2013-01-14, 18:34
Medlem
Hej, jag ska skriva in alla mina betyg nu på UCAS.
Jag vet inte om jag har uppfattat det rätt, men ska jag skriva in varje kurs för sig , alltså modul för modul?

och isåfall, hur skriver jag in "grade" , alltså G, VG, MVG. vad exakt ska jag skriva?
Citera
2013-01-14, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessSweet
Jag vet inte om jag har uppfattat det rätt, men ska jag skriva in varje kurs för sig , alltså modul för modul?

och isåfall, hur skriver jag in "grade" , alltså G, VG, MVG. vad exakt ska jag skriva?

Undrar också detta. Snabbt svar uppskattas.
Citera
2013-01-14, 19:20
Medlem
sckrz-krks avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av link90
Har redan besvarats flertalet gånger i tråden. Skriv in varje kurs för sig, översatt till engelska enligt Skolverkets regler: English A, Swedish B, Mathematics C etc. Fyll i det svenska betyget, dvs IG/G/VG/MVG. I kurser du läser eller ännu inte fått betyg i, fyll inte i något utan lämna det blankt (vill jag minnas).
Citera
2013-01-14, 19:24
Medlem
Hej, ett par frågor till ifrån mig!

1. Vad ska jag skriva i översta rutan här? Jag kan ju tilldela detta block ett ämne? Antal poäng jag kommer att ha läst? Mitt eventuella snitt?

http://s2.postimage.org/rx7jhn2jd/Sc...t_19_21_39.png

2. Under ''education'', ska jag även skriva in kurser som inte ännu ej är avslutade, dvs. skriva in kurserna men inte tilldela dem något betyg?

Tack på förhand!

/Meinl
Citera
2013-01-14, 19:36
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av link90

Ni skriver in betygen på svenska. Kursnamnen översätter ni mha informationen på http://www.skolverket.se/kursplaner-...ebetyg-1.10793 (typ den där PDF:en för utbildningar efter 1a juli 2000)

Lycka till, skynda skynda
Citera
2013-01-14, 20:09
Medlem
har raderat alla mina blank lines alltså mellanrum på mitt personal statement för att kunna uppfylla 47 rader kravet, är detta något som är negativt för ens ansökan tror ni?
Citera
2013-01-14, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roligankan
har raderat alla mina blank lines alltså mellanrum på mitt personal statement för att kunna uppfylla 47 rader kravet, är detta något som är negativt för ens ansökan tror ni?

Ta inte bort mellanrummen mellan ord. Det ser inte bra ut. Om du tar bort blanka rader är det helt okej.
Citera
2013-01-14, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SemperOptimus
Ta inte bort mellanrummen mellan ord. Det ser inte bra ut. Om du tar bort blanka rader är det helt okej.
Hahahahah nejdå inte ta bort mellanrummen såklart!
Citera
2013-01-15, 16:33
Medlem
Hur blir det med ämnena man inte fått betyg i än?
Citera
2013-01-15, 17:46
Medlem
Vad ska jag fylla i rutan angående studiestöd? Other? 02, UK, Chl, IoM, EU ----> Other eller EU Team? CSN finns inte med?

Jag ska studera i Skottland, om nu det skulle ha något med saken att göra?
Citera
2013-01-15, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenQQ
Hur blir det med ämnena man inte fått betyg i än?
Du far skaffa predicted grades fran dina larare.

Jag fick lappar som de hade pa IB pa min skola.
Citera
2013-01-15, 19:23
Medlem
flyflares avatar
Bara en snabb fråga;

vad är skillnaden mellan en BEng och en MEng? Kan man söka till en MEng eller måste man börja som BEng?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in