Så här ser betygen ut (vissa är predicted då jag för tillfället går i tvåan):
http://img17.imageshack.us/img17/3078/gradesm.jpg
Rent betygsmässigt borde jag komma in. Men du pratar om erfarenhet inom vården? Hur mycket i så fall? Något man kan göra under sommaren, dvs. typ jobba på ett ålderdomshem och skugga en läkare på ett sjukhus? Eller pratar vi om flera års arbetserfarenheter?
Medicininarna som sökte, var dom svenska gymnasister, och hur ser Imperial på svenska betyg? Kollade deras hemsida och hittade inget om just detta.
Går som sagt i tvåan och har till oktober i år på mig att göra BMAT, TOEFL (bättre att göra det än IELTS då Imperial accepterar båda, och från vad jag hört ska det senare vara snäppet svårare?), arbetserfarenhet (detta är jag lite rädd för då jag endast har till oktober i år på mig), personal statement och rekommendationsbrev (räcker med läraren jag haft i biologi och kemi? eller ju fler rekommendationsbrev (t.ex. matematik och fysik) desto bättre?).
Vad det ekonomiska beträffar, skiter jag i om det kostar. Bara man kommer in
Worst case scenario, försöker jag komma in HT 2013. Då kommer jag verkligen kunna fixa arbetserfarenhet och bättre resultat på proven om det nu är det som begränsar. Vill dock verkligen börja läsa HT 2012, med känns surt att det kanske inte går
PS: Har kollat deras hemsida och det står att dom kräver att man gjort BMAT, men det står inget, i alla fall inte vad jag sett, om vad man ska få på det?
EDIT1: Ska försöka snacka med läraren jag har i kemi och biologi om att få läsa Biotechnology (100 poäng) och Microbiology and genetics (50 poäng). Tror du det är någon idé eller räcker det med A och B-kurserna i ämnet och breddningskursen jag läst, dvs. kollar dom mycket på kurser man läst eller är dom mer intresserade av arbetserfarenhet?
EDIT2: Bör man skaffa sig ett högskoleprovsresultat?