Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-19, 10:13
  #3577
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenStuff
Ok... jag förstår & önskar dig lycka till med ansatsen att sluta helt.... det finns ju en hel del som gjort just detta med hjälp av e-cig...de börjar på ex 18mg & trappar succesivt ner....12mg & sedan 6mg osv....

Har hört det också. Tycker att det enda man riskerar är att fastna på att vapa istället för att röka och det känns betydligt mer värt det också.

Om jag fattat en setup rätt så behöver man ett batteri och en clearomizer?

Förbrännaren finns väl i själva clearomizern?
Citera
2014-11-19, 10:17
  #3578
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo

Om jag fattat en setup rätt så behöver man ett batteri och en clearomizer?

Förbrännaren finns väl i själva clearomizern?

Yes, brännarhuvudet (coil) byter du ut när den inte längre gör vad den skall (hur ofta beror på hur du vapar & hur mycket).
Citera
2014-11-19, 10:21
  #3579
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenStuff
Yes, brännarhuvudet (coil) byter du ut när den inte längre gör vad den skall (hur ofta beror på hur du vapar & hur mycket).

Tack för hjälpen!
Inser att du säkert har rätt i din setup också och om jag känner min egen nikotin-craving rätt så kommer jag att sitta med ditt paket inom kort också och inte ha en tanke på att sluta med nikotin...
Citera
2014-11-19, 10:30
  #3580
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Tack för hjälpen!
Inser att du säkert har rätt i din setup också och om jag känner min egen nikotin-craving rätt så kommer jag att sitta med ditt paket inom kort också och inte ha en tanke på att sluta med nikotin...

He he... jo, men... då öppnas det upp en ny trevlig värld.... utforskandet av nya spännande smaker.... finns ju tusentals..... & ny hårdvara (den tekniska utvecklingen inom e-cig går väldigt snabbt).

Själv gick jag in i det här utan avsikten att sluta med nikotin.... nu vill jag inte ha annat än god e-juice

För mig & många fler så har vaping blivit en hobby....

Låt oss höra hur det går för dig efter att du fått hem paketet & prövat de första smakerna
Citera
2014-11-19, 14:14
  #3581
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenStuff

Jag har skrivit detta förut & det gäller fortfarande.... räkna med ca en tusing för den initiala kostnaden inklusive några flaskor e-juice (stor skillnad mellan smaker & tillverkare)....då kommer du inte att bli besviken.
Tänk på att det är väldigt mkt billigare att beställa från t.ex fasttech.

Samma paket blir runt 400:-, dock utan juice men det är ju försumbart.
Själv skulle jag dock rekommendera MVP 2.0 men jag har inte testat Eleaf så den kan ju naturligtvis vara bra också, dock kan du inte ladda telefonen med den.
Citera
2014-11-19, 14:35
  #3582
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenapZ
Tänk på att det är väldigt mkt billigare att beställa från t.ex fasttech.

Samma paket blir runt 400:-, dock utan juice men det är ju försumbart.
Själv skulle jag dock rekommendera MVP 2.0 men jag har inte testat Eleaf så den kan ju naturligtvis vara bra också, dock kan du inte ladda telefonen med den.

Fasttech är grymt bra.... beställer själv regelbundet från FT.... största problemet är att tar det ca 3 veckor innan man får försändelsen så det krävs lite framförhållning..... sedan så väljer jag att vara selektiv med vad jag beställer från dem.
Citera
2014-11-20, 04:15
  #3583
Moderator
NewDeers avatar
Sammanfogat ämnen /mod
Citera
2014-11-20, 10:06
  #3584
Medlem
StarGate3000s avatar
Jag har vejpat +1år nu men blir fortfarande helt ställd när en clearo börjat gurgla.

Försöker alla tips o trix. Torkar rent, kolla att allt är åtskruvat ordentligt, bränna utan att suga, blåsa, m.m.
Inget hjälper. Bara att hälla över kvarvarande e-juice till en ny clearo.

(Det var enklare med vanliga cigg)
Citera
2014-11-20, 22:03
  #3585
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarGate3000
Jag har vejpat +1år nu men blir fortfarande helt ställd när en clearo börjat gurgla.

Försöker alla tips o trix. Torkar rent, kolla att allt är åtskruvat ordentligt, bränna utan att suga, blåsa, m.m.
Inget hjälper. Bara att hälla över kvarvarande e-juice till en ny clearo.

(Det var enklare med vanliga cigg)

Vilken setup har du?
Ofta för mej har det antingen med batteri eller för lite vätska kvar att göra. Är det inget av dessa så slår jag ut vätskan och gör rent munstycket det löser det. Slå innebär ungefär som med en tom ketchupflaska när du ska ha ut det sista. Typ slå den mot marken i luften. Se till att ha papper över munstycket bara för det kan spruta rätt bra.
Citera
2014-11-21, 10:42
  #3586
Medlem
Jimbos avatar
Nån som vet vart man kan köpa en laddare till Vision Spinner II över disk i stockholm?
Citera
2014-11-21, 12:49
  #3587
Medlem
StarGate3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Vilken setup har du?
Ofta för mej har det antingen med batteri eller för lite vätska kvar att göra. Är det inget av dessa så slår jag ut vätskan och gör rent munstycket det löser det. Slå innebär ungefär som med en tom ketchupflaska när du ska ha ut det sista. Typ slå den mot marken i luften. Se till att ha papper över munstycket bara för det kan spruta rätt bra.
Kört med Kangers T3S sista tiden. Och den kan gurgla när det är <1ml kvar. Ska prova det där med att slå ut vätskan, inte bara hälla över till en annan tank.
/Tack
Citera
2014-11-21, 12:52
  #3588
Medlem
StarGate3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Nån som vet vart man kan köpa en laddare till Vision Spinner II över disk i stockholm?
http://www.slutanu.com/ är den enda fysiska butik jag känner till i stockholm (Vällingby)
En vanlig eGo-laddare ska funka även till Spinner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback