2013-09-29, 15:45
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoegaz
Ok, nu har jag vejpat Liqua Tiramisu litet. Körde på 8 watt först.

Första vejpen smakar cappuccino i början, mjuk cappuccino, som går över i en kex-smak. Andra likadan, i slutet kommer en liten smörig smak krypande.

Tredje vejpen, smörade popkorn doppade i cappuccino. Oj, smör och popkorn tar över hela upplevelsen (som Juggernawt tyckte). Kan fortfarande känna en viss Tiramisu-smak, när jag blåser ut. Inhaleringen är bara smörig, den tar upp mycket plats i munnen. För mycket för mig.

Provar sänka till 6 watt. Nä, fortfarande mycket tung smak med smör, popkorn, vejpen känns fet. Fast när jag blåser ur så kommer Tiramisu igen, lite mer märkbart.

Provar 9,5 watt, nepp, fortfarande smörig, än mer tjock smak i munnen och nu klarar jag inte den mer.

Hade smaken stannat som vid vejp 1 och 2, så hade denna varit god. Allt som allt tog jag 30 vejp med den, de 5 sista tvingade jag i mig.

Jag har vejpat många olika smaker, vissa har varit hemska, vissa fina. Men vad är Liqua Tiramisu då?

Tja gott folk, jag vet inte. Den smakar inte illa, det gör den inte. Men jag klarar inte att vejpa den, inte för den smakar illa, utan för det är för mycket. Den växer i munnen på mig, vejpen är fet i svalget och hänger kvar. Dock är eftersmaken god. Min drip tip luktar jättegott, den luktar Tiramisu.

Kanske passar denna i en dripper, där man kan styra mycket bättre än med min tank, eller kanske i en nybörjarsats där den inte förbränner mycket vätska.

Öppnar en Liqua Menthol och fyller på min tank, ahh allt återställt God, fin smak och fyllig vejp, helt befriad från smör (och popkorn).

Nu skall jag ta mig en Sir Taste A Lot ljus öl och njuta med min mentol.

Vill någon ha denna Tiramisu, så hör av er (jag tittar på dig Mr Deltoid). Är väl 25 ml kvar.

Nu har jag äntligen fått chansen att prova Liqua's Tiramisu.
Jag fyllde upp min protank på 0.8ohm och satte i ett nyladdat batteri i en mech och provade juicen på 20w.
Precis som Zoegaz så upplevde jag på första vejpen en mjuk cappuccino. Jag kände även en hint av choklad samt kex. På andra och tredje vejpen så började popcornsmaken träda fram med en smörig eftersmak. Nu efter en halv tank så känner jag cappuccino, smöriga popcorn och kex. Chokladen är borta. Denna har ett rejält halsriv och mycket ånga.

Jag gillar smaken, konstigt nog, detta är dock ingen "all day vape" då den har en tendens att bli lite väl mastig utan snarare en kvällsvejp.
Senast redigerad av MrDeltoid 2013-09-29 kl. 15:48.
Citera
2013-09-29, 16:45
Medlem
EvilElks avatar
Halloj! Har en fråga som ja hoppas kunna få hjälp med här, det är så att jag tänkte bygga en micro coil i min protank och köpte bomull men det fanns bara vanlig bomull utan blekmedel och ingen ekologisk så jag kokade den 2X20 min och spola rent den i mellan men det smakade inte bra alls när jag testade coilen så jag undrar om jag kokat den för lite eller om det helt enkelt måste vara "organic" bomull till detta ändamål?
Citera
2013-09-29, 16:56
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilElk
Halloj! Har en fråga som ja hoppas kunna få hjälp med här, det är så att jag tänkte bygga en micro coil i min protank och köpte bomull men det fanns bara vanlig bomull utan blekmedel och ingen ekologisk så jag kokade den 2X20 min och spola rent den i mellan men det smakade inte bra alls när jag testade coilen så jag undrar om jag kokat den för lite eller om det helt enkelt måste vara "organic" bomull till detta ändamål?

Jag har bara provat oblekt, organisk bomull och den får jag ingen bismak av. Jag köpte det inte själv och förpackningen har sedan länge slängts. Mitt tips är att koka flera gånger. Personligen så kokar jag i två 30-minutersomgångar med vattenbyte.

Edit: Jag läste ditt inlägg för snabbt och ser att du provat koka i omgångar. Hur länge låter du din nya wick dra åt sig ejuicen?
Senast redigerad av MrDeltoid 2013-09-29 kl. 16:59.
Citera
2013-09-29, 17:57
Medlem
EvilElks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Jag har bara provat oblekt, organisk bomull och den får jag ingen bismak av. Jag köpte det inte själv och förpackningen har sedan länge slängts. Mitt tips är att koka flera gånger. Personligen så kokar jag i två 30-minutersomgångar med vattenbyte.

Edit: Jag läste ditt inlägg för snabbt och ser att du provat koka i omgångar. Hur länge låter du din nya wick dra åt sig ejuicen?

Körde lite juice direkt på wicken innan jag testa den och lät den stå några minuter, får testa att koka det en omgång till annars får jag leta upp annan bomull!
Citera
2013-09-29, 18:40
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Körde lite juice direkt på wicken innan jag testa den och lät den stå några minuter, får testa att koka det en omgång till annars får jag leta upp annan bomull!

Det kan mycket väl vara så att det är bomullen det är fel på. Jag tycker att du ska testa att använde mindre bomull som wick, less is more när det kommer till bomull och det ska vara lite nog så att du kan trä det igenom din coil utan att det ger allt för mycket motstånd. Bomull sväller rätt mycket och det krävs inga större mängder för att din coil ska strypa juiceflödet i din wick. Det andra du kan testa är att fylla din tank och låta den stå över natten för att på så vis kunna vara säker på att bomullen mättats av juice.

Om båda dessa tips inte fungerar så har det förmodligen med din bomull att göra och inget annat. Det har spekulerats i att det kanske är diverse bekämpningsmedel som påverkar smaken och i så fall så borde oblekt och organiskt vara ett säkert kort.

Jag hoppas att det löser sig!
Citera
2013-09-29, 21:11
Medlem
EvilElks avatar
Citat:
Det kan mycket väl vara så att det är bomullen det är fel på. Jag tycker att du ska testa att använde mindre bomull som wick, less is more när det kommer till bomull och det ska vara lite nog så att du kan trä det igenom din coil utan att det ger allt för mycket motstånd. Bomull sväller rätt mycket och det krävs inga större mängder för att din coil ska strypa juiceflödet i din wick. Det andra du kan testa är att fylla din tank och låta den stå över natten för att på så vis kunna vara säker på att bomullen mättats av juice.

Om båda dessa tips inte fungerar så har det förmodligen med din bomull att göra och inget annat. Det har spekulerats i att det kanske är diverse bekämpningsmedel som påverkar smaken och i så fall så borde oblekt och organiskt vara ett säkert kort.

Jag hoppas att det löser sig!

Tack för hjälpen! plockade ur bomullen och la dit en mindre bit och nu puffar han på prima!
Citera
2013-09-29, 22:03
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Tack för hjälpen! plockade ur bomullen och la dit en mindre bit och nu puffar han på prima!

Ingen orsak! När man vet hur lite bomull som behövs så inser man att ett litet paket kommer att räcka i en oändlighet.
Senast redigerad av MrDeltoid 2013-09-29 kl. 22:05.
Citera
2013-09-30, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuffinManxD
La en beställning på iClear 30 Dual Coil innan på FastTech. Ska bli ett nöje o testa! Beställde även en juice med vaniljsmak. Ska bli spännande o testa!
Btw, någon som har rekomendationer på E-liquid? Gillar fruktiga smaker, inte hittat någon tobakssmak som faktiskt smakar tobak. Testade Mojito, den smakade gräs. (inte Weed, utan gräsmattegräs, man måste vara tydlig här på FB!)
(Citerar mig själv)
Har nu fått min iClear 30 Dual Coil, Väldigt snygg och proffisionell paketering. Ser ut som en iPod paketering.
Citera
2013-09-30, 20:55
Medlem
Citat:
Nu har jag äntligen fått chansen att prova Liqua's Tiramisu.
Jag fyllde upp min protank på 0.8ohm och satte i ett nyladdat batteri i en mech och provade juicen på 20w.
Precis som Zoegaz så upplevde jag på första vejpen en mjuk cappuccino. Jag kände även en hint av choklad samt kex. På andra och tredje vejpen så började popcornsmaken träda fram med en smörig eftersmak. Nu efter en halv tank så känner jag cappuccino, smöriga popcorn och kex. Chokladen är borta. Denna har ett rejält halsriv och mycket ånga.

Jag gillar smaken, konstigt nog, detta är dock ingen "all day vape" då den har en tendens att bli lite väl mastig utan snarare en kvällsvejp.

Det var ju skönt att mina smaklökar inte är helt uppåt väggarna

Själv har jag en Pina Colada att testa loss, har sparat min sista Boge till just detta.
Citera
2013-10-02, 12:57
Medlem
Pojkar och flickor
Kanger protank 2, ett ord
O R G A S M
Tänk er en vanlig protank, gör den lite mer "fyrkantig" och sätt dit en drip tip i plast (tillkommer ej, hade en hemma)... HIMMEL!! Och då använder jag mig av ett ego batteri och inte min vamo!

Den är dock i det dyrare laget men utbytesförbrännarna kostar inte jättemycket och på ettan så behövde jag bara byta den var 3e vecka.

http://www.lightyourfire.se/e-cigare...nger-protank-2
Citera
2013-10-02, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strumptrollet
Pojkar och flickor
Kanger protank 2, ett ord
O R G A S M
Tänk er en vanlig protank, gör den lite mer "fyrkantig" och sätt dit en drip tip i plast (tillkommer ej, hade en hemma)... HIMMEL!! Och då använder jag mig av ett ego batteri och inte min vamo!

Den är dock i det dyrare laget men utbytesförbrännarna kostar inte jättemycket och på ettan så behövde jag bara byta den var 3e vecka.

http://www.lightyourfire.se/e-cigare...nger-protank-2

Smakskillnad mot ettan? Har en etta, men är inte helt övertygad över det stora inhaleringshåletnär jag vejpar. Känns lite som omvänt alkotest...
Citera
2013-10-03, 00:10
Medlem
tänkte slå ett slag för våra nya ekologiska e-liquids vi köpt in från egogreen, finns med 12&18mg nikotin här http://esmokes.se/pafyllning/egogreen-ekologisk-nikotin eller i 3,5 & 10-pack här http://esmokes.se/pafyllning/storpack-e-liquid-nikotin.

hadet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in