2009-03-03, 09:13
Medlem
Lawrences avatar
Tänkte testa med snaggat hår, har aldrig haft det tidigare. men hur vet jag vilken längd jag ska köra? 3,6 eller 9 mm? Finns det bilder nånstans där man kan jämföra lite?
Citera
2009-03-03, 09:27
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawrence
Tänkte testa med snaggat hår, har aldrig haft det tidigare. men hur vet jag vilken längd jag ska köra? 3,6 eller 9 mm? Finns det bilder nånstans där man kan jämföra lite?
Det beror lite på vad du har för längd på håret nu. Om jag vore dig skulle jag börja med en centimeter och sedan skala av lite i taget tills man når en längd man är nöjd med.
När jag klippte ned det till en centimeter tyckte jag att det var jättekort och förstod inte hur man kunde vilja ha det kortare än så, men efter ett tag trimmade jag ned det kortare och kortare för att se hur det var och jag tyckte att 2mm var den optimala längden.

Det är f.ö. otroligt skönt att ha ett rakat huvud. När man har duschat torkar håret på någon minut, man behöver aldrig bry sig om hur man ser ut i håret på morgnarna, man slipper slänga bort pengar på hårvårdsprodukter m.m. Efter ett tag tröttnar man dock på att inte kunna göra någonting med håret, och jag har låtit håret växa ut till 3-4cm. Men framåt sommaren åker trimmern kanske fram igen, det är en jävligt trevlig sommarfrisyr.
Citera
2009-03-03, 09:47
Medlem
Lawrences avatar
Låter klokt att köra med lite längre snagg först. Speciellt om man har ljust rätt så tunt hår blir det lätt skallig look om man kör för kort

Och som du skrev, kortare kan man klippa om man tycker.
Citera
2009-03-03, 09:59
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawrence
Låter klokt att köra med lite längre snagg först. Speciellt om man har ljust rätt så tunt hår blir det lätt skallig look om man kör för kort

Och som du skrev, kortare kan man klippa om man tycker.
Jag kan ju naturligtvis endast tala för mig själv, men jag tycker att det ser jäkligt fult ut när man kör på ~1cm då man får en slags "bollfrisyr".
Det beror ju naturligtvis på vad man har för slags hår också, men för de flesta så är det för kort för att håret skall lägga sig ned, och det ser ut som att håret bara sticker rakt ut åt alla håll.

Å andra sidan så får man nog lite av en chock om man går ned till ett par mm direkt, så det är nog ändå bra att börja långt och sedan stegvis trimma ned det.
Du bör dock vara medveten om att håret ser ut som skit när man låter det växa ut igen, och det tar någon månad eller så innan det börjar se normalt ut igen.
Citera
2009-03-03, 10:42
Medlem
Slabbedasks avatar
Hejsan,

Detta må vara lite OT men jag köra iaf, Ni som använder guds gåva till mänskligheten "Dax Vax" hur tvättar ni ur detta på ett bra sätt?, jag har försökt med det mesta, har t.om köpt sånthär shampoo gjort av dax vax som ska få bort de kletiga, tror jag får tvätta den 4-5 gånger innan de märks att jag änns tvättat håret, då är aboslut inte allt borta.

Men jag kan inte sluta använda det, det är helt magiskt! .

Tips någon?
Citera
2009-03-03, 13:40
Medlem
Krids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slabbedask
Hejsan,

Detta må vara lite OT men jag köra iaf, Ni som använder guds gåva till mänskligheten "Dax Vax" hur tvättar ni ur detta på ett bra sätt?, jag har försökt med det mesta, har t.om köpt sånthär shampoo gjort av dax vax som ska få bort de kletiga, tror jag får tvätta den 4-5 gånger innan de märks att jag änns tvättat håret, då är aboslut inte allt borta.

Tips någon?

Det hela handlar om hur mycket du använder. Jag ligger just nu på 4mm hår, men jag brukar alltid ha långt hår (okej då halvlångt, inge hårdrockar långt).

Blev i början en jädra massa vax för att det skulle stå som jag ville, men jag blev så trött på att stå i en timma bara för att få bort skiten. Jag började då med att köra på med _LITE_ hårspray. Kamma så geggan blandas i håret. I med lite lite dax för att resa det till önskad frisyr och så använder jag hårspray för att det ska stanna där.

Tycker dessutom att det ser väldigt mycket bättre med ett fräsch hår över ett hår som kanske har en frisyr, men man ser tydligt vaxet.

Prova dig fram. Så som jag körde på senaste så räckte det med en dusch (schampo).
Citera
2009-03-03, 18:42
Medlem
byyys avatar
Citat:
Hejsan,

Tips någon?

Köp Keune Power Paste. Det är bättre, tycker jag (FD dax waxare). Annars kan du ju prova att borsta rent håret innan du duschar, blir nog lättare då. Och ha alltid en vana att tvätta håret två gånger med schampo...
Citera
2009-03-05, 12:33
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Hejsan,

Tips någon?

Jag brukade kora med diskmedel eller hand-tval. Bada funkar lika bra.. iofs slutade jag anvanda Dax nar det var helt urtvattar ur haret(dagen efter jag anvande diskmedel).

Mitt tips..

mvh,
Citera
2009-03-05, 12:59
Medlem
Slabbedasks avatar
Tack för tipsen, jo, har fudnerat på att använda mindre vax, men de brukar alltid bli mer eftersom jag inte bli riktigt nöjd, gillar inte heller när man ser att håret är helt vaxigt och klibbigt, lite lagom sådär är bra..

Diskmedel får jag nog testa, har för mig att min frisör sa det också .
Citera
2009-03-05, 21:01
Medlem
Midsummers avatar
Tjenare - jag har hittat den frisyren jag vill bära men jag kan verkligen inte få till det. Hur ska jag bära mig åt för att få denna? Min bena/lugg vill bara lägga sig ner och inte ens daxvax håller, ni ser vad jag menar på bilden, där är även bild på hur jag vill att det ska se ut: http://data.fuskbugg.se/skalman01/--...---------4.jpg
Citera
2009-03-05, 22:54
Bannlyst
Funderar på något bra vax till håret, gärna något en aning dyrare än de vanliga från ica eller hm. Någon som vet något ruskigt bra?

Så ser de ut nu.
http://img14.imageshack.us/img14/918/kzl019a.jpg
Citera
2009-03-06, 14:00
Bannlyst
Funderar på något bra vax till håret, gärna något en aning dyrare än de vanliga från ica eller hm. Någon som vet något ruskigt bra?

Så ser de ut nu.
http://img14.imageshack.us/img14/918/kzl019a.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in