2008-10-26, 19:42
Medlem
Jag tvättar inte håret speciellt ofta i vanliga fall (typ en gång varannan vecka, jag sköljer ju dock ur det varje dag) och det håller sig så som jag vill ha det, dvs inte för lent och tråkigt. Ibland när jag tvättat det oftare har jag märkt av att det blir fett fort, fast det aldrig brukar bli det annars.

//r
Citera
2008-10-26, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blondinbecca
Jag duschar mitt hår var tredje dag eftersom det är dåligt för håret att tvätta det för ofta. När man väl kommit in i en rutin så anpassar sig håret efter det, t.ex tvättar du håret sällan så tar det också längre tid för håret att bli fett. Innan tvättade jag håret varje dag och då kunde det vara fett igen redan på kvällen.

(Det här med att det inte är bra för håret är ju dock skitsamma om man är korthårig och inte har planer på att spara ut håret till några längre längder)

Ju jag vet om att håret anpassar sig.

Använder man dock hårprodukter så blir det ju ett måste att duscha varje dag, om man inte vill sova med vax, gele eller dylikt såklart.
Citera
2008-10-26, 19:56
Medlem
brainspaces avatar
Jo jag vet vad du menar. Har hyffsat långt hår nu och efter jag använt schampoo i det blir det bara tjockt å som en liten boll på huvudet, men när det är lite halv flottigt å äckligt får man en skönare friss. det lixom lägger sej mer på huvudet istället för den jobbiga fluffen som annars uppstår. Fast jag ska ändå snagga så whatever
Citera
2008-10-26, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
kan du inte kleta in lite brylcreme bara?
Vad är brylcreme egentligen?
Citera
2008-10-26, 20:05
Medlem
Sikrenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom2
Vad är brylcreme egentligen?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Brylcreme
Citera
2008-10-26, 20:20
Medlem
foshoos avatar
För några år sedan gjorde jag det till ett projekt att inte tvätta håret med schampo på hela sommaren. Innan dess tvättade jag väl varannan dag ungefär. Första två veckorna var det riktigt jävla äckligt, jag hade alltid hatt eller sjal på huvudet.

Efter typ tre veckor vaknade jag en dag och var snygg. Det låter fånigt men det var faktiskt så, från en dag till en annan var håret plötsligt inte hutlöst äckligt längre. Det kändes lite strävt och konstigt utan några mjukgörande produkter i, och det luktade ju aldrig fräscht och nytvättat, men det luktade inte illa heller. Sköljde ju ur det med vanligt vatten när man duschade.

Jag gick väl utan att tvätta håret i tio veckor ungefär. Det var värt att känna sig riktigt unken första veckorna för att sedan slippa detdär och dessutom vara snyggare än nånsin resten av tiden. När jag väl tvättade håret igen kändes det förvisso skönt, nån måtta får det ju vara, men jag la också märke till att håret kändes starkare och bättre än innan sommaren. Tror fan det är rena hälsokuren för kalufsen att skita ner den då och då. Testa och se om det går att uthärda.
Citera
2008-10-26, 20:31
Medlem
MajkenMajkens avatar
Mitt hår är också fint när det är skitigt. Men jag tycker det är äckligt så jag tvättar det och får fram ungefär samma look på konstgjord väg. Jag har två produkter som jag använder, en som återfuktar och ger mitt självfallande hår det självfall jag vill ha och en gegga som är lite fet och gör håret mer samlat, eller vad man ska säga. Ingen av dem syns eller känns såsom spray och vax och sånt skit gör. De gör helt enkelt håret lite snyggare och bättre. Och skitigare. Men den skitiga känslan hamnar inte i hårbotten utan i själva håret. Mycket bra.
Citera
2008-10-26, 21:16
Medlem
Likmasks avatar
Jag lider av tvångssyndrom och tvättar håret varje dag. Ibland känns det för lite~
Citera
2008-10-26, 21:48
Medlem
Pranchas avatar
Jag tvättar håret ungefär var tredje dag. När det är nyduschat slänger jag i lite Salt-water spray. Man kan sova med det, och man slipper den där platta känslan man får av nytvättat.
Citera
2008-10-26, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Likmask
Jag lider av tvångssyndrom och tvättar håret varje dag. Ibland känns det för lite~

Haha jag skrattade.

Jag tror dock inte du är "onormal" de flesta verkar göra det i dagens samhälle.
Citera
2008-10-26, 22:32
Medlem
obotlig_realists avatar
Så här är det för mig också. Mitt hår är som allra snyggast då det gått ett par dagar utan att jag duschat håret. Det blir en naturlig glans i håret. Och håret lägger sig precis så som jag vill att det ska göra. Samma effekt får jag aldrig av nytvättat hår och hårstyling. Har testat alla möjliga stylingprodukter, inget blir lika snyggt som då man är otvättad. Första dagen då jag har tvättat håret får jag världens volym i håret och håret spretar åt alla håll. Ser förjävligt ut. Därför brukar jag dra mig för att tvätta håret innan jag ska nånstans. Jag förlorar kontrollen över mitt hår.

Om det inte vore för att det är snuskigt att ha otvättat hår skulle jag lätt sluta med det. Så pass mycket bättre ser jag ut otvättat. Men det går till en viss gräns givetvis.
Citera
2008-10-26, 22:50
Medlem
OggeOJs avatar
Brylcreme och daxvax brukar få mitt hår så som du vill ha det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in