2017-06-11, 14:33
Medlem
Såg ett inlägg på facebook så jag delar med mg av det här
Nu har vi uppdaterat våran rea sektion på hemsidan. Den är full av produkter som vi inte kommer fortsätta ha i lager. Så passa på att fynda!
https://www.nofire.se/35-rea

Något kan man alltid fynda
Citera
2017-06-13, 22:22
Medlem
skit fynda
Citera
2017-06-16, 01:15
Medlem
Hej kära flashbackare!

Tänkte överge cigg och snus. Har följande
Misbrukarmönster;-)

Snusar för det mesta när jag dricker alkohol röker jag. Drar då ganska heftigt i ciggen.

1. Vad rekommenderar ni som passar för båda beteenden, dvs ett mjukare och ett lite mer intensivare nikotinbruk?

2. Är det billigare att handla utomlands eller över nätet. Eller bättre hemma?

Tack!
Citera
2017-06-16, 14:11
Medlem
tazzos avatar
Tjo!

Köpte nyligen Joyetech eGo AIO. Ganska missnöjd med köpet då den fräser, knastrar och sprakar högt och spottar ut e-vätska med jämna mellanrum så att man riskerar att bränna läppen. Har gjort research men ingenting verkar hjälpa. Har vänner som haft eGo AIO och de menar på samma problem.

Så jag funderar på att köpa en ny e-cigg. Finns det någon e-cigg ute på marknaden som är tekniskt välgenomtänkt, hållbar och av kvalitet? Tänker mig något i prisklassen 200-400:- och som inte är känd för att krångla. Vilken rekommenderar ni?
Citera
2017-06-16, 18:00
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tazzo
Tjo!

Köpte nyligen Joyetech eGo AIO. Ganska missnöjd med köpet då den fräser, knastrar och sprakar högt och spottar ut e-vätska med jämna mellanrum så att man riskerar att bränna läppen. Har gjort research men ingenting verkar hjälpa. Har vänner som haft eGo AIO och de menar på samma problem.

Så jag funderar på att köpa en ny e-cigg. Finns det någon e-cigg ute på marknaden som är tekniskt välgenomtänkt, hållbar och av kvalitet? Tänker mig något i prisklassen 200-400:- och som inte är känd för att krångla. Vilken rekommenderar ni?

Jag var också extremt missnöjd med min eGo AIO men då för att den brände coilsen bara efter 2 bloss även om man lät den stå med juice hela natten och även prepade coilsen innan.

Vad har du för VG/PG på din juice?

Kan rekommendera SMOK Stick V8 med Baby Beast tanken som kommer med, är väldigt nöjd med den.
Citera
2017-06-16, 22:54
Medlem
tazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Jag var också extremt missnöjd med min eGo AIO men då för att den brände coilsen bara efter 2 bloss även om man lät den stå med juice hela natten och även prepade coilsen innan.

Vad har du för VG/PG på din juice?

Kan rekommendera SMOK Stick V8 med Baby Beast tanken som kommer med, är väldigt nöjd med den.

35/65 använde jag.
okej, hur länge håller förångarna på SMOK stick v8/baby beast?

Känns som att de flesta tillverkare av e-cigaretter bygger in planerat åldrande i produkterna :/
Citera
2017-06-16, 23:07
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
35/65 använde jag.

Känns som att de flesta tillverkare av e-cigaretter bygger in planerat åldrande i produkterna :/

35/65 är ju väldigt lättflytande, testa en 50/50 om det blir bättre på din eGo AIO. Jag minns att min fungerade rätt bra på det. 70/30 kunde jag inte köra alls i min AIO då coilen brände direkt som sagt.

I min SMOK så har jag kört 70/30, 50/50 och 35/65 utan några större problem. Hade lite rinn vid 35/65 på den men det är tydligen inte rekommenderat att köra under 50/50 på SMOK då den kan läcka med lättflytande juicer.

Hur länge dom "håller" är lite svårt att svara på, brukar byta typ varje 1-2 veckor beroende på hur mycket jag röker för smakens skull. "Gamla" coils sköljer jag av under kranen i ett par minuter och låter dom torka så jag har några backup coils ifall det skulle skita sig någon gång. Dock plockar dom inte upp smaken så bra efter men fortsätter du byta regelbundet och skölja av coilsen så kan du nog köra dom ganska länge, förutsatt att du inte bränner någon av dom.
Citera
2017-06-17, 19:38
Medlem
Citat:
35/65 använde jag.

Börja använda rda/rta där du bygger egna coils så håller ett par coils i flera månader. Bara att byta bomull nån gång i veckan typ
Citera
2017-06-19, 00:17
Medlem
Är dethär nått att ha? ser igen info om batterimodellen dock. Vad måste man göra med en sånhär tex? kan någon förklara vad ska bytas ut hur ofta vad ska rengöras osv? Finns det skillnader på vad som behöver göras med olika e ciggs sorter? Blinkar nån lampa eller nått när man "rökt en cigg" i niktoin mägd så man vet när det är färdigrökt? vad ska man ha för nikotinhalt om man röker 15/20 ciggaretter om dagen? https://www.eciggonline.se/e-cigaret...k-1100mah.html Hur länge håller en E cigg vad ska bytas ut regelbundet? är väl mina frågor och skillnader på olika modeller.

Lite "krav" från mig det ska vara bra battei till e ciggen. Med det menar jag att den ska vara säker och CE märkt eller vad det heter. Den ska vara känd för att vara stabil inte börjat brinna och smattra osv inte för mycket krångel, inte komma alldelens för mycket rök har testat nån som det känndes som att man drog ett bloss från en rökmaskin från en konsert typ.
Den ska helst vara ganska liten och lätt att sköta. mellan 200 och absoult max 500.
hoppas att någon orkar svara på mina frågor ska kolla runt lite i tråden och på lite andra ställen
Citera
2017-06-20, 21:48
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marlbroman1994
hoppas att någon orkar svara på mina frågor ska kolla runt lite i tråden och på lite andra ställen

Vet ingenting om den modellen men i stort sätt alla "pen" liknande vapes har inbyggt batteri som du laddar med en USB kabel.

Den kommer inte säga till när du har rökt ungefär lika mycket som 1 cigg utan du får testa dig fram tills du är nöjd.

Det du behöver byta ut på en pen liknande vapes är brännare också kallat förångare eller coil på engelska.

I brännaren finns det bomull som suger åt sig e-juicen, bomullen är virad runt trådar i brännaren som värms när du trycker in knappen och detta skapar då röken. När bomullen blir gammal tappar du smak ifrån e-juicen och det är då dags att byta ut den.

Du behöver också fylla på med e-juice, e-juicen består av VG (vegetabiliskt glycerin) och PG (propylenglykol).

VG gör e-juicen mer tjockflytande och skapar röken
PG är mer lättflytande och står för den så kallade ”throat hiten”

E-juicen kan komma i många olika blandningar av dessa t. ex. 70/30, 65/35 50/50 100/0 etc. Vad som passar just dig och din cigg får du testa dig fram med.

Börja med 12mg nikotin i juicen och höj eller sänk sedan efter behag.

Hur länge e-juice räcker och hur länge dina brännare håller kan ingen svara på då det är helt individuellt.
Citera
2017-06-23, 15:15
Medlem
Måste man nästan själv testa
Citera
2017-06-23, 15:34
Medlem
Har försökt kolla igenom en del i den här tråden, men är alldeles för lat för att gå igenom hela, så jag frågar istället.

Har någon något tips på ecigg som liknar vanliga cigg som inte är engångscigg? Har sökt på google men resultaten e väldigt lite. Jag är mycket för känslan när man har ciggen i handen och själva formen på den så dessa vanliga vapes går inte an för mig riktigt så tänkte prova en som liknar en vanlig cigg istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in