2015-02-28, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strumptrollet
Vissa knastrar mer än andra och är helt normalt. Själv märker jag att ju nyare en förbrännare är när jag sätter i den i valfri clearo så knastrar det väldigt mycket och ju mer jag använder den så låter det mindre. Inget att oroa dig för

Tror jag uttryckte mig lite fel, det är mer ett sprakande ljud som direkt kommer efter man inhalerar, nästan som ett litet skott. Jag misstänker det kan ha kommit in vätska nånstans när jag fyllde på?
Citera
2015-02-28, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrhish
Tror jag uttryckte mig lite fel, det är mer ett sprakande ljud som direkt kommer efter man inhalerar, nästan som ett litet skott. Jag misstänker det kan ha kommit in vätska nånstans när jag fyllde på?
Då är det mera vätskan som blir för varm och sprakar till. Detta problem hade jag med en annan clearo, vision nano. Problemet är endast om du får het vätska som kommer upp ur röret och bränner dig på tungan. Jag vet inte hur man kan lösa detta. Men som sagt, så länge du inte gör illa dig så behöver du inte vara orolig.
Citera
2015-02-28, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strumptrollet
Det är ganska vanligt på många batterier att pluspolen (plattan på batteriet som sitter på fjädringen) trycks ner när man skruvar ihop clearon hårt. Jag hade detta problem hela tiden på mina vamos och det som fungerar är att man tar en liten mejsel och försiktigt trycker upp den igen (glöm bara inte bort att stänga av batteriet först). Är du osäker på att göra detta så tycker jag att du ska ta det på garantin, om nu försäljaren erbjuder detta.

Nu är det dock inte den fjädrade plattan på batteriet utan den fjädrade plattan på Nautilusen. Har testat att trycka upp den lite grann men eftersom att fjädringen är helt slut så åker den i botten igen om man skruvar dit den för hårt. Och den är fortfarande trög att dra bloss från :/

Men ska ta och skriva till butiken jag köpte den i från och kolla vad de säger om saken.

Tack för hjälpen!
Citera
2015-03-02, 19:13
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCompany
Nu är det dock inte den fjädrade plattan på batteriet utan den fjädrade plattan på Nautilusen. Har testat att trycka upp den lite grann men eftersom att fjädringen är helt slut så åker den i botten igen om man skruvar dit den för hårt. Och den är fortfarande trög att dra bloss från :/

Men ska ta och skriva till butiken jag köpte den i från och kolla vad de säger om saken.

Tack för hjälpen!
Jag vet inte, men min platta på nautilusen fjädrar inte...ska den verkligen det?
Citera
2015-03-02, 19:38
Medlem
Nidexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Jag vet inte, men min platta på nautilusen fjädrar inte...ska den verkligen det?
Det ska den inte. Hans är sönder.
Citera
2015-03-03, 20:14
Medlem
Skulle ni rekommendera istick 30w och en Nautilus mini bvc tank?
Citera
2015-03-05, 18:53
Medlem
Troligtvis många som redan svarat på denna fråga, men tänkte höra hur kvalitén och känslan är på en e-Go CE5 cigg?

Om ni anser den vara dålig, skriv gärna vad med den det är och skillnad på ett dyrare!

Även var man köper den billigaste men fortfarande bra smak?

Tack på förhand
Citera
2015-03-06, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo

Citat:
Ursprungligen postat av Nidex
Det ska den inte. Hans är sönder.

Liten uppdate då. Snackade med återförsäljaren och fick en ny Nautilus mini hemskickad! Märkte dock att fjädringen på den trasiga som jag snackade om har fått tillbaka sin fjädring lite grann(trög fjädring) och känns bättre att dra bloss från. Så det måste finnas någon koppling mellan de tröga blossen och den fjädrade plattan på något sjukt vänster.

Kanske kan ha varit så att det råkat komma lite ejuice på den fjädrade plattan som gjorde att den geggade ihop? Om det skulle hända igen, kan man bada delarna i vodka eller t-röd eller dyl för att rengöra?

Men det löste sig i alla fall

Kan nämna att jag har kollat på 4st nya Nautilus mini nu och alla har en fjädrad platta. Så antingen så har jag 4 defekta eller så kanske ni har en äldre version av den och nu har de uppdaterat med en fjädrad platta eller något?
Citera
2015-03-06, 07:49
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCompany
Liten uppdate då. Snackade med återförsäljaren och fick en ny Nautilus mini hemskickad! Märkte dock att fjädringen på den trasiga som jag snackade om har fått tillbaka sin fjädring lite grann(trög fjädring) och känns bättre att dra bloss från. Så det måste finnas någon koppling mellan de tröga blossen och den fjädrade plattan på något sjukt vänster.

Kanske kan ha varit så att det råkat komma lite ejuice på den fjädrade plattan som gjorde att den geggade ihop? Om det skulle hända igen, kan man bada delarna i vodka eller t-röd eller dyl för att rengöra?

Men det löste sig i alla fall

Kan nämna att jag har kollat på 4st nya Nautilus mini nu och alla har en fjädrad platta. Så antingen så har jag 4 defekta eller så kanske ni har en äldre version av den och nu har de uppdaterat med en fjädrad platta eller något?

Mina Nautilus (Full size & Mini) har alla fjädrande "platta".
Citera
2015-03-06, 13:03
Medlem
UlbrichtDenLuriges avatar
http://www.lakemedelsverket.se//Alla...ar-lakemedel-/

Man slutar aldrig förvånas över vilket skitland Sverige är. Så snus, cigaretter, lös tobak osv får säljas i precis vilken kiosk som helst, men rökavvänjning, det måste banne mig säljas på apotek under strikt certifiering? Jag får ont i huvudet bara av antydan...
Citera
2015-03-06, 16:39
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlbrichtDenLurige
http://www.lakemedelsverket.se//Alla...ar-lakemedel-/

Man slutar aldrig förvånas över vilket skitland Sverige är. Så snus, cigaretter, lös tobak osv får säljas i precis vilken kiosk som helst, men rökavvänjning, det måste banne mig säljas på apotek under strikt certifiering? Jag får ont i huvudet bara av antydan...

Politikerna som bestämmer har ingenting emot e-cig.... det man däremot vill är att kunna beskatta e-cig (hårdvara & mjukvara) på samma nivå som tobak.... & för att kunna göra detta så måste man lyckas dupera folket att e-cig är farliga.... eller att de är en inkörsport till tobak...speciellt för ungdom (helt ogrundat men det är irrelevant).

Svensken är ju övertygad om att man inte kan klara sig utan Big Government & skyhögt skatteläge.... så, politikerna kommer inte att stöta på något betydande motstånd..... vilket innebär att straffskatt på e-cig & e-juice väntar runt hörnet.
Citera
2015-03-06, 16:55
Medlem
Det är inga problem för oss användare. EU har godkänd e-cigg och man kommer att flytta sidan till utomlands och då ingen här i Sverige kan säga emot till och med man kan leverera varan från Sverige Det som kommer bli problem är att Sverige kommer att gå miste om skatteintäkter och det anser man det är helt ok
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in