2010-03-01, 09:47
Medlem
Jag har en fråga angående att studera i london. På skolans hemsida står det att det kostar xxtusen, men är det för hela utbildningen, terminsvis eller per år man betalar den avgiften ? Det framgick inte. Har mailat och frågat men kan inte berga mig tills jag får svar.... så ifall nån vet så säg ^^

(postade nyss i en annan tråd men denna verkar mer lämplig för frågan )
Citera
2010-03-01, 09:49
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kumiko
Jag har en fråga angående att studera i london. På skolans hemsida står det att det kostar xxtusen, men är det för hela utbildningen, terminsvis eller per år man betalar den avgiften ? Det framgick inte. Har mailat och frågat men kan inte berga mig tills jag får svar.... så ifall nån vet så säg ^^

(postade nyss i en annan tråd men denna verkar mer lämplig för frågan )

Per år. Åtminstonde om det är ett universitet du pratar om. Årlig avgift £3225 tror jag?
Citera
2010-03-01, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karamella
Per år. Åtminstonde om det är ett universitet du pratar om. Årlig avgift £3225 tror jag?

Ja det var nått sånt och det var ett universitet Tack för svaret. Då är det ju relativt överkomligt.
Citera
2010-03-01, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebbetheman
Unsuccessful från LSE, pga mitt PS inte visade tillräckligt intresse

Nåja, bara att vänta på Warwick, men frågan är om man vill gå där även om man får ett offer.
Det vill du definitivt. En av de basta utbildningarna i amnet samt sjukt nice campus.
Citera
2010-03-01, 16:03
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kumiko
Ja det var nått sånt och det var ett universitet Tack för svaret. Då är det ju relativt överkomligt.

CSN erbjuder även extra lån för att täcka terminsavgifterna.
Citera
2010-03-01, 16:23
Medlem
Ferres avatar
Citat:
CSN erbjuder även extra lån för att täcka terminsavgifterna.

Hur mycket ligger det lånet på och vad är villkoren för återbetalning?
Citera
2010-03-01, 17:24
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferre
Hur mycket ligger det lånet på och vad är villkoren för återbetalning?

maximalt 1500 kr per vecka och inte mer än vad undervisningsavgiften faktiskt går på, och det läggs på ens vanliga CSN-skuld. Man kan även få ta ett lån till flygbiljetter (inte för att det är särskilt relevant när man åker till England, finns ju biljetter för 300 kr. Men om man pluggar t.ex. USA kan det ju behövas)
Citera
2010-03-01, 17:35
Medlem
Ferres avatar
Citat:
maximalt 1500 kr per vecka och inte mer än vad undervisningsavgiften faktiskt går på, och det läggs på ens vanliga CSN-skuld. Man kan även få ta ett lån till flygbiljetter (inte för att det är särskilt relevant när man åker till England, finns ju biljetter för 300 kr. Men om man pluggar t.ex. USA kan det ju behövas)

Kommer kännas skönt att ta lån på en halvmiljon för att sedan betala tillbaka allt. Förhoppningsvis tar det inte mer än 5 år att betala tillbaka allt (om jag gjort bra ifrån mig och gjort rätt utbildningsval)
Citera
2010-03-01, 17:59
Medlem
Citat:
Kommer kännas skönt att ta lån på en halvmiljon för att sedan betala tillbaka allt. Förhoppningsvis tar det inte mer än 5 år att betala tillbaka allt (om jag gjort bra ifrån mig och gjort rätt utbildningsval)
skit samma, sitt pa lanet resten av livet funkar bra for mig hittills
Citera
2010-03-01, 18:33
Medlem
Ferres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponjavic
skit samma, sitt pa lanet resten av livet funkar bra for mig hittills

Ja, man behöver inte betala tillbaka allt beroende på arbete och lön. Men förhoppningsvis får jag det arbete och den lön jag vill haha
Citera
2010-03-01, 19:16
Medlem
ClintMcPantss avatar
Citat:
Ja, man behöver inte betala tillbaka allt beroende på arbete och lön. Men förhoppningsvis får jag det arbete och den lön jag vill haha
Normalt sett ar det endast den lon du tjanar i Sverige som anvands for att avgora vad din aterbetalningstakt skall vara. Om du efter examen jobbar utomlands kommer dina aterbetalningar knappast att aterspegla hur mycket stalar du drar in.
Citera
2010-03-01, 20:18
Medlem
karamellas avatar
Finns ju dessutom många utlandssvenskar som bestämt sig för att inte flytta hem till Sverige och helt enkelt inte betalar tillbaka sina skulder Läste i en artikel någon gång om att det rör sig om 200.000 svenskar som gör så. Inte något jag rekommenderar, bara en random remark
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in