2017-03-06, 21:15
Medlem
Tattarhunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nachtzeit
Precis bytt till 0,3 ohm-coil på min Eleaf Pico 75w med Melo III mini-tanken. Både på 30w, som ju är lågt som fan för en 0,3-coil, och på 50w händer det ingenting på en hel sekund när jag trycker på knappen, sen börjar det spraka till mer än vanligt, och som alltid är smaken asdålig med en ny coil innan jag hunnit köra igenom typ två fulla tankar.

Varför tar det sådan tid innan det händer något från det att jag trycker in knappen dock? Det känns märkligt, och jag kan inte komma på varför det kan tänkas vara såhär.

ju högre Watt du kör ju fortare tänder den till och blir varm.
tycker du smaken fortsätter vara dålig kan jag varmt rekommendera TFv8 Baby beast.
helt underbar smak och mycket moln
Citera
2017-03-06, 22:27
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tattarhunter
Min Pico https://www.vapes.se/produkt/startki...k-pico-75w-tc/

Batteriet jag köpte https://www.vapes.se/produkt/tillbeh...2-20a-3000mah/

Tack så mycket för länken! Om min ekonomi tillåter så blir det lätt en sån där
Citera
2017-03-07, 20:22
Medlem
Citat:
ju högre Watt du kör ju fortare tänder den till och blir varm.
tycker du smaken fortsätter vara dålig kan jag varmt rekommendera TFv8 Baby beast.
helt underbar smak och mycket moln

Jo, men med tanke på att coilen fortfarande är ny och inte hunnit genomgå ens 2 ml juice så är jag rädd för att pusha den för hårt. Det står visserligen på den att rekommenderad wattnivå är 70-80, men det låter jävligt högt. Sist jag körde 0,3 ohm-coil i min Pico Eleaf 75w så räckte 35-45 watt gott...

Blandar för övrigt egen juice, blir snuskigt billigt såhär
Citera
2017-03-07, 20:56
Medlem
Tattarhunters avatar
Citat:
Jo, men med tanke på att coilen fortfarande är ny och inte hunnit genomgå ens 2 ml juice så är jag rädd för att pusha den för hårt. Det står visserligen på den att rekommenderad wattnivå är 70-80, men det låter jävligt högt. Sist jag körde 0,3 ohm-coil i min Pico Eleaf 75w så räckte 35-45 watt gott...

Blandar för övrigt egen juice, blir snuskigt billigt såhär

Jag ska kolla om jag har någon 0.3 ohm coil liggandes så ska vi se hur min melo mini 3 går vid ca 35-40 och 60+ 😀
Citera
2017-03-07, 21:52
Medlem
Citat:
Jag ska kolla om jag har någon 0.3 ohm coil liggandes så ska vi se hur min melo mini 3 går vid ca 35-40 och 60+ 😀

Det vore väldigt uppskattat! Enda skillnaden jag kommer på på rak arm är i så fall att min fortfarande genomlider en viss inkörningsperiod, men om din också är ny så blir det sannerligen intressant
Citera
2017-03-08, 15:00
Medlem
Jag är riktigt grön på ecigg och har precis köpt hem ett nybörjarkit. https://www.cigoteket.se/e-cigg/startkit/nyborjare/ego-dubbel-startkit/

Har ingen koll på hur jag ska använda den.
Ska man hålla inne knappen en stund innan man inhalera?
Jag vill ha så lik cigg-känsla som möjligt.

Alla tänkbara tips är toppen
Citera
2017-03-08, 20:14
Medlem
Tattarhunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dajmglassen
Jag är riktigt grön på ecigg och har precis köpt hem ett nybörjarkit. https://www.cigoteket.se/e-cigg/startkit/nyborjare/ego-dubbel-startkit/

Har ingen koll på hur jag ska använda den.
Ska man hålla inne knappen en stund innan man inhalera?
Jag vill ha så lik cigg-känsla som möjligt.

Alla tänkbara tips är toppen

bara testa dig fram.
Citera
2017-03-08, 20:15
Medlem
Tattarhunters avatar
Citat:
Det vore väldigt uppskattat! Enda skillnaden jag kommer på på rak arm är i så fall att min fortfarande genomlider en viss inkörningsperiod, men om din också är ny så blir det sannerligen intressant

min coil 0.3 coil är lite använd, med 65/35 Juice, upplever att den går sakta att tända till på 30-40W upplever den bättre i 50W
Citera
2017-03-09, 04:25
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Closter
Jag har funderat på att byta upp mig från cigarrliknande vapes till en Smok Osub 80w, vad har ni för erfarenheter av den? Har ni förslag på en bättre vaporizers som ger riktigt fina moln utan att kosta skjortan?

Någon särskild anledning till att du tänkt dig just den modellen? Jag har ingen erfarenhet av den annat än att jag sett och tafsat lite lätt på den i butik så det är dels av estetiska skäl (som du givetvis kan skita i eftersom smaken är som baken) men också att den verkar vara lika dyr (nåja, hundralappen skiljer) som en SMOK Alien (220w).

I andra hand hade jag kört på den (billigare än osub80w) alien baby (85w men verkligen i fickformat). Nu höll jag mig till SMOK iom att du var inne på deras sortiment själv men jag skulle säga att ja, om du sitter med en vanlig ecigg så byt genast upp dig, men kanske inte med just den du tänkt dig.

Min första mod var annars en eleaf pico som jag sett många andra i tråden kör med också, det var en förträfflig nybörjarpryl imho.

edit: jag valde en alien 220w själv och är därför partisk, ska tilläggas.
Citera
2017-03-09, 10:27
Medlem
Vad rekommenderar ni för ejuice?

Jag köpte Liqua men efter att ha kollat runt verkar den vara för dålig konsistens.
Citera
2017-03-11, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dajmglassen
Vad rekommenderar ni för ejuice?

Jag köpte Liqua men efter att ha kollat runt verkar den vara för dålig konsistens.

Vill du komma billigt undan skulle jag rekomendera dig att leta upp lite hemmablandare på facebook.
Skicka ett PM så kan jag länka ett gäng.
Citera
2017-03-11, 15:35
Medlem
Nevermind
Senast redigerad av Lee Sterling 2017-03-11 kl. 16:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in