2014-01-02, 20:29
Medlem
Jag har läst på hhs hemsida att minst 5 % antas via framstående meriter inom exempelvis sport, entrepenörskap, konst, musik, humanoria mm.
Jag själv besitter några utav ovanstående kunskaper som jag tycker är värda att ha som meriter, bland annat inom sport och företagande, är dock inte säker på att detta räcker hela vägen. För att få en bättre uppfattning om vilken nivå det rör sig som så undrar jag vilka meriter ni haft som kommit in?
Senast redigerad av hobiekatt 2014-01-02 kl. 20:35.
Citera
2014-01-02, 21:25
Medlem
Jyckees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hobiekatt
Jag har läst på hhs hemsida att minst 5 % antas via framstående meriter inom exempelvis sport, entrepenörskap, konst, musik, humanoria mm.
Jag själv besitter några utav ovanstående kunskaper som jag tycker är värda att ha som meriter, bland annat inom sport och företagande, är dock inte säker på att detta räcker hela vägen. För att få en bättre uppfattning om vilken nivå det rör sig som så undrar jag vilka meriter ni haft som kommit in?

https://www.flashback.org/sok/särskilda%20meriter?sp=1&f=303&t=627392&so=w

Här borde du kunna hitta en del exempel. Jag gjorde en sökning i tråden på särskilda meriter.
Citera
2014-01-02, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hobiekatt

Elitidrottande och entreprenörskap är de främsta särskilda meriterna. Det ska ha pågått under tiden man normalt sett studerar på gymnasiet.
Citera
2014-01-03, 20:43
Moderator
Semesters avatar
Hur är det man kommer åt årsredovisningar för svenska bolag? Det finns en digital resurs man kom åt via biblioteket men jag har glömt vad den hette.
Citera
2014-01-03, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Hur är det man kommer åt årsredovisningar för svenska bolag? Det finns en digital resurs man kom åt via biblioteket men jag har glömt vad den hette.

Kan det möjligtvis vara allabolag.se?
Citera
2014-01-03, 21:36
Medlem
a-has avatar
Citat:
Syftar du på Retriever Business kanske?
Citera
2014-01-04, 01:38
Medlem
Semester,

Pröva Affärsdata.
Citera
2014-01-04, 17:42
Medlem
Citat:

Går att köpa överallt på nätet, google it. Allabolag.se som ngn nämnde är ett exempel!
Citera
2014-01-06, 14:50
Medlem
Hur blir det nu i och med det nya betygssystemet och dem som söker med det första gången? Blir vi som gick ut med den gamla betygsskalan i en egen kvot ( G-VG-MVG) och de nya i en egen?

Gick ut med 19.9, BI. Borde väl räcka.
Citera
2014-01-06, 16:24
Medlem
Tänkte tenta upp matte D men nu är ju systemet ändrar. Vilken bok borde jag skaffa, 3b eller 3c? Som jag förstått så är c mer naturvetenskapligt inriktat men den kanske fortfarande är bättre för hhs?
Citera
2014-01-06, 17:43
Medlem
Jyckees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yolomaster
Tänkte tenta upp matte D men nu är ju systemet ändrar. Vilken bok borde jag skaffa, 3b eller 3c? Som jag förstått så är c mer naturvetenskapligt inriktat men den kanske fortfarande är bättre för hhs?

Du lär ju knappast ha nytta av naturvetenskapliga tillämpningar. Kör på 3b
Citera
2014-01-06, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jyckee
Du lär ju knappast ha nytta av naturvetenskapliga tillämpningar. Kör på 3b

Ok tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto