2013-03-21, 23:46
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Vart ska man beställa elektronisk cigarett ifrån egentligen? Verkar som att endel beställer från utomlands, är det någon skillnad på de produkterna jämfört med de på de svenska sidorna eller?

Jag beställde ifrån elcigg.se och är väldigt nöjd!
Senast redigerad av Hysteri90 2013-03-21 kl. 23:48. Anledning: Stavfel
Citera
2013-03-22, 11:25
Medlem
cookizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Vart ska man beställa elektronisk cigarett ifrån egentligen? Verkar som att endel beställer från utomlands, är det någon skillnad på de produkterna jämfört med de på de svenska sidorna eller?

tycker att du kan välje en svensk återförsäljare om du precis ska börja med ecigg.

http://www.elcigg.se/ego510-tank-650...0ml-p-299.html
Eller
http://www.lightyourfire.se/el-cigar...-v3-startpaket
(2 likadana paket från olika svenska sidor jag beställt ifrån)

Dem 2 har jag beställt ifrån smidig leverans och trevlig personal ifall man har frågor till dem.
Det ska inte vara någon skillnad på dem akta dig dock för vissa sidor som har kopior det står att det är ego men när man får produkten levererad så verkar det som att det är en kopia vet inte om dem är bättre eller sämre men dem tar samma pris för sakerna. Därför rekommenderar jag dem 2 sidorna
Citera
2013-03-22, 13:00
Medlem
awestbys avatar
Lightyourfire är inte direkt över trevliga.

Jag hade beställt ett svart munstycke (100 procent säker) men fick ett lila. svaret jag fick var ett dom var ledsna att jag inte tyckte om färgen men att det var jag som hade beställt det och att jag kunde ge fråga någon tjejkompis om dom hade svart nagelack, Riktigt jävla arrogant sagt. när vi snackar om något så litet som en produkt som kostar nio kr. jag var till och med villig att skicka till baka det lila och ta med det svarta i nästa order.

Nej så enligt mig kan Lightyourfire dra åt helvete. Det finns så många sidor där ute att välja mellan att man som kund inte behöver ta emot sådant. Nu valde jag att beställa varer för 500 kr från en engelsk sida istället som är mycket vänligare.
Citera
2013-03-22, 13:16
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awestby
Lightyourfire är inte direkt över trevliga.

Jag hade beställt ett svart munstycke (100 procent säker) men fick ett lila. svaret jag fick var ett dom var ledsna att jag inte tyckte om färgen men att det var jag som hade beställt det och att jag kunde ge fråga någon tjejkompis om dom hade svart nagelack, Riktigt jävla arrogant sagt. när vi snackar om något så litet som en produkt som kostar nio kr. jag var till och med villig att skicka till baka det lila och ta med det svarta i nästa order.

Nej så enligt mig kan Lightyourfire dra åt helvete. Det finns så många sidor där ute att välja mellan att man som kund inte behöver ta emot sådant. Nu valde jag att beställa varer för 500 kr från en engelsk sida istället som är mycket vänligare.

Har en liknande erfarenhet om lightyourfire:

Jag beställa nya förångarhuvuden till Vivi nova, men dom jag fick passade inte riktigt, blev ingen kontakt.

Jag mailade och fick till svar att jag förmodligen hade en kopia av en vivi nova, därför det inte passade och att dom hade "hört" att elcigg.se sålde kopior (förtal?). Förslaget hon hade var att jag skulle köpa en ny vivi nova av dom men hon kunde inte garantera att det skulle fungera? WTF?

Då googlade jag rundor och fick reda på att det såklart finns nya och gamla versioner av vivi nova. Dock stod det inte på sidan att det finns det.

Det står nog fortfarande inte det.

jaja, jag skrev till hon att jag modifierar dessa istället så dom fungerar.

EDIT: Ang. tidigare post om utspädd VG från pink mule vs twojliquid.

Fick idag hem VG från twojliquid och den är mkt mkt mkt! tjockare än den från pink mule.

Låt oss säga så här, VG från pink mule är lite tjockare än vatten medans vg från twojliquid är som sirap.

Nu snackar jag enbart om VG utan nikotin.
Senast redigerad av Kolagubben 2013-03-22 kl. 13:20.
Citera
2013-03-22, 13:28
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Har en liknande erfarenhet om lightyourfire:

Jag beställa nya förångarhuvuden till Vivi nova, men dom jag fick passade inte riktigt, blev ingen kontakt.

Jag mailade och fick till svar att jag förmodligen hade en kopia av en vivi nova, därför det inte passade och att dom hade "hört" att elcigg.se sålde kopior (förtal?). Förslaget hon hade var att jag skulle köpa en ny vivi nova av dom men hon kunde inte garantera att det skulle fungera? WTF?

Då googlade jag rundor och fick reda på att det såklart finns nya och gamla versioner av vivi nova. Dock stod det inte på sidan att det finns det.

Det står nog fortfarande inte det.

jaja, jag skrev till hon att jag modifierar dessa istället så dom fungerar.

EDIT: Ang. tidigare post om utspädd VG från pink mule vs twojliquid.

Fick idag hem VG från twojliquid och den är mkt mkt mkt! tjockare än den från pink mule.

Låt oss säga så här, VG från pink mule är lite tjockare än vatten medans vg från twojliquid är som sirap.

Nu snackar jag enbart om VG utan nikotin.
Helt förjävligt. Känns som vi borde frysa ut dem tillsvidare. Be folk att inte handla hos dem. Då kommer dom snart känna skillnaden på bra service och dålig service är.
Citera
2013-03-22, 17:05
Medlem
TheBoots avatar
Innehåller vätskorna som säljs från e-butiker i sverige någon nikotin egentligen? Är ingen höjdare på kemiska beteckningar men t.ex. den här vätskan från elcigg.se innehåller:

Citat:
Ingredienser:
Vanillin 1%, Orient tobacco absolute 4%, 2,5-Dimethylpyrazine 1%, Piperonal 1%, Vanilj extrakt 6%, 1,2-Propandiol till 100%[/FONT]

Såvitt jag vet är inget av det där nikotin?

Undrar dessutom om eGo Ce4 Express som standard alltid kommer med en 10ml flaska var man än köper ifrån? En kompis kompis handlar nämligen från en fysisk butik och till honom fick jag ge 200 enbart för pipan och ytterligare 150 för en 10ml flaska som verkar vara en av dem man får till på elcigg. Inga stora pengar men jag hatar att bli lurad, även om flaskan inte kom med så har jag svårt för att tro att att det blir ett prispåslag på 300% för att det är i en fysisk butik.
Dessutom efterfrågade jag specifikt en med nikotin men det känns inte som att det är nikotin i den, jag känner mig aldrig särskilt tillfredsställd när jag röker på pipan.

Hur är modellen för övrigt jämfört med mer påkostade varianter? Är den prisvärd eller är det en skitpipa?
Citera
2013-03-22, 17:52
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Innehåller vätskorna som säljs från e-butiker i sverige någon nikotin egentligen? Är ingen höjdare på kemiska beteckningar men t.ex. den här vätskan från elcigg.se innehåller:

Såvitt jag vet är inget av det där nikotin?

Undrar dessutom om eGo Ce4 Express som standard alltid kommer med en 10ml flaska var man än köper ifrån? En kompis kompis handlar nämligen från en fysisk butik och till honom fick jag ge 200 enbart för pipan och ytterligare 150 för en 10ml flaska som verkar vara en av dem man får till på elcigg. Inga stora pengar men jag hatar att bli lurad, även om flaskan inte kom med så har jag svårt för att tro att att det blir ett prispåslag på 300% för att det är i en fysisk butik.
Dessutom efterfrågade jag specifikt en med nikotin men det känns inte som att det är nikotin i den, jag känner mig aldrig särskilt tillfredsställd när jag röker på pipan.

Hur är modellen för övrigt jämfört med mer påkostade varianter? Är den prisvärd eller är det en skitpipa?

150:- för 10ml? Det är ren ocker! 10 ml kostar 49:- i butik i malmö.

Ibland ingår vätska, ibland inte. Men det brukar stå om det gör det.

Ego med ce4 clearomizer är en standard elcigg, efter ett tag vill man uppgradera sig
Senast redigerad av Kolagubben 2013-03-22 kl. 17:54.
Citera
2013-03-22, 18:05
Medlem
awestbys avatar
Faaaan jag som betalade extra pengar för snabb leverans från UK, men nu visar det sig att jag ändå inte kommer få mina produkter innan helgen. faaaan. jag som hade sett fram emot nytt batteri nya smaker och en kall öl till fotbollen faaaan jag skulle handlat från Svensk sida iaf.

PS.
någon som bor i göteborg som kan låna/sälja ett batteri över helgen.
Senast redigerad av awestby 2013-03-22 kl. 18:12.
Citera
2013-03-22, 18:06
Medlem
awestbys avatar
Jag betalar 80 för 30ml från UK. det är acceptabelt pris hade aldrig betalat över 40 för 10ml
Citera
2013-03-22, 18:20
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
150:- för 10ml? Det är ren ocker! 10 ml kostar 49:- i butik i malmö.

Ibland ingår vätska, ibland inte. Men det brukar stå om det gör det.

Ego med ce4 clearomizer är en standard elcigg, efter ett tag vill man uppgradera sig

Okej det var det jag misstänkte.

Vad vore en vettig uppgradering efter denna då? Går den att modifiera till en bättre variant eller måste jag köpa en helt ny el-cigg? Sen undrar jag också vad det är nödvändigt att ha för tillbehör till den jag har nu utan att bli fanatisk på något sätt, extra batterier, clearomisers, hur ofta behöver man rengöra den och fungerar en Iphone laddare som nätadapter (input 100-240v~50/60Hz 0.15A | output 5V 1A)? När jag försökte med nätadaptern vibrerade batteriet, men det är kanske normalt?

Har någon testat nosmokes e-vätskor? Är de prisvärda och smakar bra? 99:-/100ml låter ju jäkligt billigt, det enda jag inte riktigt gillar är frakten, men jag antar att det är vad det kostar från utlandet. Några andra rekommendationer på sidor med goda och billiga vätskor med nikotin?

Brukar det bli problem med tullen btw?
Citera
2013-03-22, 18:21
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awestby
Jag betalar 80 för 30ml från UK. det är acceptabelt pris hade aldrig betalat över 40 för 10ml

Vart handlar du ifrån? Några smaker du rekommenderar?
Citera
2013-03-22, 18:27
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Vart handlar du ifrån? Några smaker du rekommenderar?

från http://www.eliquidworld.co.uk/ Jag är inte så mycket för smaker så har bara testat Äpple,Ry4,Melon,jordgubb än så länge. Personligen så är Melon favoriten men tror inte dom har den nu.

Den här sidan har svenskpriser, men jävligt mycket att välja mellan http://www.uk-eliquid.co.uk/e-liquids/vermillion-river/ och då speciellt Vermillion mix serien

Detta är en Nordisk sida med bra kvalitet och OK priser.http://www.paulsaar.se/nesteetph

Lite andra svar på dina frågor. Nej tullen kan inte ge dig problem eftersom det inte är olagligt att importera nikotin. Med Ego batterier skall det inte vara några problem att ladda med iphone adapter. skall själv pröva det nästa vecka.

Ett bra batteri kostar minst 200 kr. personligen så tycker jag att EGO battari tillsammasn med Vision V3 är det bästa.
Senast redigerad av awestby 2013-03-22 kl. 18:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in