2015-11-15, 15:10
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strumptrollet
Diacetyl finns i de smaker som är "gräddiga" t.ex. cauppuchino eller smörkola. Vissa tillverkare använder inte detta öht men då får du fråga dem direkt.

Lättast (och roligast) är ifall du blandar själv med VG och smakessenser t.ex.
http://www.lightyourfire.se/e-liquid...oncept-liquids
http://www.lightyourfire.se/e-liquid...t-smakessenser

Jag kommer inte riktigt ihåg blandningsradien men ungefär 20-30 % essens till 70-80 % basvätska. Så 2-3 ml essens + 7-8 ml VG = 10 ml färdig produkt. Det är en hel vetenskap i sig att blanda själv och väldigt roligt om man har utrymmet och tillräckligt bra ventilation.

Skulle inte rekommendera över 10% smakessens om man använder flavourart. 9-10% funkade för mig i början men det är jävligt smakrikt så jag har minskat och kör sällan över 6% smakessens och 60/40 vg/pg.

Skulle rekommendera att hålla sig till 2-6% smakessens för flavourart.

De nya flaskorna är ca 40 droppar per milliliter, så 4 droppar är 1% om du ska göra en sats på 10ml. Redan vid 0,25% (en droppe) kan smaker göra skillnad i recept med flera ingredienser.

När det gäller diacetyl så skriver flavourart i sin shop vilka smaker som innehåller diacetyl eller andra diketoner och avråder från att använda de essenserna för vaping. Om vi tar baconsmaken som exempel så skriver de såhär:
"This flavor contains Diacetyl and/or related diketones. Not suitable for vaping."
Citera
2015-11-16, 03:42
Medlem
Vad ska man göra om man inte fick med bomull av okänd anledning till eciggen? Finns det något nödtips, går det att ta en vanlig bomullstuss eller måste jag vänta på att bomullen ska komma och använda specifik bomull för elcigg?

MVH. Newbie
Citera
2015-11-16, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyfang
Jag tror att "vejpa" med organisk bomull även förbättrar smaken.
Ekologisk bomull.
Citera
2015-11-16, 15:04
Medlem
Tips på bra e-cigarettbutik i GBG? Hur stor mängd diacetyl finns i "vanliga" e-juice?
Citera
2015-11-17, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyfang
Tips på bra e-cigarettbutik i GBG? Hur stor mängd diacetyl finns i "vanliga" e-juice?
Det finns inget som heter "vanliga" e-juice, eller så menar du någon specifik smak. Alla smaker som inte är gräddiga innehåller inte diacetyl.

Citat:
A 2014 publication found that diacetyl was present in many sweet-flavoured electronic cigarette liquids. According to that research, diacetyl is approved for food use, but is associated with respiratory disease when inhaled. The study concluded that diacetyl is an avoidable risk for electronic cigarette liquid, and measures could be taken by the industry to eliminate its usage, without limiting availability of flavors.
https://en.wikipedia.org/wiki/Diacet...nic_cigarettes
Citera
2015-11-17, 21:52
Medlem
Går det att köpa färdiga coils på nätet?
Har köpt en Subux Mini och är lat.

MVH. Newb
Citera
2015-11-18, 21:28
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hawkseye
Går det att köpa färdiga coils på nätet?
Har köpt en Subux Mini och är lat.

MVH. Newb

Kopior
Äkta

Jag har aldrig testat köpt coil i subtank, men om jag skulle göra det hade jag nog satsat på äkta.
Citera
2015-11-21, 01:51
Medlem
Tips på bra sida med stort sortiment av juicer, svensk och helst att man kan sortera efter popularitet/pris osv?

Någon som för övrigt har tips på någon juice man inte får missa? Nikotinfritt, hög VG.
Citera
2015-11-21, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hawkseye
Tips på bra sida med stort sortiment av juicer, svensk och helst att man kan sortera efter popularitet/pris osv?

Någon som för övrigt har tips på någon juice man inte får missa? Nikotinfritt, hög VG.
lightyourfire.se
elcigg.se
Citera
2015-11-26, 20:27
Medlem
Vad tycker kära FBare om atlantis v2? Totalt kär i min 0.3ohm men hsr dock bara batterimod för 50w så får bli 0.5 när denna är slutkörd!

Länge leve sub ohm!
Citera
2015-11-28, 11:30
Medlem
Svar till alla som funderar på Subohm, ärligt talat så köp vilken ni vill för alla fungerar lika vissa är bara mer eller mindre bomull i. Men köp en tank ni tycker är snygg, och som finns coilar här i Sverige i alla fall.
Men en som jag rekomendera är Subego Tc kontroll med 3 olika temperaturer,på vapeinnorth.se ett mycket bra kit som precis släppts i Usa. Jag hade önskat att jag själv hade det kittet när jag började hade blivit minst 10 gånger billigare då fast kanske inte lika roligt för man får ju testa en hel del tankar innan man är nöjd
Citera
2015-11-28, 20:49
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Hej!

Har läst en del i tråden men jag känner mig ganska lost. Är rökare sen en tid tillbaka med kortare avbrott och har börjat fundera på om man skulle prova en e-cigg för det är ju nikotinet man vill åt.

Jag söker efter ett bra nybörjar-set (priset är inte så noga om det är på grejer) och kanske någon sida där jag kan läsa på om detta?

Är det "bättre" ur medicinsk synvinkel att röka e-cigg?
Påverkar konditionen negativt av e-cigg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in