2013-03-12, 21:14
Medlem
MrDeltoids avatar
Varken PG eller VPG behöver tunnas ut.
Citera
2013-03-13, 08:31
Medlem
cookizs avatar
Tänkte dem som har problem med sin kenger t3 att den sktjuter upp vätska har haft samma problem ibland men insett ifall man sätter den i sidan av munnen och drar lugna bloss så har jag inte fått samma problem.
Tänkte även kolla hur farligt är det att få i sig vätskan som bubblar upp? det är ju lite lätt otrevligt att få den varma vätskan på tungan men det är väll inte direkt farligt att få i sig några droppar?
Citera
2013-03-13, 14:01
Medlem
Ree81s avatar
Beställde just en eGo-V härifrån: http://www.eliquidworld.co.uk/eGo-V-Variable-Voltage

Köpte även en 10ml e-juice med "6mg koncentration". Vad betyder det? Det här är alltså åt morsan. Hon röker kanske 5-6 cigaretter/dag som har 1mg nikotin i sig. Hur översätts "6mg koncentration" till 1mg nikotin för henne?

Behöver jag något mer än cigaretten och ejuicen för att hon ska kunna testa bara?
Citera
2013-03-13, 14:39
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Beställde just en eGo-V härifrån: http://www.eliquidworld.co.uk/eGo-V-Variable-Voltage

Köpte även en 10ml e-juice med "6mg koncentration". Vad betyder det? Det här är alltså åt morsan. Hon röker kanske 5-6 cigaretter/dag som har 1mg nikotin i sig. Hur översätts "6mg koncentration" till 1mg nikotin för henne?

Behöver jag något mer än cigaretten och ejuicen för att hon ska kunna testa bara?

Det du köpt kommer att funka fint. 6mg är för lite för att hålla mitt nikotinbegär tillfredställt men då fick jag i mig bra mycket mer än 5 cigaretter dagligen innan jag började med e-cigg.

Edit: Köpte du endast batteriet och juice? Om så är fallet så kommer du behöva en förångare(atomizer) i någon form.
Senast redigerad av MrDeltoid 2013-03-13 kl. 14:41.
Citera
2013-03-13, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Det du köpt kommer att funka fint. 6mg är för lite för att hålla mitt nikotinbegär tillfredställt men då fick jag i mig bra mycket mer än 5 cigaretter dagligen innan jag började med e-cigg.

Edit: Köpte du endast batteriet och juice? Om så är fallet så kommer du behöva en förångare(atomizer) i någon form.

I det länkade kitet står det att man får med en CE4 clearomizer

Mvh
hXtenq
Citera
2013-03-13, 15:00
Medlem
MrDeltoids avatar
Ah där ser man. I så fall så har han det han behöver.
Citera
2013-03-13, 16:04
Medlem
Ree81s avatar
Kan fortfarande inget om underhåll. Vad behöver man göra egentligen? Tvätta... vekar 1-2 gånger per vecka? Byta clearomizer då och då?
Citera
2013-03-13, 19:42
Medlem
MrDeltoids avatar
Spola clearon under vatten ett par gånger i veckan, mer än så behövs inte.
Du märker förmodligen när det är dags att köpa en ny då rökutveckling och smak försämras avsevärt.
Citera
2013-03-13, 23:04
Medlem
Ree81s avatar
Tack för hjälpen, det uppskattas.

Om morsan sen gillar det här, vad är ett bra och pålitligt märke för e-juicen? Det känns lite halvskumt och osäkert att bara köpa smaker med diverse koncentrationer. Står inget om märke, står inget om hur det är tillverkat, om det håller bra kvalité osv. Bara "Melon, 6mg". =/

Kan tillägga att eliquidworld.co.uk redan skeppat iväg beställningen, så sidan verkar vara snabb och bra. Priset är väl överlägset de svenska motsvarigheterna också, verkar det som. Håll er under 500kr bara så åker ni inte på tull (tror jag).
Citera
2013-03-13, 23:28
Medlem
MrDeltoids avatar
Man ska självklart aldrig köpa juice utan information angående nikotininnehåll och koncentration. Roligt att du nämner juicerna som bara heter "Melon" och "Red Bull" och liknande, det skulle inte förvåna mig om dessa juicer har blandats hemma i köket hos någon random snubbe i Danmark. Problemet är att utan någon information om tillverkare så blir det svårt att veta om juicen tillverkats under sanitära former.
Fördelen med att använda sig av tex ENjuice, Totally-wicked eller till och med Dekang och Hangsen är att det ligger kända företag med kundservice bakom produkten. Är man orolig att det skulle finnas färgämnen i någon av deras juicer så kan man slänga iväg ett mail och fråga.

Personligen håller jag mig till mina egenhändigt tillverkade juicer med basvätskor och aromer från Inawera samt Hangsens Caramel och RY4.
Senast redigerad av MrDeltoid 2013-03-13 kl. 23:35.
Citera
2013-03-14, 08:55
Medlem
cookizs avatar
Jag har beställt jiuce från http://www.lightyourfire.se/ och det är enjiuce som levereras.
Men som sagt beställ från ställen där folk redan skrivit om på nätet eller pratat om i YT videor och säger är bra.

Har letat lite efter ett mindre ego batteri ett 350 mah eller 400. Skall inhandlas till flickvän som vill ha mindre batteri (kortare) inte ett jätte avlångt 510 gängat batteri. Så att hon kan fortsätta använda tanksen som jag redan har. Någon som har några tips? Svensk sida har hittat brittiska sidor men vill helst beställa från Sverige om det finns.
Citera
2013-03-14, 11:14
Medlem
LegaliseItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Tack för hjälpen, det uppskattas.

Om morsan sen gillar det här, vad är ett bra och pålitligt märke för e-juicen? Det känns lite halvskumt och osäkert att bara köpa smaker med diverse koncentrationer. Står inget om märke, står inget om hur det är tillverkat, om det håller bra kvalité osv. Bara "Melon, 6mg". =/

Kan tillägga att eliquidworld.co.uk redan skeppat iväg beställningen, så sidan verkar vara snabb och bra. Priset är väl överlägset de svenska motsvarigheterna också, verkar det som. Håll er under 500kr bara så åker ni inte på tull (tror jag).
Kvalité före Kvantitet.

Om det inte står så mycket info om det så förvånar jag mig inte om det är skit.

Står det någonting om VG/PG?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in