2016-08-21, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercurialsuperfly
Framgick inte så tydligt men jag har inte sökt dit än, ställde min fråga för att se vad man faktiskt läser och lär sig i programmen.

Håller med nihilverum, men om du ändå vill veta så är kurslitteraturen för de tre första kurserna:

1. Dibb, S. Simkin, L. Pride, W. M. Ferrell, O.C. (2016). Marketing: Concepts and Strategies (7th edition). Cengage Learning: Hampshire, United Kingdom.

2. Goolsbee, Levitt och Syverson (2016), Microeconomics, andra upplagan. ISBN 9781464187025

3. Book: Sach, Jeffrey, D. (2015) “The Age of Sustainable Development”, Columbia University
Citera
2016-08-21, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacosteee
Håller med nihilverum, men om du ändå vill veta så är kurslitteraturen för de tre första kurserna:

1. Dibb, S. Simkin, L. Pride, W. M. Ferrell, O.C. (2016). Marketing: Concepts and Strategies (7th edition). Cengage Learning: Hampshire, United Kingdom.

2. Goolsbee, Levitt och Syverson (2016), Microeconomics, andra upplagan. ISBN 9781464187025

3. Book: Sach, Jeffrey, D. (2015) “The Age of Sustainable Development”, Columbia University

T A C K !
Citera
2016-08-22, 23:03
Medlem
ConfessorSnitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axelshouf
Hur ser klädkoden ut för de första dagarna? Är det många som börjar den 22 augusti som ska till "intro puben"?
Intropuben känns som ett roligt inslag, jag tänkte gå dit. Jag har däremot inte tänkt särskilt mycket på klädval inför morgondagen, men antar att det blir kostymbyxor och skjorta.
Citera
2016-08-23, 05:48
Medlem
Hej, kommer inte att kunna ta matte provet på Torsdag på grund av personliga skäl. Tror ni att det blir ett problem?
Citera
2016-08-23, 08:12
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futureking560
Hej, kommer inte att kunna ta matte provet på Torsdag på grund av personliga skäl. Tror ni att det blir ett problem?

Om det är så tidigt så är det troligtvis ett diagnostiskt prov. I så fall är det inte några problem att inte vara med. Troligtvis så kommer det obligatoriska provet lite senare, som du behöver klara för att kunna ta examen (jag tror att det är en komponent i kursen i mikroekonomi nu för tiden).
Citera
2016-08-23, 23:54
Medlem
Allt var bra tills intropuben där man blev helt ensam? Alla i min grupp (Business and Economics) verkade vara från Stockholmsområdet och kände varandra, därför blev det svårt att klämma sig in. Väldigt missnöjd med denna kväll, då folket inte var särskilt bjudande. Eller är det bara jag?

Nu har jag noll lust för att gå på alla småttingsevent, därför undrar jag från er som tidigare har gått på de flesta event. Vilka event vill man inte missa, bortsett från småttingsresan, då den känns som ett måste.
Citera
2016-08-24, 04:22
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Allt var bra tills intropuben där man blev helt ensam? Alla i min grupp (Business and Economics) verkade vara från Stockholmsområdet och kände varandra, därför blev det svårt att klämma sig in. Väldigt missnöjd med denna kväll, då folket inte var särskilt bjudande. Eller är det bara jag?

Nu har jag noll lust för att gå på alla småttingsevent, därför undrar jag från er som tidigare har gått på de flesta event. Vilka event vill man inte missa, bortsett från småttingsresan, då den känns som ett måste.
Lugn ba, kom ihåg att alla är lika livrädda för att hamna utanför. Du kommer ha en massa möjligheter att hitta nya människor som passar dig bättre -- seminariegrupper, random events, kårskit etc. Efter tre år kommer du inte minnas hälften av småttingarna för att du aldrig pratade med dem igen. Nu har du två veckor på dig att supa och kolla på spektaklet med människor som försöker hitta sig själva. If in doubt, drick mer.
Citera
2016-08-24, 08:02
Medlem
nihilverums avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Lugn ba, kom ihåg att alla är lika livrädda för att hamna utanför. Du kommer ha en massa möjligheter att hitta nya människor som passar dig bättre -- seminariegrupper, random events, kårskit etc. Efter tre år kommer du inte minnas hälften av småttingarna för att du aldrig pratade med dem igen. Nu har du två veckor på dig att supa och kolla på spektaklet med människor som försöker hitta sig själva. If in doubt, drick mer.

Nåja, i min årskurs (för mer än 10 år sedan) så var det en person som på någon fest drack så pass mycket att han blev avvisad efter oönskade raggningsförsök. Lite måttfullhet är alltså (som vanligt) vettigt att ha.
Citera
2016-08-28, 16:58
Medlem
Hur är det med småttingfriden egentligen? Följs den och är den verkligen ett riktigt påbud från skolan?
Citera
2016-09-03, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neonbar
Hur är det med småttingfriden egentligen? Följs den och är den verkligen ett riktigt påbud från skolan?

Det är ett riktigt påbud som bryts mot ändå
Citera
2016-09-03, 18:42
Medlem
Anberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neonbar
Vad är småttingfriden?
Citera
2016-09-03, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anbers
Vad är småttingfriden?

Att faddrar från äldre årskurser idkar samlag med nyantagna under nollningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in