2013-03-22, 19:12
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awestby
från http://www.eliquidworld.co.uk/ Jag är inte så mycket för smaker så har bara testat Äpple,Ry4,Melon,jordgubb än så länge. Personligen så är Melon favoriten men tror inte dom har den nu.

Den här sidan har svenskpriser, men jävligt mycket att välja mellan http://www.uk-eliquid.co.uk/e-liquids/vermillion-river/ och då speciellt Vermillion mix serien

Detta är en Nordisk sida med bra kvalitet och OK priser.http://www.paulsaar.se/nesteetph

Lite andra svar på dina frågor. Nej tullen kan inte ge dig problem eftersom det inte är olagligt att importera nikotin. Med Ego batterier skall det inte vara några problem att ladda med iphone adapter. skall själv pröva det nästa vecka.

Ett bra batteri kostar minst 200 kr. personligen så tycker jag att EGO battari tillsammasn med Vision V3 är det bästa.

Tusen tack för alla länkar. Blir att lägga en beställning hos Eliquidworld nu på:

USA Mix E-Liquid (30ml) - Strength 24mg
UK Gold E-Liquid (30ml) - Strength 18mg
CE4 Clearomizer - Colour Blue

Hittade en rabattkod för alla AAEC-medlemmar, fast det verkar som att vem som helst kan använda den, som ger ytterligare 10% i rabatt. Totalt med frakt 250 spänn så det var ju inte så farligt. Båda vätskorna har fått bästa betyg så jag har mina förhoppningar.

Jag har läst om specifikationerna för adaptrar till elcigg och det verkar i princip vara samma så det ska nog inte vara några problem, även om vibrationerna och surret är lite oroväckande. Än så länge väntar jag med att köpa ett extrabatteri eftersom pipan nästan är nyköpt så klarar det sig ganska bra än.

Hur ofta ska man byta clearomizer på ett ungefär?
Citera
2013-03-22, 19:15
Medlem
awestbys avatar
Oj det beror helt på hur mycket man röker, du kommer märka det. Så ha bara en lite reserv hemma så är det lugnt.

Jag beställde också US mix i tisdags. Så du får ge en updatering på vad du tycker om UK gold.

vart kan man få tag på en sådan där, rabatt kod? jag tackar inte nej till 10 procent
Citera
2013-03-22, 19:23
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awestby
Oj det beror helt på hur mycket man röker, du kommer märka det. Så ha bara en lite reserv hemma så är det lugnt.

Jag beställde också US mix i tisdags. Så du får ge en updatering på vad du tycker om UK gold.

vart kan man få tag på en sådan där, rabatt kod? jag tackar inte nej till 10 procent

Absolut, jag kan testa den först. Visste inte vilken styrka jag skulle föredra så jag körde 18 på den och 24 på US. Misstänker att 24 kanske är lite väl starkt, får se. Vet iofs inte om nikotinhalten påverkar så mycket hur stark/rivig smaken är eller om det mest är den övriga kompositionen på vätskan som avgör det?

Jag hittade den efter att jag googlade sidan + discount, så dök den upp på AAEC (All about e-cigarettes), verkar vara en bra sida för info. Här är en tråd som listar olika försäljare och ev. rabattkoder. http://allaboute-cigarettes.proboard...discount-codes

För E-LiquidWorld är det "AAEC" för 10%.
Senast redigerad av TheBoot 2013-03-22 kl. 19:34.
Citera
2013-03-22, 20:09
Medlem
awestbys avatar
Nikotinmängd påverkar röken. Men 24 är rätt starkt jag kör bara 6 till 12mg
Citera
2013-03-22, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
...Då googlade jag rundor och fick reda på att det såklart finns nya och gamla versioner av vivi nova. Dock stod det inte på sidan att det finns det....

Förutom att Vivi Nova finns i olika versioner finns det även en uppsjö kopior. För att vara säker på att du köper ett orginal ska du kika efter namnet på tillverkaren: "Vision Vivi Nova"

Ursprungsmodellen finns i versionerna: v1, v2, v2.5 (ibland felaktigt kallad v3).
Dessa finns även i olika storlekar: 2,5ml (ibland kallad "mini") och 3,5ml.
Du byta ut plasttanken mot en aluminiumversion, det är ett "måste" om du vejpar juicer som innehåller t.ex citrus eller kanel då dessa fräter sönder plasttankar.

Det har nyligen släpps ännu en modell kallad Vivi Nova STV. Det är i princip samma som v2,5 men har ett yttre metalhölje utanpå plasttanken. Har inte sett någon metalltank till STV, gängorna på basen är inte helt kompatibla med tankarna från ursprungsmodellen.

De flesta är överens om att Vivi Nova v2.5 är den bästa modellen i serien. STV ses som en nedgradering även om designen kan tilltala. Välj STV enbart om du aldrig använder juicer med citrus/kanel.

2,5ml är samma storlek som ego-batterier. Såhär kan det se ut.
Citera
2013-03-22, 21:00
Medlem
cookizs avatar
Satt och funderade lite på jobbet men mycket mer när jag kom hem vad jag ville köpa härnäst och insåg att eftersom att sambon tar mitt ena batteri till jobbet och vejpar lite för att minska antalet cigg per dag så blir det så att jag tar ett halvtomt med mig till jobbet oftast då jag inte kan se hur mycket batteri det är klar. Vilket är frustrerande trots att jag kan ladda batteriet på jobbet (fortfarande över 1 timme utan vejpande..)
Kom då på att jag sett en del om eVic (http://pink-mule.com/mods/evic-mod/e...computerstyret)
vilket verkade lockande för mig och min inre prylnörd då man kan byta ut batterierna osv, har dock för mig att jag sett eVicen billigare någon annan stans nyligen från något företag i "närheten" av sverige.

Så slut frågan för dem som läser detta ovanför ist för hela det jag skrivit ovanför vart kan man hitta en billigare eVic från en bra sida?
Eller borde jag kolla efter någon annan mod? (heter väll mod när dem är i sådant utförande?)
Citera
2013-03-22, 21:36
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookiz
Satt och funderade lite på jobbet men mycket mer när jag kom hem vad jag ville köpa härnäst och insåg att eftersom att sambon tar mitt ena batteri till jobbet och vejpar lite för att minska antalet cigg per dag så blir det så att jag tar ett halvtomt med mig till jobbet oftast då jag inte kan se hur mycket batteri det är klar. Vilket är frustrerande trots att jag kan ladda batteriet på jobbet (fortfarande över 1 timme utan vejpande..)
Kom då på att jag sett en del om eVic (http://pink-mule.com/mods/evic-mod/e...computerstyret)
vilket verkade lockande för mig och min inre prylnörd då man kan byta ut batterierna osv, har dock för mig att jag sett eVicen billigare någon annan stans nyligen från något företag i "närheten" av sverige.

Så slut frågan för dem som läser detta ovanför ist för hela det jag skrivit ovanför vart kan man hitta en billigare eVic från en bra sida?
Eller borde jag kolla efter någon annan mod? (heter väll mod när dem är i sådant utförande?)
Själv kommer jag köra ett set som innehåller, 2 EGO batterier, ett LCD 1100 och ett passthrough 900mahs 3-6 volt Svarta. Visions V3or i blått och rött. med svarta munstucken. Då har man ett batteri som räcker i över 10 timmar och ett som man kan köra på med medan man laddar.

Något sådant tycker jag du skall skaffa.
Senast redigerad av awestby 2013-03-22 kl. 22:35.
Citera
2013-03-22, 21:48
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stighjalmar
Förutom att Vivi Nova finns i olika versioner finns det även en uppsjö kopior. För att vara säker på att du köper ett orginal ska du kika efter namnet på tillverkaren: "Vision Vivi Nova"

Ursprungsmodellen finns i versionerna: v1, v2, v2.5 (ibland felaktigt kallad v3).
Dessa finns även i olika storlekar: 2,5ml (ibland kallad "mini") och 3,5ml.
Du byta ut plasttanken mot en aluminiumversion, det är ett "måste" om du vejpar juicer som innehåller t.ex citrus eller kanel då dessa fräter sönder plasttankar.

Det har nyligen släpps ännu en modell kallad Vivi Nova STV. Det är i princip samma som v2,5 men har ett yttre metalhölje utanpå plasttanken. Har inte sett någon metalltank till STV, gängorna på basen är inte helt kompatibla med tankarna från ursprungsmodellen.

De flesta är överens om att Vivi Nova v2.5 är den bästa modellen i serien. STV ses som en nedgradering även om designen kan tilltala. Välj STV enbart om du aldrig använder juicer med citrus/kanel.

2,5ml är samma storlek som ego-batterier. Såhär kan det se ut.

Jag har den erfarenheten med spruckna tankar p.g.a. Äpplesmak

Huruvida ja har en original eller inte, vet jag ej, köptes av en återförsäljare av elcigg.se
Senast redigerad av Kolagubben 2013-03-22 kl. 22:06.
Citera
2013-03-23, 01:22
Medlem
Kolagubbens avatar
http://www.sydsvenskan.se/skane/lagen-ytterst-oklar/

Tråkigt!
Citera
2013-03-23, 13:20
Medlem
Ree81s avatar
^ Vuff, stod i en länkad artikel att e-cigaretter är big business. Vissa butiker har inte nog anställda att fylla efterfrågan.

Samtidigt så är det helt torrt här i Umeå. Hmmm...
Citera
2013-03-23, 13:23
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
http://www.sydsvenskan.se/skane/lagen-ytterst-oklar/

Tråkigt!
Så om EU klassar det som tobak, så kommer dom fortfarande inte ge ifrån sig topbaksrök.

Jag håller på att bli tokig av alla jävla förbjud överallt. Detta så kallade samhällsbygge som pågått de sista tioåren är förjävligt. man ser aldrig möjligheter bara probelm och då förbjuder man.
Citera
2013-03-23, 19:07
Medlem
Tazzmanians avatar
Här finns en sida som svarar på massa frågor om e-cigaretter: http://ecigsweden.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in