Citat:
Ursprungligen postat av ecu971
Jag tycker 510 är en lightvariant av ego. Duger väl men är som sagt en light.
Tja, den är ju smalare och mindre, vilket kan vara bra ibland. Det jag saknar på den (batterierna alltså - det går ju hur bra som helst att skriva 510-förångare m.m. på ett ego-batteri) är det där 5-klick skyddet för att stänga av/sätta på batteriet och det att med en lysande led i ändan på batteriet så är det inte så diskret som egon. Å andra sidan så är ju den där leden litet rolig, simulerar en cigarett en smula vilket ju kan vara kul. (Men för mig personligen så skulle de batterierna vara mycket mer attraktiva helt utan en led.)
Nu vet jag inte ännu hur jag kommer att göra i framtiden, men jag kan gott tänka mig att jag använder ett 510-batteri till kvälls- och gå-ut bruk, de är helt enkelt elegantare och mindre att stoppa i fickan - bara jag kunde komma på något bra sätt att säkra knappen (nu har jag helt enkelt skruvat lös förångaren, så att det åtminstone bara är leden som drar ström om något kommer åt knappen).
Vill man ha flera smaker med sig så verkar det också smidigare med ett batteri + ett par förångare+cart/tank eller cartomizers av 510-storlek snarare än ego-storlek.
Citat:
650mah är OK. Viktiga är passthrough. Har min kopplad mot datorn hela tiden typ.
Hur klarar batteriet det? Vore det inte i så fall bättre med en pass-through helt utan batteri?
(Upptäckte just igår att jag helt glömt bort att plocka bort batteriet från min netbook på sista tiden när jag haft den i vägguttaget hela tiden - 11% slitet hade blivit 35%, och beräknade maxtiden från 4+h till 2½h ....

)
Citat:
Dual coil är två förbrännare. Producerar väldigt mycket mer rök. Såg att det fanns tripple nu med, men dual är asgrymt.
Har testat Low low Resident cartomier. Tyckte inte det var nån större skillnad faktiskt. Dual var dock enorm skillnad.
Intressant, har för mig att dual coil delvis är ett sätt att just sänka motståndet utan att slita så mycket på batterierna, så det är intressant att du tycker att det funkar avsevärt bättre än low resistance.
Jag vet inte själv om jag egentligen vill ha så hemskt mycket mer ånga - jag är liksom mer intresserad av smaken och känslan. Har alltid gillat ganska sval "riktig rök" också, körde en tid t.o.m. med munstycken (men var en expert på att tappa bort dem).
Det här blir *alldeles* för lätt en hel hobby... Och jag som tänkte att e-cigg/PV skulle ge mig *mera* tid eftersom man i motsats till tobak kan avnjuta det nästan varsomhelst...