2013-11-23, 17:36
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razoul
16mg pple

Du har inga problem med att du fr upp ssen i munnen iallafall?
Tror ev. att du frsker "andas" in ngan direkt frn tanken vilket gr det vldigt starkt. Du ska utan problem kunna ta "en mun" med nga och lta den vara i munnen en halv sekund innan du andas ner den.
Citera
2013-11-23, 18:13
Medlem
Razouls avatar
Inget lckage nej. Men knner knappt ngon smak, smakar och luktar lite brnt om ngot
Citera
2013-11-23, 18:22
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Inget lckage nej. Men knner knappt ngon smak, smakar och luktar lite brnt om ngot

Lter vldigt skumt. Har du provat att montera isr och ihop tanken?
Kolla att frbrnnaren sitter fast ordentligt i bottenplatta/rret och att gummikappan ovanfr veken inte pluggar igen och kvver veken.
Citera
2013-11-23, 22:21
Medlem
mina3grabbars avatar
Hr finns ganska bra bilder p hur man fyller p juice
http://e-shop.ie/product/evod-bcc-t3...ks/523500c6439

Medans jag var ute p upptcktsfrd hittade jag den hr sidan:
http://www.e-shop.ie
De lgger inte p ngon frakt.
"Free shipping worldwide"i
Citera
2013-11-23, 23:40
Medlem
Citat:
Mina efterlngtade juicer frn Fasttech kom igr. S jag tnkte dumpa mina Camels och ntligen brja vejpa.
Men jag mste gjort ngot fel. Fr det kommer knappt ngon rk och det brnner som fan bak i munnen och halsen.

Str att man ska kontrollerade bloss mellan 4-8 sekunder men jag klarar inte av mer n 2 sek innan jag hostar halsen av mig och det svider. Och jag r nd en storrkare.

PS jag r helt nibb nr det kommer till ecigg. Vet inte ens om jag satte ihop den rtt. Det var paketet med vision spinner och kanger protank mini ngon satte ihop ngra sidor bakt i trden.

Har du provat med att byta till en annan brnnare eller tank. Ni som har strre erfarenhet av protanken fr grna rtta mig om jag r ute och cycklar, men nr jag brjade vejpa fick I bland en mycket stark, pepprig smak och det tog mig lng tid att frst att veken blivit fr torr och jag fljdaktligen hade brnt cleromizern.
Citera
2013-11-24, 11:24
Medlem
Katamanjarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SUKS
Har du provat med att byta till en annan brnnare eller tank. Ni som har strre erfarenhet av protanken fr grna rtta mig om jag r ute och cycklar, men nr jag brjade vejpa fick I bland en mycket stark, pepprig smak och det tog mig lng tid att frst att veken blivit fr torr och jag fljdaktligen hade brnt cleromizern.

Lste p ngot forum att man kan f luftbubblor som hindrar juicen att komma in till gldtrden.
Detta avhjlpes genom att tppa till lufthlen och suga frsiktigt utan att aktivera batteriet.
Har ingen aning om hur man ska tppa till hlen med batteriet monterat p en Kanger, men det kanske fungerar om man lyckas?
Citera
2013-11-24, 12:03
Medlem
StarGate3000s avatar
Har nu skaffat en Innokin SVD (Fasttech) och en V3.0 (E-bloss) och en Vamo V.5 (L.Y.F)
https://www.dropbox.com/sc/9ojyx8a7ob9zkvd/uiDe21FZHE
Ett frsta intryck efter en batteriladdning p var o en. (SVD och Vamo i 350-mode):

Citera
2013-11-24, 17:59
Medlem
Tjo! r sugen p att prova p en elektronisk cigarett fr frsta gngen. Hade tnkt att bestlla frn elcigg.se, r det ngon som har bestllt dr ifrn frut? r det bra osv?

Det r frsta gngen jag ska prova och jag kper mest fr nyfikenhetens skull men ven fr att dmpa cigarettsuget. Det str mellan http://www.elcigg.se/ego-ce4-express...0ml-p-541.html
och http://www.elcigg.se/express-kit-10ml-refill-p-250.html. r det ngon vnlig sjl som har lust att frklara de stora skillnaderna mellan dessa tv E-Cigaretterna? r det stora skillnader? Finns det ngon som r "bttre" eller "smre" n den andre? Jag har lst p sidan om de tv olika och ven googlat och YouTube:at. Jag vet att eGo ce4 anvnder sig av en frngare och drfr mste man hlla inne en knapp under blosset? Vad r just den knappen till fr och varfr anvnds den inte p en "vanlig" el cigarett?.

Frlt om jag stller idiotiska frgor som r uppenbara! Uppskattar serisa svar vldigt mycket!

Tack!
Citera
2013-11-24, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heliumi
Tjo! r sugen p att prova p en elektronisk cigarett fr frsta gngen. Hade tnkt att bestlla frn elcigg.se, r det ngon som har bestllt dr ifrn frut? r det bra osv?

Det r frsta gngen jag ska prova och jag kper mest fr nyfikenhetens skull men ven fr att dmpa cigarettsuget. Det str mellan http://www.elcigg.se/ego-ce4-express...0ml-p-541.html
och http://www.elcigg.se/express-kit-10ml-refill-p-250.html. r det ngon vnlig sjl som har lust att frklara de stora skillnaderna mellan dessa tv E-Cigaretterna? r det stora skillnader? Finns det ngon som r "bttre" eller "smre" n den andre? Jag har lst p sidan om de tv olika och ven googlat och YouTube:at. Jag vet att eGo ce4 anvnder sig av en frngare och drfr mste man hlla inne en knapp under blosset? Vad r just den knappen till fr och varfr anvnds den inte p en "vanlig" el cigarett?.

Frlt om jag stller idiotiska frgor som r uppenbara! Uppskattar serisa svar vldigt mycket!

Tack!

Det ena r en cartomizer. blir mera cigg liknande och so far dom jag testat ett litet annat riv i halsen.

Det andra r en clearomizer tyvrr ingen bra sdan s risken r stor du ganska snabbt blir missnjd med vad den presterar.

Om du blddrar tillbaka lite i trden hittar du lite mera tips. verlag skulle jag gissa att den juice som ingr i det du kper dr smakar well skit. Det r dock en gissning dock s finns skert ngon som testat som kan ge ett bttre omdme om just den juicen personligen tycker jag all USA mix r skrp:P.

carto och clearo fungerar lite olika dr dom flest carto aktiverar batteriet direkt vilket gr att du inte behver trycka p ngon knapp d dom aktiveras nr du suger. Det andra batteriet krver att du hller in knappen fr att kunna dra ett bloss. Annars r batteriet "off".

Det lter krnligare med knapp men du vnjer dej brutalt fort och det r hstlngder bttre med knapp i lngden i min mening d batteriet aldrig kommer vara igng om du inte vill det typ.

Hittar du inte det du sker i trden r mitt tips detta .
Skriv ner hr vad som r viktigt utseende kostnad osv s kommer ngon vnlig sjl hr att plocka fram att paket som med stor sannolikhet kommer gra dej mera njd.
Senast redigerad av Ridan 2013-11-24 kl. 22:37.
Citera
2013-11-25, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heliumi

Tack!

Dr finns inga dumma frgor, alla r vi unga i brjan.

Jag har ingen erfarenhet med elcigg.se, men de r skert serisa (om det r rdslan att bli blst p pengar du tnker p).

Skall du bara prova fr nyfikenhetens skull, s kanske de du lnkat till funkar. Det r ingen strre kostnad ifall det inte faller dig p lppen. Men jag kan inte rekommendera ngon av dem ifall du vill smaka vad 'vejpning' verkligen kan erbjuda. Funkar skert som dmpning om man skall sluta och skall festa. (Jag vill ocks lyfta ett varningens finger fr deras siffror. Jag har mycket svrt att tro att du kan f ut 400 bloss per laddning/pfyllning.)

Jag tycker du fr ta dig en funderare ifall du knner fr att gra ett serist frsk i detta, eller om det r tnkt som en extragrej fr att rka lite mindre.

r det ett serist frsk, s kper du ett spinner-batteri och en pro-tank 2, kostar runt 450 pix.

r det extragrej, s kan du ta ditt lnkade paket med CE4 clearomizer. Den som du lnkade till som ser ut som en cigg r skit, rakt av mg.

Titta p lightyourfire.se, de har frdiga startpaket och en jttebra service.

Jag har skrivit en liten FAQ (som behver uppdateras lite), den finns i min signatur. Ls den, dr r lite matnyttigt om vad som r vad, samt hur det fungerar.

Oavsett vad du gr, s lycka till och vi r hr fr att hjlpa dig, om du behver support
Citera
2013-11-25, 10:38
Medlem
r det ngon som har provat White Devil frn slutanu.com?
Lite nyfiken p den. har folk runt mej som testat den som varit vldigt njda dom har ju dock ingen annan erfarenhet direkt s skulle vara intresant att hra ngra flera rster runt den.
Citera
2013-11-25, 12:32
Medlem
StarGate3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoegaz
...r det ett serist frsk, s kper du ett spinner-batteri och en pro-tank 2, kostar runt 450 pix.

r det extragrej, s kan du ta ditt lnkade paket med CE4 clearomizer. Den som du lnkade till som ser ut som en cigg r skit, rakt av mg.

Titta p lightyourfire.se, de har frdiga startpaket och en jttebra service.

Det stmmer skert p mnga, men jag skulle nog ha rekommenderat mig sjlv lite annorlunda nr jag var helt grn fr 2 mnader sedan.

Den hr Handlingslistan frn E-bloss.se borde jag sjlv ha gtt efter:

2 st Ismoka 1,6 ml clearomizers
2 st Ismoka huvud 1,8 Ohm (ger mer smak n hgre Ohm)
2 st eGo eller ePuff batterier (1000mAh rcker lngre n 650 mAh)
1 st eGo/ePuff USB laddare
5 pack 3ml provsmaker (T.ex. RY4 och Cream Coffee och tre andra)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in