2015-09-26, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pung-kula
Eller så börjar du med diy och producerar ett lass juice och sparar en hacka

Tittat lite på fasttech och såg ipv d2 för 43 dollar.

Den har inte den batterikapacitet jag söker men tänkte att man kanske kunde lösa det genom att ha 2st 3100mah 18650 batterier och helt enkelt byta under dagen om den dör, ett extra batteri tar inte mycket plats i jackan eller väskan.

Vad säger ni, bra och prisvärt eller ska jag se mig om efter något annat?

Om jag minns rätt du har redan en 30w varför köpa inte en till?
Alternativ, halvera din e-juice konsumtion. Jag har gjort det från 4ml till 2ml om dagen
Citera
2015-09-26, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nidex
Istick 100w ska ha riktigt dålig byggkvalitet, jag hade inte köpt den. Hade jag varit dig hade jag nog köpt en ipv4s.

Det går, har själv gjort det. Skulle dock absolut inte rekommendera att du gör det om du inte har lödkunskaper och är helt grön på vaping. Det är ganska avancerat och gäller att man vet vad man gör för att undvika att skada sig.
Vilken temperatur för vaping används? Hur beräknade du Ohm? Jag vet inte vilka typer av batterier som lämpar sig, så jag väntar med att göra en egen.. det finns möjliga risker.
Citera
2015-09-26, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyfang
Vilken temperatur för vaping används? Hur beräknade du Ohm? Jag vet inte vilka typer av batterier som lämpar sig, så jag väntar med att göra en egen.. det finns möjliga risker.

Här får du beräkna din Ohm:
http://www.steam-engine.org/coil.asp?
Citera
2015-09-26, 23:39
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enator12
Om jag minns rätt du har redan en 30w varför köpa inte en till?
Alternativ, halvera din e-juice konsumtion. Jag har gjort det från 4ml till 2ml om dagen

Vill gärna ha något med bättre batteritid än istick 30w. Misstänker att mitt batteri inte mår bra och funderar på att öppna upp och stoppa i ett 3100mah 18650 batteri för att se om det gör skillnad.

Använder bara min 30w hemma, om jag ska ut längre stunder tar jag med min 50w istället pga den goda batteritiden.
En istick 50w utan knapproblem hade varit optimalt, så det är lite svårt att hitta något liknande som inte har rykte om sig att ha skitkvalitet. Ipv d2 verkar bra fast den har inte step down i power mode.

Att minska konsumtionen av juice kommer inte på fråga, subtank mini slukar juice så min konsumtion har snarare ökat.
Citera
2015-09-27, 13:20
Medlem
mina3grabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Vad skulle ni rekommendera för en nybörjare inom e-cigg världen?

Är det här något att satsa på?

http://www.elekcig.se/nyboerjarset

Eller är det bara något skit som dom säljer för ett överpris för att lura en nybörjare som mig?

Du hittar samma utrustning här:

https://www.fasttech.com/products/0/...geable-1300mah

Jag har "rökt" den här typen av e-cigs i 2 år nästa månad.
Inte en vanlig cig under den tiden
Citera
2015-09-28, 06:56
Medlem
Nidexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyfang
När man gör sin egen är det mer avancerade saker man tänkt sig än bara en vanlig tub och tank som du kanske sett tidigare. Egentligen är det inte så värst svårt, men en nybörjare lär ju inte behöva bygga en själv, ett enkelt startkit räcker. Om man tycker det verkar roligt kan man ju göra det om man vill. /r/OpenPV på reddit finns folk som sysslar med det och diskuterar det där, du kan ju kolla in det om det verkar intressant.
Citera
2015-10-01, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisfia
Finns det verkligen, på riktigt, ingen fysisk butik i Göteborg som säljer e-ciggvätska med nikotin?

Det finns 3 fysiska butiker i Göteborg. http://www.elcigarett.se/butiker
Citera
2015-10-02, 11:10
Medlem
pung-kulas avatar
Mina coils som jag gör själv slutar alltid på 0.9 eller 1.0 ohm. Har nyss lyckats göra en 0.8 ohm genom att göra den 2,5mm och endast fyra varv men har inte testat den än.

Senaste dagarna har livslängden på coilsen varit sämre än tidigare också, det var efter att jag insåg hur coil master skulle användas, innan dess snurrade jag helt för hand och använde inte ens hålet där man trär igenom tråden (visste inte ens att man skulle göra det), fulare coils men jag fick bättre smak och bättre livslängd.

Jag skulle gärna vilja göra en coil på 0.5 ohm, hur gör jag?

Informationen i steam engine förstår jag mig inte på.
Citera
2015-10-02, 12:07
Medlem
Vad har du för tråd? Om du har 28 Kanthal är det svårt att göra ,5. Du måste gå ned till kanske 24 Kanthal.
Senast redigerad av Enator12 2015-10-02 kl. 13:03.
Citera
2015-10-02, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nidex
När man gör sin egen är det mer avancerade saker man tänkt sig än bara en vanlig tub och tank som du kanske sett tidigare. Egentligen är det inte så värst svårt, men en nybörjare lär ju inte behöva bygga en själv, ett enkelt startkit räcker. Om man tycker det verkar roligt kan man ju göra det om man vill. /r/OpenPV på reddit finns folk som sysslar med det och diskuterar det där, du kan ju kolla in det om det verkar intressant.
Första gången kan jag tänka mig ett startkit för att bygga själv. Jag vill lära mig hur man ställer in hur mycket ånga som ska produceras.
Citera
2015-10-02, 20:10
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enator12
Vad har du för tråd? Om du har 28 Kanthal är det svårt att göra ,5. Du måste gå ned till kanske 24 Kanthal.

Jag kör 28. Tack för tipset, ska satsa på 24 nästa gång jag handlar. Awg är måttet på tjockleken enligt nån skum amerikansk enhet right?
Citera
2015-10-02, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pung-kula
Jag kör 28. Tack för tipset, ska satsa på 24 nästa gång jag handlar. Awg är måttet på tjockleken enligt nån skum amerikansk enhet right?

http://lmgtfy.com/?q=Awg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in