2014-12-03, 09:59
Medlem
Jimbos avatar
Ngon som har en Vision Spinner 2?
Vad kr ni fr USB-laddare i andra nden av eGO?

Lste att man inte skulle anvnda en iphone-ntadapter. Frslag p ntadapter. Volt?
Citera
2014-12-04, 02:05
Medlem
phobic03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Ngon som har en Vision Spinner 2?
Vad kr ni fr USB-laddare i andra nden av eGO?

Lste att man inte skulle anvnda en iphone-ntadapter. Frslag p ntadapter. Volt?

Vet inte varfr man inte skulle kunna anvnda en iphone adapter, det r samma volt och amp p den som jag fick med eGo laddaren. Har jmfrt dom och den enda skillnaden jag kan se r att iphone adaptern r vit och eGo adaptern r svart, annars s var alla nummer samma. Det r tom samma tillverkare, Flextronics.

*edit* Bda r 5v och 1A.
Senast redigerad av phobic03 2014-12-04 kl. 02:08.
Citera
2014-12-04, 08:32
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phobic03
Vet inte varfr man inte skulle kunna anvnda en iphone adapter, det r samma volt och amp p den som jag fick med eGo laddaren. Har jmfrt dom och den enda skillnaden jag kan se r att iphone adaptern r vit och eGo adaptern r svart, annars s var alla nummer samma. Det r tom samma tillverkare, Flextronics.

*edit* Bda r 5v och 1A.
Nr jag kollade mina s lg de p 5.1V.
Nu hittade jag dock en gammal iPod-laddare som lg p just 5V 1A.

Upptckte ven att man mste skruva ur batteriet nr det r fullt och sedan skruva i det igen fr att det ska ladda fullt ut. Det ser bara ut som att det r fullladdat men r det allts inte. Finns en del att lsa om detta.
Citera
2014-12-04, 08:33
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossolv
Bump

Sluta nu, i Vllingby r enda fysiska butiken i Stockholmsomrdet.
Citera
2014-12-04, 10:34
Medlem
Citat:
Var och kpte en elcigg i en turk-tobak p stermalm fr ngra dagar sen, den tog slut samma dag fr jag visste inte att den inte gick att fylla p innan jag kpte den.

Nu r jag ute efter en som gr att fylla p och ser ut som en vanlig cigg (vit och orange vid munnen).

Fredrar fysiska butiker.
Avrder starkt frn den typen av ecigg, riktigt skrp r det.
Citera
2014-12-04, 14:41
Medlem
phobic03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Nr jag kollade mina s lg de p 5.1V.
Nu hittade jag dock en gammal iPod-laddare som lg p just 5V 1A.

Upptckte ven att man mste skruva ur batteriet nr det r fullt och sedan skruva i det igen fr att det ska ladda fullt ut. Det ser bara ut som att det r fullladdat men r det allts inte. Finns en del att lsa om detta.

Ok, kan vara s att dom iphone laddare jag har r av det gamla slaget ( senaste iphonen jag hade var en 4a ). Har inte haft ett spinner batteri s vet inte vad fr problem man kan stta p med dom. Kr med Aspires CF VV 1600 mAh batteri nr jag behver ett lite smidigare batteri, har inte sttt p problem med det.

/Peace
Citera
2014-12-04, 14:51
Medlem
StarGate3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enator12
Lite info om nikotinintaget i e-cigg frn Nature:

In fact, it took about 35 minutes of vaping with the new-generation device at high wattage in order to obtain plasma levels similar to smoking one cigarette in 5 minutes.

The use of 18 mg/ml nicotine-concentration liquid probably compromises ECs' effectiveness as smoking substitutes; this study supports the need for higher levels of nicotine-containing liquids (approximately 50 mg/ml) in order to deliver nicotine more effectively and approach the nicotine-delivery profile of tobacco cigarettes.

http://www.nature.com/srep/2014/1402...srep04133.html
Det r drfr man inte kan gra som frr, allts vnta tills man blir sksugen.
Med en cigg r det ok eftersom man fr i sig nikotinet direkt, men 35 minuter r lng tid nr man r rksugen.
Drfr vejpar mnga nstan konstant. D uppstr inget rksug.
Men heller aldrig samma direkta tillfredsstllelse
Citera
2014-12-04, 16:25
Medlem
StarGate3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarGate3000
Det r drfr man inte kan gra som frr, allts vnta tills man blir sksugen.
Med en cigg r det ok eftersom man fr i sig nikotinet direkt, men 35 minuter r lng tid nr man r rksugen.
Drfr vejpar mnga nstan konstant. D uppstr inget rksug.
Men heller aldrig samma direkta tillfredsstllelse
Jag fick inte editera frra inlgget, men det skulle allts vara rksugen i frsta meningen.

Sksugen r vl nr man knner en okontrollerbar lust att googla
Citera
2014-12-04, 18:40
Medlem
Ngon som har varit p eciggbutiken i Gteborg? Har dom MODs eller bara enkla grejer?
Citera
2014-12-04, 19:53
Medlem
kp den p ntet och fr den hem efter 14 dagar med bra pris ox

http://www.fasttech.com/products/0/1...riable-voltage
Citera
2014-12-05, 16:37
Medlem
CtrlAltCats avatar
Aspire Antlantis trillade ner i ldan idag frn esmokes, men har ingenting som kan driva subohm och heller ingen juice. Lr vl komma nsta vecka. Suck.

Ngon hr som ftt sin atlantis och kan sga vad jag har att vnta? Bestllde med aspires "tillhrande" ego-batteri-historia.
Citera
2014-12-05, 18:01
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltCat
Aspire Antlantis trillade ner i ldan idag frn esmokes, men har ingenting som kan driva subohm och heller ingen juice. Lr vl komma nsta vecka. Suck.

Ngon hr som ftt sin atlantis och kan sga vad jag har att vnta? Bestllde med aspires "tillhrande" ego-batteri-historia.

Fick ocks min Atlantis frn Esmokes igr..... jag bestllde den utav nyfikenhet & ngrar det inte...men, iom att det r en sub ohm coil s krvs det ju att man vapar p betydligt hgre watt n p en vanlig Nautilus BVC.... s, jag krde min Atlantis p en rDNA40... frst p ca 25 w fr att g upp till 35w...
vet inte om det r en vanesak men detta passar inte mig som normalt ligger p en betydligt svalare vape nr jag anvnder mina Nautilus (mellan 8-10w).

Kan tnka mig att de som r vana vid rebuildables & sub ohms kommer att tycka bra om Atlantis just fr att den inte lcker en droppe & r praktisk att ta med sig nr man lmnar hemmet (trots begrnsad tankkapacitet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in