2008-09-28, 16:12
Medlem
Blasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Mitt hår börjar bli lite halvlångt (5-10 cm) och jag funderar på om jag kanske skulle ta och låta det växa ut som omväxling.

Bör man gå och klippa sig ändå för att tunna ut håret och fixa till topparna, eller är det bara att låta skiten växa?
Jag undrar även om ni har några förslag på hur man får till någon frisyr av det?
Som det är nu är håret helt platt, och det ser så jävla trist ut.

Ungefär så här ser mitt hår ut när jag låter det växa ut:
http://www.4hairstyles.com/mens/long/pics/23.jpg

Det är alltså väldigt platt och tråkigt, så jag skulle vilja få till lite volym.

Sä här vill jag att det skall se ut:
http://haircutsformen.org/buzz/celebs/photos/allman.jpg
http://haircutsformen.org/buzz/haircuts/buzz34.jpg
http://www.peliculastorrent.net/wp-c...im_halpert.jpg

Alltså att man får till lite volym och lockar.
Några tips?

Haha jag ser ut som de senare bilderna när mitt växer ut, och skulle vilja ha det platt istället, skaffa en sån där locktång och kör lite i ändarna så går det nog att uppnå. Men det är inget jag rekomenderar.
Citera
2008-09-28, 19:02
Hej! Min flickvän tänkte göra någon form av spiralpermanent. Någon som kan tipsa om bilder, forum och all info tas varmt emot.

tack på förhand!
Citera
2008-09-28, 22:27
Medlem
oboyglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reborn
Behöver hjälp med vad fan jag kan göra med håret. Är väldigt tjockt och tungt, så kan fan inte få det på något sätt känns det som. Just nu smetar jag bara i vax efter duschen så det inte far åt alla håll. Vill inte klippa kort, för jag ser ut som ett ägg då. Men vill inte se ut som en slusk heller... Hjälp! Har rätt stora lockar i nacken också, men även på sidorna som ni ser.

http://img179.imageshack.us/my.php?image=fffffzi3.jpg
Gå till en frisör och be henne/honom tunna ut det. Gjorde jag när jag hade långt och tjockt hår. En bra frisör får det att se ut som vanligt trots att man klippt bort mycket hår.
Citera
2008-09-28, 23:58
Medlem
blåhästs avatar
Löshår

Hej jag har funderat på att skaffa löshår, men eftersom jag aldrig har haft det förut undrar jag några saker tex håller det länge, vart kan man beställa löshår, vad är bäst att göra det Hemma eller på salong all fakta skulle sitta fint!
Citera
2008-09-29, 00:44
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blåhäst
Hej jag har funderat på att skaffa löshår, men eftersom jag aldrig har haft det förut undrar jag några saker tex håller det länge, vart kan man beställa löshår, vad är bäst att göra det Hemma eller på salong all fakta skulle sitta fint!

Generellt så är nog salong alltid bättre då det utförs av personer som kan sin sak till skillnad om man själv skulle försöka sig på något man aldrig gjort förut i sitt eget hem.
Citera
2008-09-29, 03:06
Medlem
blotarns avatar
Jag är så väldigt trött på att ständigt köra en halvt om halv snedlugg åt höger. Jag lider tyvärr av Psoriasis och har därför ett fint köttigt exem på höger sida av huvudet (det enda som syns, resten är lite längre in på huvudet) vilket jag gärna döljer, inte det mysigaste att flasha på fest och liknande. Har nu en längre tid kört cirka 6-7mm hårlängd och bara fixxat till på högersidan så man inte ska se det köttiga såret, men börjar som sagt tröttna.

Saken är den att
a) Jag har sinnessjukt tjockt hår, alltså omänskligt tjockt, nästan björnlikt.
b) Det är lockigt som fasen. Klipper jag mig normalt så ställer sig alla kanter utåt och börjar böja sig och allt sådant där.

Jag hatar lockar, det tjocka håret gör att vax knappt hjälper. Några frisyrtips som existerar för mig eller är hoppet ute?
Citera
2008-10-01, 00:32
Medlem
Hår med virvlar

Okej nu äre så att jag har hår med virvlar exakt överallt, och som alla vet så gör ju håret en hel del på helheten till utseendet.. Jag vill ha långt hår, elr längre än jag har nu iaf, jag kan max ha 3-4 cm i längd innan allt blir fucked..

Vad finns det för hemligheter att använda sig utav då man har virvlar överallt? Sen så är mitt hår lite speciellt också, det är typ tunt men jättetätt packat, typ som en hundpäls liknande, jävligt svårt att göra något av det hela men någon måste ju vara kunnig inom området.. tack
Citera
2008-10-01, 00:39
Medlem
supermassives avatar
Har du testat att använda vax, eller plattång?
Citera
2008-10-01, 00:40
Medlem
antagonistens avatar
Varför låter du det inte bara växa ut?
När håret blir tillräckligt långt lägger sig ju virvlarna ner.
Citera
2008-10-01, 00:41
Medlem
Citat:

blir ju helt fucked då jag låter det växa ut eftersom det växer ut från alla håll och kanter, blir som någon jväla manga frilla
Citera
2008-10-01, 00:42
Medlem
Citat:

basically, its fucked
Citera
2008-10-01, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Har du testat att använda vax, eller plattång?

är plattång effektivt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in