2008-04-20, 22:09
Medlem
pellepropells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyyper
För två år sedan så snaggade jag mitt huvud för första gången ner till 3mm, jag hade innan dess alltid haft ganska långt hår.

Men sen dess har jag aldrig riktigt klarat av att låta håret växxa ut igen, efter jag sparat några centimeter så kommer det alltid den där morgonen när håret står åt alla håll. Så står man där igen på kvällen och rakar av sig allting.

Det är ju så jävla gött

Men vi tycker ni om snaggat? Förutsatt att personen har ett välskapt huvud vilket jag har.

Jag tycker att snaggat hår är något utav det fulaste som finns.
Lagom långt skall det vara.
Citera
2008-04-20, 22:12
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trafalgar
Jag är i exakt samma sits som dig och ja, det är så sjukt gött och man sparar pengar. Blir som du säger, man står där med några centimeter men så rakar man av sig allt senare. Ska verkligen försöka spara ut nu i alla fall. Jobbigt dock med min hårtyp, tjockt och lockigt.
Hang in there mate! Jag vet verkligen problematiken med att försöka spara ut sitt hår efter att man snaggat sig. Jag har också VÄLDIGT tjockt hår och när man precis börjat spara så ser det förjävligt ut ett par månader, vilket ofta resulterar i att man snaggar sig igen. Men bara man håller ut tills det är lagom långt så man kan gå till en frisör och klippa till en frill så är problemet ur världen och man kan spara i evigheter

Jag har kört snaggat många gånger, och t.o.m helrakat. Det är skönt och allt sånt, och visst är jag sugen på att snagga mig till sommaren, men det är ett helvete att låta det växa ut sen igen
Citera
2008-04-20, 22:12
Medlem
brianmolkos avatar
man spar ju pengar på andra sättet också
Citera
2008-04-20, 22:27
Medlem
Octavianuss avatar
snaggat är oftast fullt. De som inte har så tät håväxt, visst, kör med snaggat, men ni andra, nää, asfult.
Körde snaggat för ett år sen drygt, för jag va på en resa i asien land i fem månader, så tänkte att det va skönast, och kunde verkligen inte vänta tills det väste ut igen.
Fast det e klart, smaken e som baken - till för tungan.
Detta va min åsikt.
Citera
2008-04-20, 22:28
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Förbannad
Hang in there mate! Jag vet verkligen problematiken med att försöka spara ut sitt hår efter att man snaggat sig. Jag har också VÄLDIGT tjockt hår och när man precis börjat spara så ser det förjävligt ut ett par månader, vilket ofta resulterar i att man snaggar sig igen. Men bara man håller ut tills det är lagom långt så man kan gå till en frisör och klippa till en frill så är problemet ur världen och man kan spara i evigheter
Precis!
Man får stå ut med "bollfrisyren" i någon månad eller så, sedan kan man gå och klippa till en ordentlig frisyr.
Jag löste problemet genom att låta håret växa ut under vintern när jag kunde ha på mig mössa större delen av tiden.
Nu när det börjar bli soligt kan du ju ha på dig en keps för att dölja din gräsliga frisyr.
Citera
2008-04-20, 22:39
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Exakt! Man kan ju dölja utväxten under nån månad, förslagsvis under semestern. Själv har jag just sparat till min första hästsvans någonsin. Har alltid klippt mig själv med rakmaskin annars. Tvungen att testa att ha långt hår nån gång nu när man närmar sig 30 och risken ökar för att de ska falla bort av sig själv.
Citera
2008-04-21, 14:04
Medlem
I Got Erections avatar
Jag tog steget från mitt långa hår till väldigt kortklippt nu under helgen. Fyfan vad jag INTE ångrar det. Extremt skönt nu i vårsolen, och det ser bra mycket bättre ut också. Färgade det svart också då jag passar mycket bra i svart, särskilt när det är lita kortare.

Så mitt råd: Klipp er kort!
Citera
2008-04-22, 15:04
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piss-nisse
http://i32.tinypic.com/1zv37eh.jpg

Min personliga favorit, så sexigt..

Lång lugg, lite rufsigt, lite vågigt, och håret framför öronen är det som gör hela frisyren...

Mums..

Wow!
Hur fixar man den frillan?
Jag har mörkt, tjockt hår med virvlar.
Citera
2008-04-24, 00:07
Medlem
Borgs avatar
Trist att en skön tråd ska dö

http://static.pici.se/pictures/RgFeLfgOx.jpg
Citera
2008-04-24, 17:07
Medlem
äjss avatar
äh, skare va så skare va
http://img73.imageshack.us/my.php?image=stenvk1.jpg
Citera
2008-04-24, 19:55
Medlem
Registrerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellepropell
Jag tycker att snaggat hår är något utav det fulaste som finns.
Lagom långt skall det vara.

Tycker att snaggat kan vara rätt sexigt, så länge bäraren har snyggt ansikte och så! Men sure, är mysigt att ha något att ta i också (hår alltså)...
Citera
2008-04-29, 22:53
Medlem
Pallevantes avatar
För nåt år sen köpte jag stylinglera för håret. metallburk i någon färg jag inte kommer ihåg, och leran var väldigt.. lerig. Den såg ut som grå lera men luktade bättre. eftersom jag köpte den på ica och inte någon fancy affär känns det som att det inte skulle vara så svårt att hitta igen, men jag hittar den inte nånstans. allt jag hittar som kallar clay är samma gamla fula glansiga skit som de flesta vaxsorter.
är ute efter en matt effekt men bra stadga men utan att det blir för stelt. helst något som inte "smälter" i solen och rinner ner i pannan. tips`?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in