2011-09-09, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kortet
Ska söka Dentistry.

Vilket alternativ är den bästa referensen;

1) Programrektorn/Rektorn?

2) Min kemilärare.

Lararen
Varfor ska rektorn kanna till hur du ar som student? Uppfattas som nepotism/kontakter.
Citera
2011-09-10, 04:22
Medlem
Börjar bli dax att söka nu och jag har ett gäng frågor:

1) exakt hur ska man fylla i gymnasiebetygen?
http://data.fuskbugg.se/skalman02/11421f59_ucas1.png
Första "Grade" boxen, är det ens snitt man ska fylla i där? Tror jag läste nånstans i denna tråd att det är ens poäng alltså 2500

Andra Grade boxen antar jag att man ska fylla i ens betyg, typ MVG

Jag läser tekniskt basår nu och hade även tänkt tenta upp lite gymnasiebetyg detta år. Hur skriver man in detta i UCAS?

2)
Student finance: Nya regler vilket innebär höjda avgifter. Har läst att man om man är EU student kan man söka finance ifrån England. Var gör man det, när gör man det och hur gör man det? Hur mycket kan CSN bidra med?

3)
Enda jag kommer på nu men något mer man bör tänka på som svensk?
Citera
2011-09-10, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skipchip
Börjar bli dax att söka nu och jag har ett gäng frågor:

1) exakt hur ska man fylla i gymnasiebetygen?
http://data.fuskbugg.se/skalman02/11421f59_ucas1.png
Första "Grade" boxen, är det ens snitt man ska fylla i där? Tror jag läste nånstans i denna tråd att det är ens poäng alltså 2500

Andra Grade boxen antar jag att man ska fylla i ens betyg, typ MVG

Jag läser tekniskt basår nu och hade även tänkt tenta upp lite gymnasiebetyg detta år. Hur skriver man in detta i UCAS?

2)
Student finance: Nya regler vilket innebär höjda avgifter. Har läst att man om man är EU student kan man söka finance ifrån England. Var gör man det, när gör man det och hur gör man det? Hur mycket kan CSN bidra med?

3)
Enda jag kommer på nu men något mer man bör tänka på som svensk?

Detta undrar jag också, är 1 module = 1 kursbetyg (Ex. Fysik A)
Citera
2011-09-11, 22:25
Medlem
Matte D i UK?

Hej,

Behöver hjälp med att se ungefär om man läst Matte D här på gymnasiet, vart det ligger på för nivå i UK?

Alltså, jag håller på checka vilka förkunskaper som behövs i Economics i UK på universitet där och vill se på "Entry Profile" vilken matte nivå man förväntas veta innan man börjar där och vill se vad Matte D nivån kan heta där i UK..

Någon som vet?

Vore klockrent om man kunde får svar!

Tack på förhand allihopa!
Citera
2011-09-12, 08:10
Medlem
HighAndEntertaineds avatar
Om man vill läsa ekonomi på någon bra skola i England som Cambridge, Oxford, Warwick eller liknande, vad behöver man för betyg och övriga meriter?

Förväntar mig att få 19.8 i snitt (VG i idrott samt estetisk verksamhet), dock har jag inga särskilda meriter eller rekommendationer som kan vara relevanta för utbildningen. Hur skaffar man sådana? Går sista året på gymnasiet.
Senast redigerad av HighAndEntertained 2011-09-12 kl. 08:49.
Citera
2011-09-12, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighAndEntertained
Om man vill läsa ekonomi på någon bra skola i England som Cambridge, Oxford, Warwick eller liknande, vad behöver man för betyg och övriga meriter?

Förväntar mig att få 19.8 i snitt (VG i idrott samt estetisk verksamhet), dock har jag inga särskilda meriter eller rekommendationer som kan vara relevanta för utbildningen. Hur skaffar man sådana? Går sista året på gymnasiet.

19,7 (ett vg för en 50 poängskurs sänker snittet med 0,1 p)
Citera
2011-09-12, 12:01
Medlem
snilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjTenman
19,7 (ett vg för en 50 poängskurs sänker snittet med 0,1 p)

beror väll på hur många poäng man har....
Citera
2011-09-12, 12:03
Medlem
snilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighAndEntertained

Enligt den här tråden så räcker ditt betyg - vg i icke relevanta ämnen påverkar inte.
Citera
2011-09-12, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sniler
beror väll på hur många poäng man har....

Det är väl alltid det fullständiga gymnasiebetyget, dvs 2500 p, som räknas eller?
Citera
2011-09-12, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjTenman
Det är väl alltid det fullständiga gymnasiebetyget, dvs 2500 p, som räknas eller?
Nope, sjalv hade jag 3200.

Man kan ansoka om utokad studieplan, eller nagot sadant, utan problem.
Citera
2011-09-12, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ponjavic
Nope, sjalv hade jag 3200.

Man kan ansoka om utokad studieplan, eller nagot sadant, utan problem.

Okej! tack för upplysningen
Citera
2011-09-12, 17:28
Medlem
HighAndEntertaineds avatar
Vad tror ni man behöver för meriter/referenser då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in