2010-02-19, 23:43
Citat:
Ursprungligen postat av ponjavic
For comp sci imperial menade jag bast i varlden med MIT/Caltech/Cams typ. Givetvis innebar detta sjukt pluggande.
Det galler bade for arbetsgivare och PhDs. Du har inte sa stor fordel av att plugga i London om du vill jobba dar forutom att Imperial har kontakter (vilket UCL ocksa kommer ha, kanske inte lika bra dock) och att du bott i staden och darfor kanner till den.
Under fyra ar har jag snittat ca 6000 i manaden for ett rum, har gatt lite upp och ner. CSN racker precis med lite sommarjobb om man vill ha pengar over for supande/semester. Imperial ar ratt nice, klart det ar geekigt och mycket farre brudar med mindre kvalitet (var ett halvar pa lth) men man vanjer sig javligt snabbt och inser att man bor i London sa det kvittar. Vi har kanske 150 societies (flest i England) med skona manniskor man kan spela sport med eller diskutera olika ostar (cheese lover's society - jag e ratt saker pa att de flippar).
Det galler bade for arbetsgivare och PhDs. Du har inte sa stor fordel av att plugga i London om du vill jobba dar forutom att Imperial har kontakter (vilket UCL ocksa kommer ha, kanske inte lika bra dock) och att du bott i staden och darfor kanner till den.
Under fyra ar har jag snittat ca 6000 i manaden for ett rum, har gatt lite upp och ner. CSN racker precis med lite sommarjobb om man vill ha pengar over for supande/semester. Imperial ar ratt nice, klart det ar geekigt och mycket farre brudar med mindre kvalitet (var ett halvar pa lth) men man vanjer sig javligt snabbt och inser att man bor i London sa det kvittar. Vi har kanske 150 societies (flest i England) med skona manniskor man kan spela sport med eller diskutera olika ostar (cheese lover's society - jag e ratt saker pa att de flippar).
Okej, tack för alla svar, och ytterligare några frågor:
* Hur många timmar per dag innebär sjukt pluggande? Tydligen var det ungefär 8 timmar om dagen i Cambridge, är det i den stilen på Imperial också?
* Har du någon koll på löneutvecklingen för folk som har läst compsci? De från Imperial har ju schysta ingångslöner, men man sitter inte på samma lön 30 år senare, hoppas jag =(
Citat:
Ursprungligen postat av panchod
Någon som har gjort IELTS här? Något som man måste plugga till, eller räcker det med att vara allmänbildad.
När jag skrev IELTS fick jag höra av en officiell typ att svenskar med gymnasiekompetens typiskt sett presterar bra på läs- och hörförståelsen, men sämre på tal- och skrivdelen. Detta stämde bra på mig, och kan nog vara bra att tänka på om du ska öva innan provet (oroa dig inte för mycket, jag fick 8 i snitt, utan plugg).