Medlem
Ratads avatar
Undrar vad en ung pretto-Birro med Joy Division på full volym i skrivarrummet hade tyckt om att medelålders alkisknubbig och bitter Macke just nu har sin främsta mediatid i skvallertidningar? För att inte tala om dödsknarkarnazisterna som kränker honom på Flashback genom att bara försöka få hans påhitt att gå ihop.
Citera
2015-07-09, 20:36
Medlem
Amors avatar
Bra krönika i Aletheia http://aletheia.se/2015/07/09/birros-sanning/

Vänsterevangelikala Hela Pingsten skriver också https://helapingsten.wordpress.com/2...hur-som-helst/

Birro håller på att straffa ut sig fullständigt från det kristna Sverige. I synnerhet eftersom att han inte huvudtaget kan medge några egna fel.

Hans sista vänner är Tommy Dahlman och Ulf Ekman. Såg på Birros instagram att han hade fikat med Ulf nyligen i Uppsala. Frågan är vad Lukas Berggren på Världen Idag säger?

Jag har frågat mig tidigare varför inte de kristna har försökt fostra honom. De har helt okritiskt givit honom en plattform. Att Birro tids nog skulle skriva krönikor om "hycklande kristna" var inte direkt en oväntad utveckling. Det frikyrkliga Sverige verkar ha någon slags mindervärdeskomplex gentemot den sekulära världen. De tar vad som helst bara det är en sekulär kändis.
Senast redigerad av Amor 2015-07-09 kl. 20:39.
Citera
2015-07-09, 20:49
Medlem
No-n-sences avatar
Tycka vad man vill men den som raserade Kinnunens äktenskap var hans fru och ingen annan. Vad som var sagt i Birros förhållande under perioden vet jag inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in