Citat:
Ursprungligen postat av
karamella
Kul! Posta gärna en sammanfattning av CV här (kandidat i vilket ämne, eventuellt vilket universitet, betygsfördelning, ungefärlig ålder, övriga relevanta erfarenheter). Det finns ett stort intresse för det i tråden och kan vara till stor hjälp för andra som vill söka i framtiden

Visst! Jag är född -90 och har en fil. kand. i indologi (huvudämne hindi) och mellanösternstudier från Uppsala universitet och en fil. kand. i statsvetenskap från Karlstads universitet. Av mina 240 hp är 15 G och 225 VG. Jag var en termin i New Delhi och har varit flyktingguide åt asylsökande/nyanlända personer i Sverige två omgångar. Har just nu praktik på en integrationsfokuserad NGO.
Jag har fått två stipendier tidigare - ett för fallenhet för mitt modersmål (svenska) och intresse för litteratur samt ett för att genomföra indologistudier i Indien. Min gymnasieutbildning var praktisk (hantverksprogrammet) och kopplad till ett par kulturrelaterade fritidsintressen som jag har jobbat mycket med vid sidan av. Referenserna i ansökan var mina handledare för de två kandidatuppsatserna och min hindilärare som jag hade i tre år.
Fick ett offer till MPhil in Politics: Comparative Government på Oxford