Så har poeten brett ut sig om sig själv igen i Dalarnas tidning.
http://www.dt.se/nojekultur/1.494395...urell-snobbism
"Jag tror ju på Gud och det gör man inte ostraffat i det här landet." Var har han fått det ifrån?
Är det någon klappjakt på troende i Sverige? Tror inte det. Det är snarare Birros sätt att skriva som gör att folk reagerar, där han ställer grupp mot grupp. De som inte tycker som han trycker han ner i skorna.
"Lita aldrig på de självutnämnda humanisterna och deras lakejer, som sorterar sina potatisskal och röstar på Miljöparitet och själva utger sig för att vara den allra bästa sortens fritänkare. Det är de som snabbast vill tysta alla som inte tycker som dem."
"I ett land där borgerliga tankesmedjor, av militanta feminister, likställs med massmördaren i Norge ...."
"Jag jagas ner för den fasansfulla bygatan som bara Guds-hatande vänsterfolk, i sin perverterade och inbillade medmänsklighet och tolerans, kan jaga en oliktänkande. Om ni visste från vilket håll jag får höra att jag ska dö, att mina barn ska dö, att min familj ska utplånas, hade ni blivit förskräckta."
"Alla författare i det här landet hukar av feghet. Ingen vill riskera sina förbannade positioner. Ingen vågar någonting. Allting handlar om att anpassa sig. Man kritar in sig ett hörn och sedan står man där fjättrad av sitt politiskt korrekta koppel och skäller tyst"
osv
Och så litet egoboosting som grädde på moset;
"Jag tror på skrivandet som ett kall från Gud. "
"Det beror på att poeterna avlägsnat sig från folket, som politiker har de blivit, kulturella broilers uppfödda på DN:s kulturbilaga och språkliga experiment. Jag skriver diktsamlingar som trycks i fem upplagor så visst går det att skriva säljande poesi. "
"Jag drömde om att göra skillnad och medan jag slåss med mina känslor av total svaghet, när jag känner mig värdelös, är jag det, är jag betydelsefull hela tiden"
"Jag är ett verktyg"