2012-01-25, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SemperOptimus
Det verkar vara så, ja, om de inte ens tar in de som Oxford tar in...

Det har mindre med rankad "svarighet" att gora, och mer om informell kvotering, typ av studenter som eftersoks etc. Min erfarenhet ar att LSE soker mer folk med kontakter och garna fran utlandet, Oxford mer akademisk stuk och hellre inomlands (hm, nytt ord kanske).
Hur sokanden uppfattas kan forstas sammanfalla daligt ibland.

Sedan verkar studenterna snabbt anamma olik stil, LSE mer bohemisk vanster och Oxford sportig internatstil (i jack wills klader, inte blazer). Tills intervjuerna tar fart, da dyker kostymerna upp.
Citera
2012-01-27, 20:19
Medlem
stalinpannkakas avatar
Hej! Har följt den här tråden ett tag, och ansökte själv till University of Edinburgh nu i januari. Jag förstod inte det här med predicted grades riktigt (hur ska jag kunna veta vad jag får i betyg liksom), och min handledare som fyllde i referensen angav inte heller något.

Nu till saken: Edinburgh mailade mig precis och skrev att om jag inte anger några grades före den 2a februari så kommer de att avslå min ansökan automatiskt.

Hur fasiken funkar det där, hur/var anger man sina prediced nu när jag lämnat in (kollade UCAS Track men hittade inget) och vad ska jag skriva, är det medianbetyget (MVG) eller snittet (17.48) som gäller?

Citat:
"We also may need both an overall predicted grade and individual predicted grades"

Vill de dessutom ha ett betyg för varje kurs jag läser nu? Vad ska man skriva där och hur fyller man i det?

Tacksam för svar, har lite panik just nu!

mvh
stalinpannkaka
Citera
2012-01-27, 21:06
Medlem
MadickenEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stalinpannkaka
Hej! Har följt den här tråden ett tag, och ansökte själv till University of Edinburgh nu i januari. Jag förstod inte det här med predicted grades riktigt (hur ska jag kunna veta vad jag får i betyg liksom), och min handledare som fyllde i referensen angav inte heller något.

Nu till saken: Edinburgh mailade mig precis och skrev att om jag inte anger några grades före den 2a februari så kommer de att avslå min ansökan automatiskt.

Hur fasiken funkar det där, hur/var anger man sina prediced nu när jag lämnat in (kollade UCAS Track men hittade inget) och vad ska jag skriva, är det medianbetyget (MVG) eller snittet (17.48) som gäller?

Vill de dessutom ha ett betyg för varje kurs jag läser nu? Vad ska man skriva där och hur fyller man i det?

Tacksam för svar, har lite panik just nu!

mvh
stalinpannkaka

du kan inte skicka in information via UCAS efter att du skickat in ansökan, detta är något som regleras mellan dig och skolan. Därför ska du eller din handledare/lärare/rektor skicka ett mail till de med information om vad de tror du kommer och få i samtliga kurser du inte är klar än plus ett skattat slutbetyg baserat på det du presterat tills idag.

Att det denna information är svår att få fram är bara till din fördel, då du kan skriva lite vadsomhelst speciellt om du känner läraren/rektorn bra tänk bara på att om du får en offer kommer troligen det ligga nära det skattade betyget

lycka till
Citera
2012-01-28, 15:08
Bannlyst
Nu har jag fatt antagningsbeskedet fran skolan i posten. Hur fungerar det nar man ska skicka det till csn. Maste jag posta det eller kan jag scanna det?
Citera
2012-01-28, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizzosis
Nu har jag fatt antagningsbeskedet fran skolan i posten. Hur fungerar det nar man ska skicka det till csn. Maste jag posta det eller kan jag scanna det?

Fråga CSN. Deras kontaktinfo borde stå på deras hemsida.
Citera
2012-02-01, 20:03
Medlem
Jag sökte till två olika kurser på Manchester. Jag kom in på en kurs och idag fick jag följande mejl angående den andra kursen:

Thank you for your application for admission to the BSc (Hons) International Management
with American Business Studies programme at Manchester Business School. We are unable to
process your application any further until we receive the following information/ documents.

INFORMATION/DOCUMENTS REQUIRED:
Sweden Fullstandigt Certificate

Please scan and attach a copy of your documents and email these to us for verification.

Can you please send the documents within 2 weeks.

Och därefter: Can you please send us the certificate you have achieved so we can assess your application?

Jag fick ett conditional offer på den andra kursen men just på denna så måste jag skicka in mina betyg inom 2 veckor. Jag tycker att det låter som att de inte sett några betyg alls? Har mejlat tillbaka men inte fått svar. Jag är för närvarande utomlands och kan inte få tag på mina betyg.
Citera
2012-02-02, 02:30
Medlem
Vill bli Psykolog, men har bara ungefär 13 i snitt (jag sket i skolan).

Nu har jag äntligen hittat det jag vill plugga, men finns det möjlighet att komma in med detta snitt någonstans i Storbritannien? Vill helst inte plugga i Polen.

Så kan någon rekommendera någon skola där jag skulle kunna komma in? Har inge relevanta referenser heller.
Citera
2012-02-02, 07:49
Medlem
FatCharlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streicher
[...]Jag fick ett conditional offer på den andra kursen men just på denna så måste jag skicka in mina betyg inom 2 veckor. Jag tycker att det låter som att de inte sett några betyg alls? Har mejlat tillbaka men inte fått svar. Jag är för närvarande utomlands och kan inte få tag på mina betyg.
De vill att du ska skicka dina officiella papper så att du inte ljuger ihop dina betyg. Jag kan gå in och låtsas som om jag har enbart MVG, men måste ju kunna bevisa det på något sett. Om du inte skickar ditt slutbetyg till skolan kommer du med stor sannolikhet förlora din plats på kursen. Det kan även vara så att du behöver skicka in betyg till den andra kursen med, men du har bara inte fått information ännu. Är det olika admissionoffices?
Citera
2012-02-02, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatCharlie
De vill att du ska skicka dina officiella papper så att du inte ljuger ihop dina betyg. Jag kan gå in och låtsas som om jag har enbart MVG, men måste ju kunna bevisa det på något sett. Om du inte skickar ditt slutbetyg till skolan kommer du med stor sannolikhet förlora din plats på kursen. Det kan även vara så att du behöver skicka in betyg till den andra kursen med, men du har bara inte fått information ännu. Är det olika admissionoffices?
Ja, det förstår jag ju. Det är väl självklart att man ska skicka in betyg, men jag tycker att det är underligt att betygen ska skickas in innan jag fått mitt offer. Har ju fått offer för den andra kursen och rent generellt står det på UCAS att kraven ska tillgodoses senast 31 augusti. Båda är Business, så ja.. Och har fått offers från betydligt bättre universitet och där ska man skicka on betygen i augusti, så det är märkligt.
Citera
2012-02-03, 09:01
Medlem
FatCharlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streicher
Ja, det förstår jag ju. Det är väl självklart att man ska skicka in betyg, men jag tycker att det är underligt att betygen ska skickas in innan jag fått mitt offer. Har ju fått offer för den andra kursen och rent generellt står det på UCAS att kraven ska tillgodoses senast 31 augusti. Båda är Business, så ja.. Och har fått offers från betydligt bättre universitet och där ska man skicka on betygen i augusti, så det är märkligt.
Håller med lite om att det är suspekt, men se det som ett offer isåfall. Men om du fått offer från en annan utbildning du gillar bättre, mejla dem barra och informera dem om det? (Kan det inte också vara så att den skolan, båda utbildningarna som du har sökt till båda vill ha dina betyg, men eftersom det är samma admissionsoffice så har de bara skickat ett mejl ang. betygen?)
Citera
2012-02-05, 11:25
Medlem
ME077s avatar
Sida liknande Flashback i England? Behöver lite "inside" information om olika universitetsutbildningar i England, främst inom biomedicin och närliggande ämnen.

Sidor som denna är är ju jättebra men inte riktigt det jag söker.
http://www.thecompleteuniversityguid...league-tables/
Citera
2012-02-05, 12:50
Medlem
MadickenEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Sida liknande Flashback i England? Behöver lite "inside" information om olika universitetsutbildningar i England, främst inom biomedicin och närliggande ämnen.

Sidor som denna är är ju jättebra men inte riktigt det jag söker.
http://www.thecompleteuniversityguid...league-tables/

pröva http://www.thestudentroom.co.uk/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in