2014-11-11, 13:23
Citat:
Ursprungligen postat av mina3grabbar
Nu är det 1 år och 3 dagar sedan jag rökte min min sista analoga cigarett!
Tack till Flashback och denna tråd där jag fick info om att e-ciggisarna finns!

Grattis på 1-års dagen =) Hur mkt pengar tror du, lågt räknat du har sparat?
Citera
2014-11-12, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julagranar
Folk som säger att elcigg inte skadar eller påverkar kroppen kan ju dra åt helvette, har testat kompisars och det är väldigt löjligt att röka elcigg tycker jag.
"det skadar inte kroppen men jag vill ändå röka"
Ursäkta men det här var nog den dummaste kommentaren jag sätt.

Till att börja med så röker man inte, rök betyder förbränning medans det här är ångor.
Det är milsvid skillnad där. Därmed inte sagt att det är helt ofarligt, men fan så mycket bättre än cigaretter.

Om det är så jävla löjligt varför har du ens testat det då?

E-cigg är ett jättebra alternativ för folk som vill lägga av med tobak, naturligtvis skulle det vara bättre att lägga av helt men många människor klarar helt enkelt inte av det. Om det var så jävla enkelt skulle det inte finnas några rökare kvar längre.

Nu finns det ett alternativ som bevisligen är väldigt mycket billigare, väldigt mycket hälsosammare, går att använda i princip vart som helst och som inte stör omgivningen, och det tycker du är löjligt alltså?

Vad är det exakt som du tycker är löjligt här?
Citera
2014-11-12, 22:14
Medlem
mina3grabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Grattis på 1-års dagen =) Hur mkt pengar tror du, lågt räknat du har sparat?

Lågt räknat har jag nog sparat ca 10 000 kronor. Dock har jag köpt ganska många batterier, behållare, brännare och juicer. Har nog så det räcker för ett år...Jag rökte 1 paket om dagen i ca 25 år.
Citera
2014-11-12, 22:20
Medlem
SeMeNoMores avatar
Nu röker jag inte vanligtvis, men med elciggarna blir det att jag röker konstant eftersom man kan göra det inomhus.

Men gott är det!
Citera
2014-11-17, 23:30
Medlem
Var och köpte en elcigg i en turk-tobak på östermalm för några dagar sen, den tog slut samma dag för jag visste inte att den inte gick att fylla på innan jag köpte den.

Nu är jag ute efter en som går att fylla på och ser ut som en vanlig cigg (vit och orange vid munnen).

Föredrar fysiska butiker.
Citera
2014-11-18, 14:13
Medlem
xidmans avatar
e-cigg hjälp

Tjenare, är ganska säker på att jag har lagt denna tråd på fel ställe
men hittade inget bättre ställe. Så någon mod skulle väl kunna flytta den, tack.

Okej nu är det såhär jag har tänkt att beställa e-cigg och jag har tittat på denna.

http://www.electrocigarette.se/kompl...tt-komma-igang

Frågan är nu om jag ska köpa eGo CE4 eller eGo CE5 jag vill ha bra batteri tid, bra kvalité och även att det kommer mycket ånga när jag tar ett bloss.
För jag ska nämnligen använda denna för att göra rök ringar osv..
Citera
2014-11-19, 09:10
Medlem
Jimbos avatar
Set-up fråga - Bra, Anus?
Nybörjare.

Vision Spinner 2 1650 mAh + Clearomizer Innokin iClear 30b + Förångare Innokin iClear 30b X.I

Behöver jag något mer för att börja puffa? Ska jag titta på någon annan setup? Riktig jäkla djungel det här...
Citera
2014-11-19, 09:22
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Set-up fråga - Bra, Anus?
Nybörjare.

Vision Spinner 2 1650 mAh + Clearomizer Innokin iClear 30b + Förångare Innokin iClear 30b X.I

Behöver jag något mer för att börja puffa? Ska jag titta på någon annan setup? Riktig jäkla djungel det här...

Kör hellre på en Eleaf iStick + Aspire Nautilus Mini

En mycket bättre kombo & en som levererar både batterikapacitet & väldigt bra smak

köp även ett 5 pack med Nautilus bvc coils
Senast redigerad av GreenStuff 2014-11-19 kl. 09:25.
Citera
2014-11-19, 09:35
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenStuff
Kör hellre på en Eleaf iStick + Aspire Nautilus Mini

En mycket bättre kombo & en som levererar både batterikapacitet & väldigt bra smak

köp även ett 5 pack med Nautilus bvc coils

Känns spontant lite för dyr setup för att prova på och se om det är min grej...
Men okej. Vad är det för delar jag behöver för att börja vapa egentligen, oavsett märke?
batteri - förångare - munstycke?

tycker det är svårt att sätta ihop på just esmokes jämfört med andra sajter när man inte kan lingot.
Citera
2014-11-19, 09:53
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Känns spontant lite för dyr setup för att prova på och se om det är min grej...
Men okej. Vad är det för delar jag behöver för att börja vapa egentligen, oavsett märke?
batteri - förångare - munstycke?

tycker det är svårt att sätta ihop på just esmokes jämfört med andra sajter när man inte kan lingot.

Chansen att du kommer att tycka om det är stor.... men, köper du för billigt så kommer du ändå snart att köpa dyrare & det första kit du köpte kommer bara att samla damm.

Återförsäljarna vet att de flesta tänker som dig (jag gjorde det samma men ändrade mig i sista stund) & kränger mycket av nybörjarpaketen med små billiga plasttankar & sunkiga svaga ego batterier.

Om du går från tobak till detta så vill du ju försöka (antar jag) byta en (o)vana mot en betydligt mycket mer hälsosam vana.... då kommer du också inte heller att nöja dig med en enda setup. Vad händer om du ex tappar tanken eller batteriet i golvet & något går sönder.... utan att du har en backup? Dvs, du kommer snart att ha minst ett par bra tankar & ett par bra batterier....om inte mer.
Detta också för att det är trevligt att under dagen smidigt alternera mellan smaker.

Jag har skrivit detta förut & det gäller fortfarande.... räkna med ca en tusing för den initiala kostnaden inklusive några flaskor e-juice (stor skillnad mellan smaker & tillverkare)....då kommer du inte att bli besviken.
Senast redigerad av GreenStuff 2014-11-19 kl. 09:55.
Citera
2014-11-19, 10:02
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenStuff
Chansen att du kommer att tycka om det är stor.... men, köper du för billigt så kommer du ändå snart att köpa dyrare & det första kit du köpte kommer bara att samla damm.

Återförsäljarna vet att de flesta tänker som dig (jag gjorde det samma men ändrade mig i sista stund) & kränger mycket av nybörjarpaketen med små billiga plasttankar & sunkiga svaga ego batterier.

Om du går från tobak till detta så vill du ju försöka (antar jag) byta en (o)vana mot en betydligt mycket mer hälsosam vana.... då kommer du också inte heller att nöja dig med en enda setup. Vad händer om du ex tappar tanken eller batteriet i golvet & något går sönder.... utan att du har en backup? Dvs, du kommer snart att ha minst ett par bra tankar & ett par bra batterier....om inte mer.
Detta också för att det är trevligt att under dagen smidigt alternera mellan smaker.

Jag har skrivit detta förut & det gäller fortfarande.... räkna med ca en tusing för den initiala kostnaden inklusive några flaskor e-juice (stor skillnad mellan smaker & tillverkare)....då kommer du inte att bli besviken.

Tack för bra info!
Tanken, eller förhoppningen, är att sluta helt med nikotin så småningom.
Vill mest ha den som någon slags stöd som jag kan ta ett par hits ur när det börjar krypa i kroppen, samt ta några hits om det är festligt värre.

Gillade just den koniska formen med min setup framför den fyrkantiga, vilket kanske är ett jävligt dumt utgångsläge iofs.
Citera
2014-11-19, 10:09
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Tack för bra info!
Tanken, eller förhoppningen, är att sluta helt med nikotin så småningom.
Vill mest ha den som någon slags stöd som jag kan ta ett par hits ur när det börjar krypa i kroppen, samt ta några hits om det är festligt värre.

Gillade just den koniska formen med min setup framför den fyrkantiga, vilket kanske är ett jävligt dumt utgångsläge iofs.

Ok... jag förstår & önskar dig lycka till med ansatsen att sluta helt.... det finns ju en hel del som gjort just detta med hjälp av e-cig...de börjar på ex 18mg & trappar succesivt ner....12mg & sedan 6mg osv....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in