2013-10-18, 17:26
Medlem
StarGate3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Tvärt om så innebär det att mer vätska når coilen. Dom två extra vekarna man hittar i en Protank är där för att förhindra att tanken läcker. Det visar sig dock att två extravekar oftast är en för mycket och resultatet blir att vekarna "stryps" i det hålet där vätskan ska igenom för att nå in i förbrännaren.
Aha

Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Tips på bra ställen för e-såser är:

pink-mule.com
uk-eliquid.co.uk
ebnferro.com
enjuice.com
Det lägger man på minnet
Citera
2013-10-19, 11:01
Medlem
StarGate3000s avatar
Oavsett vilka grejer jag använder får jag då och då e-juice i munnen.
Förmodligen gör jag något vanligt nybörjarfel.
Någon idé om vad det skulle kunna vara?

Annars har min rökhosta försvunnit
Däremot är jag emellanåt lite hes.
Är det vanligt med elcigg?
Citera
2013-10-19, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarGate3000
Oavsett vilka grejer jag använder får jag då och då e-juice i munnen.
Förmodligen gör jag något vanligt nybörjarfel.
Någon idé om vad det skulle kunna vara?

Annars har min rökhosta försvunnit
Däremot är jag emellanåt lite hes.
Är det vanligt med elcigg?

Låter som din clearo flödas och inte hinner förbränna vätskan. Prova öka upp volten lite, kanske kan hjälpa. Vissa clearos flödas lätt ändå, då får du ta det lugnt med blossandet. Dra inte för stora bloss( Top Coils klarar inte för tunga bloss).

Vejpningen gör dig torr i halsen, drick mycket vatten.
Citera
2013-10-20, 16:49
Medlem
StarGate3000s avatar
Citat:
Den enda "riktiga" fysiska e-cigg butik jag känner till i Stockholm är http://www.slutanu.com/ i Vällingby. Öppet på helgerna.
Men som sagt, e-juicen som dom och andra säljer i Sverige är än så länge nikotinfri.
RÄTTELSE:
Var där idag o köpte nikotin juice "velvet Tobacco" av suprem-e (made in Italy)
Slutanu säljer det öppet nu efter en färsk dom i förvaltningsrätten.
Velvet påminner om en bra RY4 eller traditional Tobacco av liqua tycker jag, dvs smakar bra.

Sen är det f.ö. 2 veckor sedan jag frågade alla riksdagspartier om de tycker elcigg med nikotin är ett bättre alternativ än vanliga cigg, om man vill undvika KOL och cancer och inte kan sluta röka/vejpa.
Fick bara 3 svar, från C, FP och KD, som samtliga säger ok men efter godkännande av läkemedelsverket.
Vad övriga partier tycker om elcigg kan man ju gissa.
Men klart är att Svenska politiker, och även folk i allmänhet, tycker sämre om elcigg än vad man gör i övriga Europa.
Citera
2013-10-20, 17:57
Medlem
Katamanjarus avatar
Nya frågor till expertisen i detta ämnet:

Har tittat på Healthcabin.net och de har riktigt bra priser på Liqua som hittills är min favorit bland juicerna.
Någon som handlat där och vet om de är seriösa?

Efter att ha fått något obegripligt svar från Fasttech angående min över en månad sena leverans är förtroendet för Kineserna inte på topp.
Citera
2013-10-20, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katamanjaru
Nya frågor till expertisen i detta ämnet:

Har tittat på Healthcabin.net och de har riktigt bra priser på Liqua som hittills är min favorit bland juicerna.
Någon som handlat där och vet om de är seriösa?

Efter att ha fått något obegripligt svar från Fasttech angående min över en månad sena leverans är förtroendet för Kineserna inte på topp.
Efter att ha kollat efter någon som helst kontaktinformation så skulle jag inte handla därifrån. Det som jag känner är viktigt är att man kan kontakta en hemsida via telefon, fysisk adress eller email och denna sida har inget av det. Kanske om man registrerar sig och loggar in, men det ska man inte behöva.
Citera
2013-10-20, 20:14
Medlem
Kolagubbens avatar
Healthcabin har varit grön iallafall, en polare beställde mkt därifrån för ett år sen typ, hur den är nu vet jag inte.
Citera
2013-10-21, 08:36
Medlem
StarGate3000s avatar
Att kolla efter kontaktinformation som Strumptrollet påpekar är en bra idé. Men ingen garanti förstås.

För egen del, om min leverans jag väntar på från Fasttech skulle strula, så skulle mitt förtroende för Kineserna också dala.
Och då skulle jag inte beställa från en annan Kinesisk leverantör heller, typ Healthcabin.
Även om någon enstaka person fått grejer ok av dem.

(men jag är ju ingen expert)
Citera
2013-10-21, 17:43
Medlem
Katamanjarus avatar
Citat:
Att kolla efter kontaktinformation som Strumptrollet påpekar är en bra idé. Men ingen garanti förstås.

För egen del, om min leverans jag väntar på från Fasttech skulle strula, så skulle mitt förtroende för Kineserna också dala.
Och då skulle jag inte beställa från en annan Kinesisk leverantör heller, typ Healthcabin.
Även om någon enstaka person fått grejer ok av dem.

(men jag är ju ingen expert)

Min beställning från Fasttech kom fram idag, efter lite över en månad.
Tror företagen i sig är seriösa, men fraktbolagen tar sin tid på sig.
Följde en order från Pink Mule och den sändes direkt från Spanien. Blev liggandes på utgående post ett par dagar innan den kom till Tyskland och låg där ytterligare några dagar. När den väl kom iväg till Sverige, hade jag paketet dagen efter.
Med aningen ökat förtroende för våra kinesiska vänner, lade jag en beställning från HealthCabin via China Airmail, så nu blir det till att vänta en månad igen

Tänkte passa på att lägga in mina högst egna omdömen av några juicer för de som är nyfikna.
Testat med lite olika uppsättningar av CE 4 och 5 samt I Clear 30 på 1,5 och 2 ohm. Spinnerbatteri.

Pink Mule:
DoubleMint 24mg: Stark, uppfriskande och riktigt god. 4/5
Coconut 6 mg: Kokossmaken är inte så stor, men mild och ganska tillintetsägande. 3/5
L&M 24mg: Bra riv. Smakar ganska bra om man inte exhalerar genom näsan. 2/5
GV: Smakar mycket lakrits. Inte min favorit, inte ens nära. 1/5

EnJuice:
Red Bullseye:18mg: Inte så mycket RB, men smakar okej. Lite åt körsbärshållet. 4/5
Cherry Cola 18 mg: Lite körsbär, men massor av cola i eftersmaken. För mycket. 1/5
Raspberry 18 mg: Smakar bränt oavsett volt och clearomizer. Ogillas. 0/5

Nu väntas en mängd nya flaskor och förhoppningsvis någon ny favorit.
Hittills leder Liqua Traditional Tobacco.
Citera
2013-10-22, 09:04
Medlem
StarGate3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katamanjaru
Min beställning från Fasttech kom fram idag, efter lite över en månad.
Tror företagen i sig är seriösa, men fraktbolagen tar sin tid på sig.
Följde en order från Pink Mule och den sändes direkt från Spanien. Blev liggandes på utgående post ett par dagar innan den kom till Tyskland och låg där ytterligare några dagar. När den väl kom iväg till Sverige, hade jag paketet dagen efter.
Med aningen ökat förtroende för våra kinesiska vänner, lade jag en beställning från HealthCabin via China Airmail, så nu blir det till att vänta en månad igen

Tänkte passa på att lägga in mina högst egna omdömen av några juicer för de som är nyfikna.
Testat med lite olika uppsättningar av CE 4 och 5 samt I Clear 30 på 1,5 och 2 ohm. Spinnerbatteri.

Pink Mule:
DoubleMint 24mg: Stark, uppfriskande och riktigt god. 4/5
Coconut 6 mg: Kokossmaken är inte så stor, men mild och ganska tillintetsägande. 3/5
L&M 24mg: Bra riv. Smakar ganska bra om man inte exhalerar genom näsan. 2/5
GV: Smakar mycket lakrits. Inte min favorit, inte ens nära. 1/5

EnJuice:
Red Bullseye:18mg: Inte så mycket RB, men smakar okej. Lite åt körsbärshållet. 4/5
Cherry Cola 18 mg: Lite körsbär, men massor av cola i eftersmaken. För mycket. 1/5
Raspberry 18 mg: Smakar bränt oavsett volt och clearomizer. Ogillas. 0/5

Nu väntas en mängd nya flaskor och förhoppningsvis någon ny favorit.
Hittills leder Liqua Traditional Tobacco.
Grattis till leveransen från FastTech!
Själv väntar jag fortfarande.

Förresten, fick du också ett mail av dom som hette typ ”Order #A101136722 – Shipped” ?
Med en länk typ så här:
Tracking: http://app3.hongkongpost.com/CGI/mt/...=RC089020953HK
Fungerande din länk? Det gör inte min

Visst är omdömen om juicer intressanta, inte minst om favoriten är en av mina egna tre favoriter.
Förutom Traditional Tobacco av Liqua, även Velvet Tobacco av Suprem-e (från Slutanu.com) och RY4 från E-bloss.
Jag tycker dessa gör sig bäst i en bottom coil, t.ex. Kangers eller Ismokas.

Det är intressant att se att någon med samma favorit som jag även gillar speciella smaker som mint och körsbär.
Jag föredrar mustiga, fylliga smaker med visst riv, men neutrala.
Inte t.ex. Camtast från Inawera med bismak av tuggummi. Eller Vattenmelon från Liqua med bismak av något (som inte är vattenmelon)
Citera
2013-10-22, 13:40
Medlem
Ok en heads up orkar inte leta tillbaka men ser ut som jag inte är ensam. FastTech har problem just nu pratade med deras support och det beror på att tullen börjar gå hårdare åt grejorna.

Det går inte att spåra mitt paket alls så det dom har gjort nu är att garantera mej pengarna tillbaka om det skulle falla samman. Det jag gör under tiden är att leta runt bland bra direkta leverantörer inom EU nu som kan fixa samma sak för samma pris som FT lär inte bli lätt men värt ett försök :P
Citera
2013-10-22, 17:14
Medlem
Katamanjarus avatar
Citat:
Grattis till leveransen från FastTech!
Själv väntar jag fortfarande.

Förresten, fick du också ett mail av dom som hette typ ”Order #A101136722 – Shipped” ?
Med en länk typ så här:
Tracking: http://app3.hongkongpost.com/CGI/mt/...=RC089020953HK
Fungerande din länk? Det gör inte min

Visst är omdömen om juicer intressanta, inte minst om favoriten är en av mina egna tre favoriter.
Förutom Traditional Tobacco av Liqua, även Velvet Tobacco av Suprem-e (från Slutanu.com) och RY4 från E-bloss.
Jag tycker dessa gör sig bäst i en bottom coil, t.ex. Kangers eller Ismokas.

Det är intressant att se att någon med samma favorit som jag även gillar speciella smaker som mint och körsbär.
Jag föredrar mustiga, fylliga smaker med visst riv, men neutrala.
Inte t.ex. Camtast från Inawera med bismak av tuggummi. Eller Vattenmelon från Liqua med bismak av något (som inte är vattenmelon)

Min länk fungerade, men det gick aldrig att spåra ordern. Efter ett par veckor fick jag ett mail från Fasttech där det stod något om att de tagit tillbaka ordern på grund av problem med tullen och jag fick ett nytt tracknummer, som självklart inte fungerade.
Mailade dem efter ett par veckor och fick ett otydligt svar om att jag skulle få ett nytt nummer. Dock hann leveransen komma fram innan.
Har sökt på olika sidor och konstaterat att China Air Mail är det absolut sämsta fraktalternativ man kan ha. Det går oftast inte spåra paketet, det har lägsta prioritet, men det kostar ju i stort sett inget heller.
Eftersom det verkar fungera, är det ju bara att ha tålamod.

Intressant att samma smaker uppskattas. Dela gärna med dig om de smaker du testar, då det kan spara en del felköp. Ska ta till mig av din top-tre lista.

Inväntar ett par stora leveranser nu, men som ovan skrivet, kan det ta någon månad.
Hade även tänkt beställa en Kanger, men de var slut, så det får bli nästa gång.

Vad är egentligen smakskillnaden mellan en topcoil och en bottomcoil? Har läst att ångan blir svalare i en BC, men det borde finnas fler aspekter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in