2014-06-11, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Jag beställde nu en "starter" från swecig.se de verkar vara seriösa. Men kanske väl dyra.
Vad tror ni?
Lite källkritik såhär på morgonen. Deras org-nr som de har skrivit ut på hemsidan "finns inte". Deras riktiga org-nr är 556909-0268 och heter egentligen Landvetter GBG Trading AB. Bolaget registrerades i november 2012 och har F-skattesedel sedan mars i år. Det enda sättet att komma i kontakt med dem är att skriva i ett formulär på hemsidan eller info@swecig.se

Jag vet inte. Jag har problem med företag som inte skriver ut org-nr ordentligt. Att de inte har ett telefonnr kan vara för att de är väldigt nya och kanske inte känner att de behöver sådant. Det skulle vara trevligt med nya seriösa företag och priset är inte alltid optimalt innan man har fått in regelbundna kunder och kan förhandla sig till lägre priser hos tillverkarna.

Produkterna är en vanlig blandning av nybörjare och lite mer avancerad. Deras e-vätskor är meh (iaf Suprem-e).
Citera
2014-06-11, 15:53
Medlem
Citat:
Jag beställde nu en "starter" från swecig.se de verkar vara seriösa. Men kanske väl dyra.
Vad tror ni?
Extremt dyrt men dom verkar ha lite bättre grejer än andra svenska shoppar, exakt vad beställde du?

Om du inte behöver det direkt och inte har något emot att beställa utomlands rekommenderar jag att du ångrar beställningen och gör en från fasttech istället, du får vänta ca 3-4 veckor men väldigt mycket bättre pris.
Citera
2014-06-11, 22:26
Medlem
Cubalibre77s avatar
Jag fick min första elcigg i måndags, och har under 3 dagar beställt hårdvara och juicer från 8 olika ställen på nätet för över 4000:-

Skrämmer mig lite....
Citera
2014-06-11, 23:04
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenapZ
Extremt dyrt men dom verkar ha lite bättre grejer än andra svenska shoppar, exakt vad beställde du?

Om du inte behöver det direkt och inte har något emot att beställa utomlands rekommenderar jag att du ångrar beställningen och gör en från fasttech istället, du får vänta ca 3-4 veckor men väldigt mycket bättre pris.
Jag beställde en E-vod, de verkar vara bra. Dyrt? Ja.
Men så är jag lite impulsiv av mej.
Citera
2014-06-12, 12:55
Medlem
Citat:
Jag beställde en E-vod, de verkar vara bra. Dyrt? Ja.
Men så är jag lite impulsiv av mej.
E-vod tanksen är väl okej, ingenting jag föredrar men batterierna ser ganska klena ut.

Bästa är att skaffa en variable voltage, då kan du använda nästan vilka tanks som helst och så kan du justera volten då olika juicer smakar olika vid olika styrkor, jag fipplar med min hela tiden för att hitta det bästa läget för juicen jag använder just då.
Citera
2014-06-12, 12:57
Medlem
VistaBlacks avatar
jag handlar mitt från dansmoke, dyrt men riktigt bra.
Citera
2014-06-12, 16:05
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strumptrollet
Lite källkritik såhär på morgonen. Deras org-nr som de har skrivit ut på hemsidan "finns inte". Deras riktiga org-nr är 556909-0268 och heter egentligen Landvetter GBG Trading AB. Bolaget registrerades i november 2012 och har F-skattesedel sedan mars i år. Det enda sättet att komma i kontakt med dem är att skriva i ett formulär på hemsidan eller info@swecig.se

Jag vet inte. Jag har problem med företag som inte skriver ut org-nr ordentligt. Att de inte har ett telefonnr kan vara för att de är väldigt nya och kanske inte känner att de behöver sådant. Det skulle vara trevligt med nya seriösa företag och priset är inte alltid optimalt innan man har fått in regelbundna kunder och kan förhandla sig till lägre priser hos tillverkarna.

Produkterna är en vanlig blandning av nybörjare och lite mer avancerad. Deras e-vätskor är meh (iaf Suprem-e).
Jag fick bekräftelse från posten att brevet är på väg i morse i alla fall,
såvida det nu inte ligger 2 pennor i brevet så verkar de vara seriösa än så länge.
Citera
2014-06-12, 22:58
Bannlyst
Skulle behöva hjälp med att köpa min första e-cigg. Har läst runt en del i tråden, men jag förstår inte termerna ni pratar i
Så vill gärna ha en lista på exakt vad jag ska köpa och vartifrån.

Vill lägga max 400 - 500 kr på allt (e.cigg, laddare, två - tre jucier) och har inga problem med att beställa från Asien om det blir billigare.
Den kommer inte att användas dagligen, men ett bra batteri är ändå att föredra, dock inte för overkill-

Någon snackade om denna, men kanske inte är så bra?
http://www.cigoteket.se/produkt/ego-t-ce4/

Vill gärna slippa allt pill med att byta ut och bygga egna delar också.
Citera
2014-06-12, 23:03
Medlem
VistaBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppenro
Skulle behöva hjälp med att köpa min första e-cigg. Har läst runt en del i tråden, men jag förstår inte termerna ni pratar i

Vill lägga max 500 kr på allt (e.cigg, laddare, två - tre jucier) och har inga problem att beställa från Asien om det blir billigare.
Den kommer inte att användas dagligen, men ett bra batteri är ändå att föredra, dock inte för overkill :P

Någon snackade om denna, men kanske inte är så bra?
http://www.cigoteket.se/produkt/ego-t-ce4/

Vill gärna slippa allt pill med att byta ut och bygga egna delar.

det bästa du kan göra är att beställa från electrocigarette.se
dem skicka inom sverige och 1-3 dagars leverans.

har använt dem tidigare och du får alltid vip-rabatt hos dem när du handlar andra gången
plus att dem har riktiga kvalitets produkter, och jämför man med andra på nätet så har dem kvalite på produkterna. plus att dem har billiga startpaket.

jag själv använder dansmoke.se pga att jag tycker att det är bekvämare med en liten "cigg" i handen än en stor djuced fylld makapär i handen.
Citera
2014-06-12, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VistaBlack
det bästa du kan göra är att beställa från electrocigarette.se
dem skicka inom sverige och 1-3 dagars leverans.

har använt dem tidigare och du får alltid vip-rabatt hos dem när du handlar andra gången
plus att dem har riktiga kvalitets produkter, och jämför man med andra på nätet så har dem kvalite på produkterna. plus att dem har billiga startpaket.

jag själv använder dansmoke.se pga att jag tycker att det är bekvämare med en liten "cigg" i handen än en stor djuced fylld makapär i handen.
Jag vill gärna veta exakt vad jag ska köpa. För att leta upp en random sida och välja ett startpaket kan vem som helst göra. Vill veta så jag inte köper skit.
Citera
2014-06-12, 23:20
Medlem
Citat:
Jag vill gärna veta exakt vad jag ska köpa. För att leta upp en random sida och välja ett startpaket kan vem som helst göra. Vill veta så jag inte köper skit.

Kanger pro tank med ett spinner batteri eller två. Skulle gissa det inte blir mye stabilare än så. Vet inte den sidan då har inte kollat så noga.
Citera
2014-06-12, 23:24
Medlem
VistaBlacks avatar
Citat:

du köper inget skit från electrocigarette, där har du billiga startpaket ta de hur du vill, men detta är det bästa du kan få tag på just nu, i start fas!
gör vad du vill, fråga ej efter hjälp om du ej vill ha den!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in