Citat:
Ursprungligen postat av ecu971
Jag tycker 510 r en lightvariant av ego. Duger vl men r som sagt en light.
Tja, den r ju smalare och mindre, vilket kan vara bra ibland. Det jag saknar p den (batterierna allts - det gr ju hur bra som helst att skriva 510-frngare m.m. p ett ego-batteri) r det dr 5-klick skyddet fr att stnga av/stta p batteriet och det att med en lysande led i ndan p batteriet s r det inte s diskret som egon. andra sidan s r ju den dr leden litet rolig, simulerar en cigarett en smula vilket ju kan vara kul. (Men fr mig personligen s skulle de batterierna vara mycket mer attraktiva helt utan en led.)
Nu vet jag inte nnu hur jag kommer att gra i framtiden, men jag kan gott tnka mig att jag anvnder ett 510-batteri till kvlls- och g-ut bruk, de r helt enkelt elegantare och mindre att stoppa i fickan - bara jag kunde komma p ngot bra stt att skra knappen (nu har jag helt enkelt skruvat ls frngaren, s att det tminstone bara r leden som drar strm om ngot kommer t knappen).
Vill man ha flera smaker med sig s verkar det ocks smidigare med ett batteri + ett par frngare+cart/tank eller cartomizers av 510-storlek snarare n ego-storlek.
Citat:
650mah r OK. Viktiga r passthrough. Har min kopplad mot datorn hela tiden typ.
Hur klarar batteriet det? Vore det inte i s fall bttre med en pass-through helt utan batteri?
(Upptckte just igr att jag helt glmt bort att plocka bort batteriet frn min netbook p sista tiden nr jag haft den i vgguttaget hela tiden - 11% slitet hade blivit 35%, och berknade maxtiden frn 4+h till 2h ....

)
Citat:
Dual coil r tv frbrnnare. Producerar vldigt mycket mer rk. Sg att det fanns tripple nu med, men dual r asgrymt.
Har testat Low low Resident cartomier. Tyckte inte det var nn strre skillnad faktiskt. Dual var dock enorm skillnad.
Intressant, har fr mig att dual coil delvis r ett stt att just snka motstndet utan att slita s mycket p batterierna, s det r intressant att du tycker att det funkar avsevrt bttre n low resistance.
Jag vet inte sjlv om jag egentligen vill ha s hemskt mycket mer nga - jag r liksom mer intresserad av smaken och knslan. Har alltid gillat ganska sval "riktig rk" ocks, krde en tid t.o.m. med munstycken (men var en expert p att tappa bort dem).
Det hr blir *alldeles* fr ltt en hel hobby... Och jag som tnkte att e-cigg/PV skulle ge mig *mera* tid eftersom man i motsats till tobak kan avnjuta det nstan varsomhelst...