2008-10-01, 01:04
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murphyes
är plattång effektivt?
Riktigt bra, såvida det är en bra plattång du köper.

Jag själv har lockar, misslyckade korkskruvar och allmänt ruffsigt hår, vilket inte alls är snyggt. Så därför köpte jag mig en riktigt bra plattång från Braun. Den gör att mitt hår håller sig riktigt rakt under hela dagen, om det inte regnar förstås. Så det tycker jag att du ska testa. Du har ingen vän, bekant eller någon släkting som kör på plattång? För i så fall är det bara du testar.
Citera
2008-10-01, 10:58
Medlem
(:D)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnbullet
Alltså folk som säger att det är fult kan dra, det är inte det jag vill höra.

Nu är grejen att jag vill ha denna riktiga fjortisfrillan:

http://img219.imageshack.us/img219/8223/asaym3.jpg

Måste ha hjälp!

tror det blir svårt för dig, du verkar ha lite för tunt hår så du kan nog inte ha det i den längden, gå till frisören med bilden så kan h*n nog klippa till det anpassat till din hårtyp.

blonda slingor, platta, D:fi vax, spray, sen lite fingerfärdighet (använd bara fingrar) underlättar att ta i vax sedan ta en handduk och gnugga som när man e nydushad, då kommer hårtopparna spreta ihop sig mer och sedan formar du och sprayar. Resten är upp till fantasin hoppas det var till någon nytta.

//
Citera
2008-10-01, 12:55
Medlem
philipabcqs avatar
Ja visst är det en platttång du söker Men som sagt, tänk på att investera i en bra plattång, du kommer inte att ångra det.
Citera
2008-10-01, 15:03
Medlem
Polera skallen?

Sho. Jag brukar raka skallen men tycker att snagg inte är tillräckligt. Hur gör jag för att inte behöva raka varannan dag samt att det blir polerat som på taye diggs:

http://img2.timeinc.net/people/i/200...taye_diggs.jpg

Jag fick inget svar på hårborttagning faktisk t
Citera
2008-10-01, 15:08
Medlem
Intressant tråd

Verkligen en intressant tråd! Jag är också ute efter en poleringsteknik. När jag använder hyvel och skum så ser man, trots en väldigt noggrann rakning, att där växer hår. Jag vill få det porrfilmsblankt!
Citera
2008-10-01, 15:10
Medlem
Är det bara hyvel som gäller då? Använde det en gång så jag undrar om det inte finns lättare metoder....
Citera
2008-10-01, 15:38
Medlem
Pallevantes avatar
Ni får vaxa skallen gubbar. Först sånt vax som man sliter bor håret med, sen polervax. Vet att en polare till mig gör så regelbunder för att få den blanka effekten, och han ser verkligen ut som om han just blivit såld. Mycket blankt och fint.
Citera
2008-10-01, 16:25
Medlem
Tolvans avatar
Hade en killkompis som använde Weet-hårborttagningsmedel på skallen, det blev fjunfritt. Själva poleringen har jag inge koll på.
Citera
2008-10-01, 23:11
Medlem
setermannens avatar
Ser ju bara lustig ut med spåkuleputsat.
Citera
2008-10-02, 09:36
Medlem
swampes avatar
Här är mitt tips på frisyr..Älskar Alla jrocks Frisyrer..Har tänkt att skaffa mej nått liknande Lite längre fram..
http://www.freewebs.com/social-riot-...eita%20new.jpg
Citera
2008-10-02, 10:53
Medlem
(:D)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swampe
Här är mitt tips på frisyr..Älskar Alla jrocks Frisyrer..Har tänkt att skaffa mej nått liknande Lite längre fram..
http://www.freewebs.com/social-riot-...eita%20new.jpg

akta dig för vinden bara
Citera
2008-10-02, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Ni får vaxa skallen gubbar. Först sånt vax som man sliter bor håret med, sen polervax. Vet att en polare till mig gör så regelbunder för att få den blanka effekten, och han ser verkligen ut som om han just blivit såld. Mycket blankt och fint.

Tack för ditt svar...

Vore väldigt trevligt om du kunde namnge produkterna man ska leta efter. Har inte så bra koll på hårvårdsbranschen, tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in