2014-12-01, 00:38
Medlem
Chester.Molesters avatar
Inhandlade en E-cigg tidigare idag och väntar spänt på att paketet ska komma fram . Valde att köpa paketet "Super Spinner Kraftpaket" hos Cigoteket.se. Tittade på en youtube video då batteri av typen "spinner" verkade mycket lovande. Kändes som ett mycket prisvärt paket då följande ingick. Kalaset gick på 469kr exklusive frakt, men valde då att köpa ytterligare en e-liquid för att kompensera för fraktavgiften då frakten blev gratis >500 kr.

1 x Vision Spinner II 1600 mAh
1 x Mini Protank III
1 x USB-laddare
1 x Väggadapter
1 x Nålflaska
1 x Snygg Etui förvaringsväska
1 x Valfri e-liquid
2 x Extra Brännare till Mini Protank 3

Jag valde e-liquiden Tobak - premium med en styrka på 18mg. Röker inte till vardags så kanske är för starkt? Hur länge räcker en flaska på 10ml? Har något testat Mini protank III och kan säga något om hur den är?
Senast redigerad av Chester.Molester 2014-12-01 kl. 00:41.
Citera
2014-12-01, 10:35
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
I ärlighetens namn så tror jag inte ens dom läser vad dom skriver. Dom får ett pressmess sätter sin stämpel på det och printar det som "fakta"

Nej, du har väl rätt antar jag. Man måste ju inte läsa skiten heller...men det som stör är att dom fortfarande har så stor makt. Tänk om det leder till förbud av el-cigg ?...inte helt otippat i det här landet ju...
Citera
2014-12-01, 11:15
Medlem
StarGate3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tumbleeweed
Nej, du har väl rätt antar jag. Man måste ju inte läsa skiten heller...men det som stör är att dom fortfarande har så stor makt. Tänk om det leder till förbud av el-cigg ?...inte helt otippat i det här landet ju...
Ja dom motverkar ju övergången till de betydligt mindre farliga e-ciggen med sina skriverier.
Men jag tror att Sverige som EU-land har svårt att helt förbjuda sådant som är tillåtet i EU.
Fast jag har lyssnat med alla riksdagspartier och alla ogillar e-cigg. Utom SD som inte tagit ställning ännu.
Så de kommer väl att starkt försvåra det hela, t.ex. genom att kräva godkännande av Läkemedelsverket innan de får säljas i Sverige.
Citera
2014-12-01, 11:55
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarGate3000
Ja dom motverkar ju övergången till de betydligt mindre farliga e-ciggen med sina skriverier.
Men jag tror att Sverige som EU-land har svårt att helt förbjuda sådant som är tillåtet i EU.
Fast jag har lyssnat med alla riksdagspartier och alla ogillar e-cigg. Utom SD som inte tagit ställning ännu.
Så de kommer väl att starkt försvåra det hela, t.ex. genom att kräva godkännande av Läkemedelsverket innan de får säljas i Sverige.

Gissar på att de kommer skatta skiten ur det ifall de inte kan förbjuda det helt. Råder alla att bunkra upp med e-juice närmsta året. Om ett par år kommer en flaska kosta typ 100 spänn eller nåt.
Citera
2014-12-01, 13:37
Medlem
phobic03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
ok.

har kört ett par dagar nu. Efter lite råd här i tråden av Greenstuff gick direkt förbi nybörjarkiten och köpte en Vision Spinner II med en Nautlilus Mini.
Har botaniserat runt lite på e-juicemarknaden och fastnat för en del märken som jag nu börjat testa. Dock tror jag att jag redan hittat min juice...

Digby´s Oriental Plunder. Smakar som en riktigt lyxig vattenpipetobak jag fick smaka för typ 10 år sedan och den smaken glömmer jag aldrig. Inte någon sån där rödaktig sörja du köper hos turken på hörnet, utan en den riktigt lyxiga varianten som kostar ett par hundra för en burk i snusdose-storlek.

Kommer aldrig röka en cigg igen om jag kan få såna ljuvliga smaker ist.
prövade även två andra Digby juicer - Gunpowder (stark och fullkomligt vidrig, smakar gummi typ kondom) samt Apple & Cinnamon, vilken smakade precis som äppelpaj med kanel och vaniljsås, dock utan sötsliskig eftersmak.
Nu har jag några Mount Baker (coumarin och Hawk sauce) och några Miss Lord (absinth o nån till kommer inte ihåg) att gå igenom.

Det svenska utbudet jag sett har nästan alltid varit klent och oerhört trist i många fall. De flesta verkar köra på juicer som ser ut som rengöringsprodukter på etiketten och för mig verkar det som att de som ångar de där juicerna gör det som något slags substitut för cigaretter, men jag måste säga att när jag puffar Oriental Plunder så finns det inte en cigg som kommer i närheten i vare sig smak eller känsla.

Om fler bara insåg hur jävla bra juicer det finns så skulle de inte ha några problem med att slänga ciggen för gott.

Galet gott!

Gillar du inte Hawk Sauce så köper jag gärna den av dig!
Citera
2014-12-01, 13:44
Medlem
phobic03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chester.Molester
Inhandlade en E-cigg tidigare idag och väntar spänt på att paketet ska komma fram . Valde att köpa paketet "Super Spinner Kraftpaket" hos Cigoteket.se. Tittade på en youtube video då batteri av typen "spinner" verkade mycket lovande. Kändes som ett mycket prisvärt paket då följande ingick. Kalaset gick på 469kr exklusive frakt, men valde då att köpa ytterligare en e-liquid för att kompensera för fraktavgiften då frakten blev gratis >500 kr.

1 x Vision Spinner II 1600 mAh
1 x Mini Protank III
1 x USB-laddare
1 x Väggadapter
1 x Nålflaska
1 x Snygg Etui förvaringsväska
1 x Valfri e-liquid
2 x Extra Brännare till Mini Protank 3

Jag valde e-liquiden Tobak - premium med en styrka på 18mg. Röker inte till vardags så kanske är för starkt? Hur länge räcker en flaska på 10ml? Har något testat Mini protank III och kan säga något om hur den är?

18mg nic är ganska starkt ja, skulle rek 12mg om du inte är van rökare/snusare. Sen om du inte röker cig så varför välja Tobakssmak? det finns så mycket goda smaker som inte smakar som en äcklig cigg
Citera
2014-12-01, 16:10
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phobic03
Gillar du inte Hawk Sauce så köper jag gärna den av dig!
Har inte steepat den än men den luktar lite väl sött just nu. Inte smakat den heller. Känns spontant som ett felköp när jag kände den starka godismaken.
Gillar mer kryddiga, jordiga smaker.

Men vi får se. Alla verkar ha den som favorit av MBV juicerna.
Citera
2014-12-01, 16:32
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
ok.

har kört ett par dagar nu. Efter lite råd här i tråden av Greenstuff gick direkt förbi nybörjarkiten och köpte en Vision Spinner II med en Nautlilus Mini.
Har botaniserat runt lite på e-juicemarknaden och fastnat för en del märken som jag nu börjat testa. Dock tror jag att jag redan hittat min juice...

Digby´s Oriental Plunder. Smakar som en riktigt lyxig vattenpipetobak jag fick smaka för typ 10 år sedan och den smaken glömmer jag aldrig. Inte någon sån där rödaktig sörja du köper hos turken på hörnet, utan en den riktigt lyxiga varianten som kostar ett par hundra för en burk i snusdose-storlek.

Kommer aldrig röka en cigg igen om jag kan få såna ljuvliga smaker ist.
prövade även två andra Digby juicer - Gunpowder (stark och fullkomligt vidrig, smakar gummi typ kondom) samt Apple & Cinnamon, vilken smakade precis som äppelpaj med kanel och vaniljsås, dock utan sötsliskig eftersmak.
Nu har jag några Mount Baker (coumarin och Hawk sauce) och några Miss Lord (absinth o nån till kommer inte ihåg) att gå igenom.

Det svenska utbudet jag sett har nästan alltid varit klent och oerhört trist i många fall. De flesta verkar köra på juicer som ser ut som rengöringsprodukter på etiketten och för mig verkar det som att de som ångar de där juicerna gör det som något slags substitut för cigaretter, men jag måste säga att när jag puffar Oriental Plunder så finns det inte en cigg som kommer i närheten i vare sig smak eller känsla.

Om fler bara insåg hur jävla bra juicer det finns så skulle de inte ha några problem med att slänga ciggen för gott.

Galet gott!

Vad skoj att du har kommit igång!
Jo, e-juice köper jag numera uteslutet från USA....

Om du tycker om lite mer komplexa juicer/Gourmet juicer så kan jag rekommendera:

http://www.giantvapes.com/

De har många av de hypade märkena (dyrare än att köpa Hangsen & annan nödproviant men upplevelsen ligger på ett helt annat plan). De skickar snabbt också!

MBV är enormt prisvärda (då man beställer direkt från dem).... speciellt när man hittat de guldkorn som passar ens egna palett. Hawksause tycker jag påminner om Thug juice....men svagare på mentholen.....en behaglig & fräsch juice helt enkelt.
Citera
2014-12-01, 18:18
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenStuff
Vad skoj att du har kommit igång!
Jo, e-juice köper jag numera uteslutet från USA....

Om du tycker om lite mer komplexa juicer/Gourmet juicer så kan jag rekommendera:

http://www.giantvapes.com/

De har många av de hypade märkena (dyrare än att köpa Hangsen & annan nödproviant men upplevelsen ligger på ett helt annat plan). De skickar snabbt också!

MBV är enormt prisvärda (då man beställer direkt från dem).... speciellt när man hittat de guldkorn som passar ens egna palett. Hawksause tycker jag påminner om Thug juice....men svagare på mentholen.....en behaglig & fräsch juice helt enkelt.

Jag är av den bestämda uppfattningen att om man ska göra något som är dåligt eller tveksamt för en ur ett hälsoperspektiv, då ska man välja det bästa man har råd med. All söndring är så mycket mer behaglig när den görs med lite flärd och smak.

Kolla upp lite vad som händer i England också. Tycker att det är där det mest spännande kokas ihop av vad jag kunnat uppleva via nätet iaf. Allt i små batcher. Är sjukt nyfiken på Dr Stanley Clark's Original Snake Oil.

Killen bakom gör bara denna enda juice och folk verkar bli mer eller mindre besatta av den.

http://allthejuices.com/juice/dr-sta...cipe-snake-oil
Citera
2014-12-01, 21:39
Medlem
Chester.Molesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phobic03
18mg nic är ganska starkt ja, skulle rek 12mg om du inte är van rökare/snusare. Sen om du inte röker cig så varför välja Tobakssmak? det finns så mycket goda smaker som inte smakar som en äcklig cigg
Snusar typ 1 dosa i veckan så det blir nog ok hoppas jag. Röker inte till vardags men på fest och gillar smaken, tycker att de smakerna som finns till vattenpipa etc smakar så fruktansvärt artificiellt.
Citera
2014-12-02, 00:34
Medlem
Har vejpat sen i februari, tror jag har landat i vilka grejer jag trivs med bäst, som liksom funkar på daglig basis.

Kayfun lite med nanotank, box med dna30 chip, en mekanisk mod och drippers med mindre luftflöde.

Juicer håller jag på testar fortfarande, har senaste tiden kört mycket på liquid voyage.
Citera
2014-12-02, 12:08
Medlem
Lite info om nikotinintaget i e-cigg från Nature:

In fact, it took about 35 minutes of vaping with the new-generation device at high wattage in order to obtain plasma levels similar to smoking one cigarette in 5 minutes.

The use of 18 mg/ml nicotine-concentration liquid probably compromises ECs' effectiveness as smoking substitutes; this study supports the need for higher levels of nicotine-containing liquids (approximately 50 mg/ml) in order to deliver nicotine more effectively and approach the nicotine-delivery profile of tobacco cigarettes.

http://www.nature.com/srep/2014/1402...srep04133.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in